Volkswagen elektrificira dostavnike

Znamka volkswagen Gospodarska vozila je na salonu gospodarskih vozil IAA V Hannovru nakazala usmeritev ponudbe bodočih dostavnikov, ki bo zaznamovana z električnimi pogonskimi sklopi, avtonomno vožnjo in spremenjenimi načini distribucije. Prihodnost so začrtali s petimi za zdaj še konceptnimi vozili, med katerimi bodo nekatera kmalu tudi na voljo uporabnikom.

Največ zanimanja je požel konceptni električno gnani dostavnik z zaprtim tovornim prostorom imenovan I.D. BUZZ CARGO, ki so ga postavili na ogled samo mesec dni po predstavitvi električno gnane različice Crafterja. I.D. BUZZ CARGO bo v prihodnosti (verjetno v prvi polovici naslednjega desetletja) postavljen na mesto zdajšnjega uveljavljenega Transporterja, s svojo zasnovo pa predstavlja električno mobilnost in koncept avtonomne vožnje. Vozilo z električnim pogonom bo lahko opremljeno z baterijami različnih zmogljivosti, ki bodo omogočale doseg od 330 do več kot 550 kilometrov. Poleg sodobnega pogona bo vozilo imelo v celoti digitaliziran sistem za manipulacije s tovorom.

Druga Volkswagnova novost je Crafter HyMotion, največji hišni model s pogonom na gorivne celice in dosegom do 500 kilometrov. Gre za konceptno vozilo, ki je sicer blizu končnega produkcijskega modela, vendar bodo pri Volkswagnu počakali na ustrezno infrastrukturo za polnjenje z utekočinjenim vodikom, kar naj bi se zgodilo okoli leta 2025. Posode za gorivo sprejmejo do 7,5 kilograma vodika, prostornin za tovor pa je enaka kot pri različicah z dizelskimi motorji. Crafter HyMotion ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 13,1 kilovatne ure, sistem gorivne celice zagotavlja 30 kilovatov zmogljivosti in ima nalogo podaljševalnika dosega, medtem, ko sta 100-kilovatni električni motor in menjalnik enaka kot v e-Crafterju. Pri Volkswagnu s praktičnim izračunom ponazarjajo, da bi Crafter HyMotion z enim vmesnim polnjenjem vodika, ki bi trajalo štiri minute lahko brez težav prevozil 623-kilometrsko razdaljo med Hannovrom in Münchnom.

Model ABT e-Transporter je naslednja novost pri najbolje prodajanem Volkswagnovem dostavniku. Oblikovno in tehnično konceptno vozilo je zasnovano na osnovi obstoječega modela T6 v izvedbi za taksi službo, pri Volkswagnu pa pravijo, da iz koncepta že v obdobju enega leta nastane serijski model. Na voljo bo z dvema različnima baterijama z zmogljivostjo 37,3 ali 74,6 kilovata, od tega pa bo odvisen tudi čas polnjenja, ki bo na običajni polnilnici s 7,2-kilovata moči trajal pet ur in deset minut, na hitri 40-kilovatni pa bo manjša baterija do 80 odstotkov zmogljivosti dosegla v 49 minutah. Pri močnejši bateriji bo polnjenje še enkrat daljše. Pogonski sklop so zasnovali pri podjetju ABT e-Line, dostavnik pa v izvedbi z manjšo baterijo sprejme do 1050 in z večjo do 750 kilogramov tovora.

Električni pogon bo očitno kmalu dobil tudi manjši Caddy, za katerega so pogonski sklop prav tako razvili pri podjetju ABT e-Line. Za serijsko proizvodnjo naj bi bil nared že prihodnje leto, z enim polnjenjem naj bi prevozil do 220 kilometrov in dosegel najvišjo hitrost 120 kilometrov na uro. Za prvo predstavitev je bil ABT e-Caddy pripravljen v taksi izvedbi s podaljšano karoserijo kot jo ima Caddy Maxi. Baterija je enaka kot šibkejša izvedba pri Transporterju, navor se na kolesa prenaša z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom, v tovorni izvedbi pa bo vozilo lahko prepeljalo do 4,2 kubičnega metra tovora s težo do 635 kilogramov.

Pri Volkswagnu so v okviru letošnjega salona gospodarskih vozil IAA v Hannovru pripravili tudi majhno presenečenje, saj so postavili na ogled tovorni trikolesnik Cargo e-Bike. Gre za vozilo, ki ga namenjajo distribuciji na zaključku transportne poti, uporabno pa bi bilo za različne namene v mestnih središčih. Pri Volkswagnu inovativno tovorno kolo obljubljajo že za prihodnje leto in v ta namen so postavili tudi proizvodno linijo v matični tovarni v Hannovru. Vozilo je dolgo 2,60 metra in tehta 40 kilogramov, na kolesih so inovativno zasnovane gume.  Dodatno zmogljivost, ki pomaga voznikovim nogam zagotavlja 48 voltni elektromotor z majhno baterijo, ki ima zmogljivost 500 vatnih ur. Trikolesnik lahko doseže hitrost 25 kilometrov na uro in ima doseg do 100 kilometrov, na tovorni del je mogoče namestiti zaboj s prostornino pol kubičnega metra, sicer pa dovoljena nosilnost znaša 210 kilogramov.

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija