Slovenski trg lahkih gospodarskih vozil deli usodo negativnih posledic, ki jih prinaša epidemija novega korona virusa. Posledično je še pospešila rahlo ohlajanje prodaje novih vozil, ki se je začelo že v prvih dveh mesecih letošnjega leta, medtem, ko je v marcu trg dostavnikov dobesedno strmoglavil. V prejšnjem mesecu je namreč statistika zabeležila kar 64,8-odstotni padec prodaje v primerjavi z lanskim marcem, medtem, ko minus za prvo četrtletje znaša 35,1 odstotka. V treh mesecih je bilo prvič registriranih 2.176 novih lahkih gospodarskih vozil, v enakem lanskem obdobju pa 3.353.
Med znamkami je po prvem četrtletju na prvem mestu kljub visokemu minusu obstal Ford, s precejšnjim zaostankom mu na drugem mestu sledi Renault in na tretjem Volkswagen. Največji upad prodajne krivulje beležijo pri Fiatu na četrtem mestu, na petem in šestem sta precej skupaj francoska sorodnika Citroen in Peugeot, do konca deseterice pa so se zvrstili še Mercedes-Benz, Škoda, Dacia in Opel.
Kako bo s prodajo dostavnikov v prihodnjih mesecih, je težko napovedovati, vendar se bo krčenje trga po vsej verjetnosti nadaljevalo, saj zaenkrat še ni znano, kdaj bodo trgovci in serviserji lahko ponovno začeli z dejavnostjo. Poleg tega bo na prodajo vplivala težka gospodarska situacija, saj obstaja možnost, da bodo nekateri kupci odpovedali že naročena vozila, poleg tega pa je pričakovati tudi povečano število vozil, katerih kupci ne bodo več zmogli financiranja.
Prodaja lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu
znamka | januar-marec 2020 | januar-marec 2019 | razlika | |||||||
FORD | 526 | 742 | -216 | |||||||
RENAULT | 430 | 472 | -42 | |||||||
VOLKSWAGEN | 385 | 498 | -113 | |||||||
FIAT | 218 | 715 | -497 | |||||||
CITROEN | 144 | 197 | -53 | |||||||
PEUGEOT | 123 | 193 | -70 | |||||||
MERCEDES-BENZ | 79 | 102 | -23 | |||||||
ŠKODA | 72 | 75 | -3 | |||||||
DACIA | 70 | 172 | -102 | |||||||
OPEL | 42 | 45 | -3 | |||||||
skupaj | 2176 | 3353 | -1177 |
vir: Sekcija za osebna motorna vozila pri TZS