Naslednja stopnja: elektrika in gorivne celice

Nemški Daimler bo na bližnjem salonu gospodarskih vozil v Hannovru predstavil vizijo pogosnkih možnosti za lahka gospodarska vozila. Z električnim pogonom je že opremljen manjši Vito, prihodnje leto prihaja še električno gnani Sprinter, pridružil pa se jima bo še konceptni Sprinter s pogonom na gorivne celice. Vse to je del Daimerjeve strategije eDrive@VANs, s katero bodo ovrednotili različne pogonske sisteme za dostavnike in nove transportno logistične tehnologije

Nedavno predstavljeni e-Vito je prvenstveno namenjen za dostavo v urbanih središčih. Baterija z 41 kilovatnimi urami zagotavlja doseg do približno 150 kilometrov oziroma v manj ugodnih voznih razmerah do vsaj 100 kilometrov. Prazno baterijo je mogoče napolniti v šestih urah. Električni pogonski sklop s 84 kilovati moči in 300 Nm navora zagotavljata hitrost 80 kilometrov na uro, mogoča pa je tudi prilagoditev na 120 kilometrov na uro. Dostavnik je na voljo v dveh dolžinskih izvedbah z dovoljeno težnostno obremenitvijo do 1048 oziroma 1073 kilogramov. Prostornina tovornega prostora znaša med 6 in 6,6 kubičnega metra. Baterije so nameščena pod dno in ne zmanjšujejo prostora za tovor. Elektrini Vito je pred uradno predstavitvijo prestal zahtevne preizkuse pri -30 stopinjah Celzija in na poledenelih cestah, s čimer so preverili odpornost baterij in pogonskega sklopa ter elektronike.

Wordpress Photo Gallery

Električno gnanemu Vitu bo prihodnje leto sledil še e-Sprinter. Večji Mercedes-Benzov dostavnik je primeren predvsem za potujoče delavnice in dostavo, sprva bo na voljo s povišano streho zaprtega tovornega prostora, ki lahko sprejme do 10,5 kubičnega metra prostora. Baterija ima zmogljivost 55 kilovatnih ur, kar zadošča za 150 kilometrov poti s težnostno obremenitvijo 900 kilogramov. Uporabnikom bo na voljo tudi izvedba s šibkejšo baterijo z zmogljivostjo 41 kilovatnih ur, e-Sprinter pa bo lahko prevozil do 115 kilometrov in ga bo dovoljeno obremeniti s 1140 kilogrami tovora. Električni motor razvije 84 kilovatov in 300 Nm navora, prav tako kot pri e-Vitu bo mogoča nastavitev najvišje hitrosti na 120 ali 80 kilometrov na uro.

Daimlerjeva strategija eDrive@VANs sicer ni namenjena samo elektrifikaciji vozil, ampak tudi sistemskim rešitvam prilagojenim logističnim potrebam uporabnikov. To na primer vključujesvetovanje pri izbiri vozil, izračun celotnih operativnih stroškov, analizo organizacijskih in tehničnih dejavnikov, ki vplivajo na poslovanje in tako naprej. Med pilotnimi uporabniki elektrificiranih Mercedes-Benzovih dostavnikov bosta tudi Hermes in Amazon. Kooperacijski partner  Hermes bo v Nemčiji v vozni park vključil 1500 Mercedes-Benzovi električnih dostavnikov, v projekt pa sta vključena tudi učinkovita polnilna infrastruktura in nadzor operativnih postopkov s tovorom. Amazon bo imel do konca leta v voznem parku 100 e-Vitov, v projekt bodo vključena tudi parkirna mesta in sistem za samodejno obveščanje o statusu vozil.  Digitalne storitve Mercedes PRO connect med drugim zagotavljajo optimalno upravljanje voznega parka z informacijami o vzdrževanju in servisiranju vozil ter analizami voznega sloga in ostalih dejavnikih, ki vplivajo na učinkovitost voznega parka.

Poleg dveh električno gnanih dostavnikov se pri Mercedes-Benzu ukvarjajo tudi s pogonom na gorivne celice. Konceptni Sprinter F-CELL so zasnovali kor polintegrirani avtodom, katerega pogonski sklop je kombinacija gorivnih celic in baterije. Skupna zmogljivost tega priključnega hibrida je 147 kilovatov in 350 Nm navora. Tri posode za utekočinjen vodik, ki so nameščena pod karoserijo, sprejmejo 4,5 litra tega goriva in zagotavljajo doseg do 300 kilometrov. Vozilo je zasnovano tako, da je na zadnjem delu mogoče dodati še četrto posodo za gorivo in tako povečati doseg na 530 kilometrov.

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija