Nastopaštvo ima v genskem zapisu

Gladiator v Jeepovi hiši ni novo ime, a po dolgem obdobju so ga leta 2019 ponovno spravili  življenju v obliki robustnega odprtega terenskega dostavnika, ki se veže na legendarnega Wranglerja. Njegova 5,6 metrska dolžina je impresivna in to velja tudi za druge nadstandardne mere. Gladiator je namreč brez bočnih ogledal širok skoraj 1,90 metra, skoraj v enakih košarkarskih centimetrih je tudi višina in skoraj tri metre in pol meri medosna razdalja.

Grobe karoserijske površine z oglatimi robovi, izbočeni blatniki in skoraj pokončno vetrobransko steklo, so elementi, ki Gladiatorja naredijo nekako privlačnega. Nekako zato, ker ne manjka tistih, ki se jim zaradi obilnosti  ne zdi niti najmanj simpatičen.

Vprašanje kako uporabiti tovorno  površino tega velikana, ostaja odprto. Dolžina tovornega prostora je skoraj natanko meter in pol, skoraj tolikšna je tudi širina  in med kolesnimi ohišji je razdalja 114 centimetrov. Seveda sama suhoparnost številk ne pove veliko, vsekakor pa Gladiator tudi tu odstopa od tekmecev. Žal ne tako, da bi se njegova uporabnost povečala, kajti mere površine za prevoz česarkoli že, so pri večini drugih »borcev« bolj prepričljive. In ne samo  to, tudi pri nosilnosti je skoraj 2,4 tone težak kolos precej podhranjen, saj se ga sme oprtati le s 565 kilogrami. Smešno, kajti na večino drugih odprtih terenskih dostavnikov je mogoče naložiti tono ali celo nekaj več tovora. Od tal je tovorna ploščad oddaljena 89 centimetrov,  medtem ko je pri prvem zasledovalcu nakladalni prag pet centimetrov nižji. Pohvale vredna je zadnja stranica, ki se odpira s pomočjo omejevalnika, tudi plastična obloga površine je kakovostna in v to poglavje spada še diskretna osvetlitev s svetilnimi diodami.

Gladiator kljub  tovornemu  zadnjemu delu  ni delovni stroj, ampak bolj terenski nastopač, ki zna biti na trenutke tudi zabaven. To seveda ne velja v mestnem okolju, kjer je treba paziti, da ne zaide v preozko ulico ali na utesnjen prostor, kjer ga je treba obrniti. Njegov obračalni krog namreč zavzame kar 14 metrov in kljub pomoči kamere za vzvratno vožnjo voznika pošteno namuči z vrtenjem volana in nadzorovanjem  sprednjih in zadnjih vogalov karoserije. In tudi v ovinke ga je treba zapeljati po tovornjaško, torej najprej bolj na široko in šele potem navznoter, ker sicer zadnje notranje kolo zaradi dolge medosne razdalje hitro povozi kakšen robnik.

A tudi, če je pred njim gladka ravna. cesta, vozniku ni dolgčas, kajti Gladiator je precej nemiren, krmilni mehanizem pa ni ravno vzorno natančen, zato zahteva veliko korekcij z volanom. To je še bolj očitno v ovinkih, kjer se mi je zlasti pri nekoliko višji vstopni hitrosti dozdevalo, da gredo kolesa nekam, karoserija pa sili drugam. Tudi nagibanja karoserije je kar precej in na mokri vozni podlagi  je treba nekje v kotičku možganov računati še s težnjo po zdrsavanju zadka, ki sicer blaži nadzorna elektronika. No, vsaj delno se odkupi z vzmetenjem (zadaj ni več listnatih vzmeti), saj zadnja os in blažilniki dokaj učinkovito nevtralizirajo udarce cestnih grbin.

