Slovenski trg dostavnikov se hitro ohlaja

Po rahlem upadu prodaje lahkih gospodarskih vozil v letošnjem prvem četrtletju in po ponovnem dvigu v tretjini leta, je že kazalo, da se bo prodajna rast nadaljevala tudi v naslednjih mesecih. Toda polletni statistični obračun kaže, da se trg za tovrstna vozila hitro ohlaja, saj je bil skupni prodajni prirastek v letošnjih šestih mesecih še komaj zaznaven. Po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je bilo v prvi polovici leta prvič registriranih 6276, v enakem lanskem obdobju pa 6226 novih lahkih gospodarskih vozil, kar pomeni, da je bila prodajna rast le 0,8-odstotna. Še posebej slabe so bile prodajne številke v juniju, ko je bilo prodanih 1160 vozil oziroma 3,25 odstotka manj kot v enakem lanskem mesecu, ko jih je bilo 1199.

Med znamkami v deseterici je ponovno prišlo do spremembe. Potem, ko se je aprila na vrh ustoličil Renault, je zdaj prvi Ford, ki je francoskega tekmeca s kar solidnim naskokom potisnil na drugo mesto. K Fordovemu uspehu sta očitno pripomogla prenovljena modela Transit in Tourneo Cuatom. Volkswagen se je moral že aprila preseliti na tretje mesto, prodajne krivulje mu še ni uspelo obrniti navzgor in ima še vedno precejšen minus v primerjavi z enakim lanskim obdobjem. Za prvo trojico, ki bo zelo verjetno krojila vrh tudi v drugi polovici leta, so se do desetega mesta zvrstile še znamke Fiat Professional, Citroen, Peugeot, Dacia, Mercedes-Benz, Mitsubishi in Škoda, zlasti med zadnjimi tremi pa so razlike v številu prodanih vozil zelo majhne.

Med manjšimi dostavniki je najbolje prodajani model Volkswagen Caddy, ki mu sledita Renault Kangoo in Fiat Doblo. V srednji kategoriji je vodilni Ford Transit Custom pred Renaultom Traficom in Volkswagnom Transporterjem, v največji pa je na prvem mestu Renault Master in za njim Fiat Ducato in Citroen Jumper. Tudi pri odprtih terenskih dostavnikih je razporeditev enaka kot v prvem četrtletju, med kupci je najbolj priljubljen Ford Ranger, sledita pa mu Mitsubishi L200 in Toyota Hilux.

 

Prodaja lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu

Znamka I-VI 2017 Tržni delež I-VI 2018 Tržni delež Razlika
FORD 1274 20,46% 1259 20,06% -15
RENAULT 1065 17,11% 1132 18,04% 67
VOLKSWAGEN 1179 18,94% 1040 16,57% -139
FIAT 566 9,09% 661 10,53% 95
CITROEN 514 8,26% 553 8,81% 39
PEUGEOT 504 8,10% 463 7,38% -41
DACIA 245 3,94% 202 3,22% -43
MERCEDES-BENZ 121 1,94% 168 2,68% 47
MITSUBISHI 104 1,67% 141 2,25% 37
ŠKODA 133 2,14% 140 2,23% 7

Vir: Sekcija za osebna motorna vozila pri TZS

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija