Leto 2022 se je na slovenskem trgu lahkih gospodarskih vozil začelo oziroma nadaljevalo z upadanjem prodaje. Januarja in februarja je bilo skupaj prvič registriranih 1.493 novih dostavnikov oziroma skoraj četrtino manj kot v lanskih prvih dveh meseci, ko je statistika zabeležila 1.799 prvih registracij. Obseg prodaje je tor 17-odstokov manjši, vendar se je po januarskem, ki je bil primerjalno nižji kar z četrtino, v februarju nekoliko popravil.
Vzrokov za razmeroma občuten padec prodaje je verjetno več, vsekakor pa je med njimi pomanjkanje polprevodnikov, ki že nekaj časa hromi avtomobilsko industrijo. Svoj delež je nedvomno dodala tudi pandemija korona virusa, ob tem, da še ni otipljivih znamenj usihanja gospodarske moči, ki se verjetno obeta zaradi ukrajinske krize. Med znamkami je bil tudi januarja na prvem mestu Ford, a se mu je prodajna številka skoraj prepolovila, na drugem mestu je bil Fiat z več kot podvojeno prodajo in ts tretji Renault s tretjino nižjo. V februarju se je slika nekoliko obrnila, kajti na vrh je priplezal Fiat, predvsem z visoko prodajno številko ostarelega manjšega dostavnika Doblo. Na drugem mestu je po dveh mesecih Renault, pri Fordu pa so se morali zadovoljiti s tretjim mestom in dodatnim minusom, Takoj za vodilnimi tremi se je uvrstil Citroen, šele na petem mestu pa je Volkswagen, še ena od znamk, kjer je prodajni primanjkljaj zelo očiten. V prvi deseterici so sicer kar pri polovici znamk zabeležili manj prodanih vozil kot v lanskem januarju.
Prodaja lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu
znamka | januar + februar 2022 | januar + februar 2021 | razlika | |
FIAT | 284 | 146 | 138 | |
RENAULT | 239 | 337 | -98 | |
FORD | 235 | 481 | -246 | |
CITROEN | 181 | 116 | 65 | |
VOLKSWAGEN | 140 | 305 | -165 | |
PEUGEOT | 88 | 144 | -56 | |
TOYOTA | 84 | 28 | 56 | |
OPEL | 75 | 32 | 43 | |
MERCEDES-BENZ | 49 | 63 | -14 | |
IVECO | 35 | 15 | 20 |
Vir: Sekcija za osebna motorna vozila pri TZS