Pogonski stroj, mogočni 3,0-litrskim prisilno polnjeni dizelski šestvaljnik, ki bojevnika poganja s 194 kilovati (260 »konji«) je v duetu z gladko delujočim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom pravo srce. To je tudi edini motor, ki je za Gladiatorja na voljo na tej strani Atlantika. Povprečna poraba lahko nanese tudi preko 12 litrov, oziroma dobre tri litre več kot je obljubljeno v proizvajalčevih podatkih. A kljub nekoliko robatemu delovanju je pri poganjanju težke pločevinaste gmote naravnost odličen. To potrjuje tudi zajetnih 600 njutonmetrov navora, ki je v celoti na voljo že pri 1.400 vrtljajih v minuti. Rezultat motorne energije je najvišja hitrost 170 kilometrov na uro, ki je za tolikšen avtomobil skoraj previsoka, in pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v 8,6 sekunde, ki se ga ne bi sramoval tudi kakšen precej manjši in lažji štirikolesnik.

Pravo Gladiatorjevo okolje je seveda tam, kjer ne štejejo pospeški in hitrosti, ampak terenske sposobnosti. Prilagodljivi štirikolesni pogon z reduktorjem v menjalniku,  ki omogoča zelo kratko prestavno razmerje, delna zapora diferenciala, dodelana krmilna elektronika in čvrsta zasnova podvozja so namenjeni premagovanju zahtevnejših izzivov na brezpotjih. Štirikolesni pogon deluje v različnih načinih, na suhem asfaltu je najbolj ustreza izbira prenos na zadnji kolesi, na zahtevnejšem terenu štirikolesni prenos s krajšim razmerjem. Vmes je za slabše vozne podlage na voljo še način samodejne porazdelitve pogonske sile, ter štirikolesni pogon z običajnim prestavnim razmerjem Izbirno ročico je dovoljeno premikati tudi med vožnjo s hitrostjo do 70 kilometrov na uro.

Ob  tem, da Gladiator s karoserijo, ki je od tal oddaljena četrt metra, lahko brodi po vodi globoki do 76 centimetrov, je na brezpotjih nekoliko  bolj nebogljen kot nakazuje njegova mogočna podoba. Ovira ga predvsem dolga medosna razdalja, ki vpliva na prevojni kot z največ 18,4 stopinje in izstopni kot, ki ne sme presegati 25 stopinj. Torej, terenska suverenost je nekoliko omejena in ob pretiravanju se orjak lahko znajde v položaju, ko voznik na čelu začuti mrzle znojne kapljice.

Notranji ambient je za terensko gospodarsko vozilo razmeroma prijeten, plastika armaturne plošče je mehka, sedeži so odeti v prestižno usnje in za zvočno kuliso poskrbi vrhunski radijski sistem, do avtocestne hitrosti, ko motorni trušč in vetrni piš narasteta do zgornje meje znosnosti. V duhu sodobnosti je na sredini velik komunikacijsko upravljalni zaslon in ne nazadnje je Gladiator oborožen tudi s celovitim arzenalom asistenčnih sistemov.

Ob prikazanih terenskih veščinah in uporabnosti tovornega prostora, je Jeepov odprti terenski dostavnik problematičen predvsem zaradi cene, ki se približa sedemdesetim tisočakom. Nekateri sicer manj vpadljivi predstavniki tega razreda namreč stanejo skoraj pol manj.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Jeep Gladitor 3.0 V6 diesel 4WD Overland, odprto terensko dostavno vozilo, 5 sedežev, dvojna kabina, odprt tovorni prostor. Motor in menjalnik: šestvaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj, gibna prostornina 2987  ccm, 194 kW (268 KM) pri 3750 v/min, največji navor 600 Nm pri 1400 – 2800 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na zadnji ali vsa štiri kolesa, 8-stopenjski samodejni menjalnik. Mere in mase: dolžina 5,591 m, širina 1,894 m, višina 1,843 m,  medosna razdalja 3,488 m, masa praznega vozila 2478 kg, največja dovoljena masa 3079 kg. Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 67.490 EUR (Avto Triglav, Ljubljana)

 

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija