Lev gre po vzporedni poti

Velikoprostorski avtomobili v vseh razredih izumirajo, vse bolj jih izrivajo športni terenci, urbani križanci in njim podobni. Morda so se prav zato pri Peugeotu odločili, da se bo Rifter vsaj malo spogledoval z omenjenimi kategorijami, ob tem pa ohranjal pregovorno prostornost in uporabnost

med kupci avtomobilov dovolj takšnih, ki bolj pristajajo na prostornost kot na obliko in zato je tudi smiselno, da so pri Peugeotu spravili v življenje tretjo generacijo avtomobila, ki se je v potniški izvedbi doslej imenoval Partner Tepee. Rifter ima tokrat v širšem družinskem krogu ( s predlansko pridružitvijo znamke Opel koncernu PSA in s kooperacijo s Toyoto) kar tri polbratr, Citroenovega Berlinga in Oplovega Comba, ter kmalu še Toyotin model Proace City. Od trojice omenjenih sorodnikov ima najbolj terensko našminkano  podobo, ki jo zaznamujejo ne preveč izrazit sprednji del, visoki boki, ki jih pri različici GT Line krasijo zajetne zaščitne letve in obrobe koles in razmeroma oglat in nevpadljiv zadnji del.

Notranjost je najbolj razkošna tam, kjer je prostor za prtljago in tovor. Že osnovnih 597 litrov je precej impresivna številka, pri podrtih zadnjih sedežih pa je mogoče v prtljažnik stlačiti dobra dva kubična metra tovora, med katerim so lahko seveda tudi športni pripomočki, gospodinjski aparati ali pa zgolj lepo število potovalnih torb z bolj ali manj nujno počitniško kramo. Škoda, da zadnje sedežne vrste ni mogoče odstraniti, a kaže, da je tudi pri teh avtomobilih to že nekoliko iz mode. Ob izdatnih notranjih merah bi pričakovali še kakšen dodatni centimeter vzdolžnega prostora na zadnjih sedeži, še bolj pa sem pogrešal nastavitev naklona naslonjala. Sedenje spredaj je solidno, a nič več kot to, kajti sedalna dela sprednjih sedežev sta (spet) nekoliko prekratka, kar se po daljši vožnji začuti v stegenskih mišicah.

Vožnja je kar občutno prijaznejša kot je bila v predhodniku, vzmetenje je zdaj mehkejše in se bolj prijazno odziva na cestne grbine, vendar v ovinkih kljub temu ni zaznavnega pretiranega nagibanja. Torej, z vidika vodljivosti in upoštevaje karoserijo z višjim težiščem, avtomobil ni problematičen in tudi novi 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je vi najmočnejši izvedbi dovolj suveren za družinsko vožnjo. Pogonski stroj namreč že v nižjem območju vrtljajev premore zadostno zalogo navora, a za bolj dinamično vožnjo ga je treba priganjati v srednje območje vrtljajev, kjer kmalu nastopi točka, ko se začne usihanje njegove energije. Treba mu je priznati, da je precej tišji in bolj uglajen kot je bil predhodnik in hkrati zna ustreči tudi nekoliko zahtevnejšim voznikom. Tudi pri šeststopenjskem menjalniku je določen napredek, prestavljanje je bolj gladko, a gibi prestavne ročice so še vedno nerazumno dolgi.

Kakovost plastike na armaturni plošči in oblogah vrat z dostavniškimi sledmi, kljub barvitim dodatkom zapušča mešane občutke. Pri Peugeotu še naprej vztrajajo s samosvojim konceptom armaturne plošče, ki mu pravijo i-cockpit. Majhen in nizko spuščen volanski obroč, visoko dvignjeni merilniki in osrednji komunikacijski zaslon med bližnjimi sorodniki odražajo vzporedno pot francoskega leva, seveda pa je vprašanje koliko je ta koncept primeren za tovrstni avtomobil. Torej, tisti, ki se ga bodo privadili, jim bo postavitev ustrezala, drugi imajo možnost izbire med drugimi koncernskimi modeli. Možnost izbire  velja tudi za nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje, ki je zadosten, ne pa tudi popoln. Zato so tema za premislek tudi dodatki z doplačilnega seznama opreme.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: PEUGEOT RIFTER GT LINE 1.5 BlueHDi 130, velikoprostorec, 5 vrat

Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1499  ccm, 96 kW (130 KM) pri 3750 v/min, največji navor 300 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6.2, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

Mere in mase: dolžina 4,403 m, širina 1,921 m, višina 1,874 m,  medosna razdalja 2,786 m, masa praznega vozila 1430 kg, največja dovoljena masa 2135 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije

Cena izvedbe brez popustov in dodatne opreme: 23.800 EUR (P-Automobil Import, Ljubljana)

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija