V iskanju novih priložnosti

Nova generacija Oplovega dostavnika srednje velikosti je nastala na skupni osnovi vozil v okviru skupine PSA, kamor nemška avtomobilska znamka spada dobri dve leti. Predhodnik  je bil rezultat naveze z Renaultom, konkretno derivat modela Trafic.

In kaj prinaša »ljubezen« v okviru novega družinskega partnerstva? Prepoznavno obliko, začinjeno z nekaterimi Oplovimi posebnostmi, boljši prostorski izkoristek tovornega prostora, lažjo konstrukcijsko zasnovo in nenazadnje tudi asistenčne sisteme za varnost in udobje. Razpravljanje o obliki dostavnih tovornih vozil je sicer drugorazredna tema, a Vivaro je na cesti dokaj dobro prepoznaven. Najdaljša izvedba z oznako L (obstajata še srednja M in skrajšana S)v dolžino meri 5,3 metra, zaradi kratko odmerjenega kabinskega dela pa ima zelo dolg tovorni prostor, ki ga zadaj zapirajo dvokrilna, na desnem boku pa drsna.

Tovorni prostor pri podaljšani različici sprejme več kot poltretji meter dolg tovor, z odprtino na dnu pregradne stene pa je mogoče prepeljati tudi daljše, do tri metre dolge kose. Nakladalna višina tovornega prostora je med najnižjimi v razredu, zato je natovarjanje enostavno. Pri tovornem prostoru je pohvale vredna obloga dna in spodnjega dela stranskih sten, varnemu prevozu pa je namenjeno zadostno število standardiziranih pritrditvenih obročev.

Potniški del dostavnika je razmeroma utesnjen. Že vozniki, ki so visoki okoli 180 centimetrov, bodo pogrešali več vzvratnega vzdolžnega pomika sedeža, medtem, ko se morata sopotnika na dvosedežni klopi dobesedno dregati s komolci in koleni. Sredinski del klopi se sicer lahko spremeni v mizico, pod sedalnim delom pa je uporaben odlagalni predal. Na armaturni plošči s preglednima merilnikoma za hitrost in motorne vrtljaje se vidi, da Oplovi oblikovalci niso imeli glavne besede, kajti gre za rahlo prilagoditev tistega, kar je v Citroenovem Jumpyju, Peugeotovem Expertu in nenazadnje v Toyotinem modelu Pro Ace, ki je pridruženi član »družine«. Tako imenovano poenotenje delov samo po sebi sicer ni nič slabega, vendar številni odlagalni predali, predvsem pa (preplitve) vdolbine za plastenke in pločevinke s pijačo, dokazujejo, da delo ni bilo opravljeno dovolj premišljeno. To velja tudi za osrednji komunikacijski zaslon, ki se ne more pohvaliti z enostavnostjo izbirnikov in odzivnostjo.

Pogonski stroj 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik z razmeroma prepričljivimi 90 kilovati moči (najšibkejši od treh), se dobro poda namenu tega dostavnika, saj premore zadostno količino navora in moči tudi pri polni težnostni obremenitvi tovornega prostora. Za prenos moči skrbi ne ravno vzorno natančen šeststopenjski ročni menjalnik z ročico na vrhu sredinske konzole.

Tako motorizirani Vivaro zmore dinamično in zvezno pospeševanje, pri čemer seveda poraba narašča skladno z obremenjevanjem, v povprečju pa je na preizkusu znašala povsem znosnih 7,5 litra na 100 kilometrov. K varčevanju z gorivom lahko nekoliko pripomore hitro prestavljanje navzgor, ki ga predlaga tudi indikator na instrumentni plošči.

Vivaro Cargo ima dobro uravnoteženo podvozje, tudi volanski mehanizem je povsem solidno odziven, zato je občutek v vožnji precej podoben kot pri večjih enoprostorcih, z razmeroma mehkimi odzivi na cestne grbine.

Z novim Vivarom je torej za znamko Opel nastopil čas novih priložnosti med dostavniki, poleg tega pa bo v okviru matičnega avtomobilskega konglomerata prevzela tudi nalogo nadaljnjega razvoja lahkih gospodarskih vozil.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: OPEL VIVARO CARGO L 2.0 CDTI Enjoy, tovorno vozilo, 2+1 sedežev, bočna drsna vrata, zadnja dvokrilna vrata

motor in menjalnik: nameščen spredaj prečno, gibna prostornina  1998 ccm, 90 kW (122 KM) pri 3700 v/min, največji navor 340 Nm pri 2000 v/min, emisijski standard EURO VI (152 g CO2/km), prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,309 m, širina 2,010 m, višina 1,935 m, medosna razdalja 3,275 m, masa praznega vozila 1735 kg, največja dovoljena masa 3.100 kg, dovoljena obremenitev strehe: –

Vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, doplačilna dodatna asistenca in jamstvo

Cena izvedbe brez dodatne opreme in popustov: 27.620 EUR (Opel Slovenija, Ljubljana)

 

 

 

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija