Nobena skrivnost ni, da pri Volkswagnu Transporterja že nekaj generacij dvigujejo nad povprečje v razredu kombiniranih vozil. In tako je tudi pri T6, ki svoje prevozniške naloge še naprej opravlja samozavestno in prepričljivo. In tudi zato velja za enega najbolj zrelih med bližnjimi tekmeci, ali, bolje rečeno, med zasledovalci.
Kljub dejstvu, da je Transporter pred davnimi sedmimi desetletji najprej nastal kot dostavnik, se v potniških izvedbah bolj uvršča med velikoprostorske limuzine, stopnja imenitnosti pa se skriva za imeni Caravelle, Multivan in kampinško naravnana California. Transporter seveda ni najbolj elegantna različica, a kljub vsemu zna ustreči razmeroma zahtevnim potnikom. Šesta generacija je prinesla s seboj kar nekaj sprememb, manj na zunanjem videzu in več tam, kjer se ne vidi. Krojači zunanjosti so svoje delo torej tudi tokrat opravili precej zadržano in se osredotočili le na posamezne podrobnosti. Sprednji del so osvežili v slogu študijskega modela, predstavljenega jeseni 2014 in ga prilagodili hišni identiteti. Tako je Transporter (in z njim vsa družina T6) pridobil nove žaromete, bolj izrazito masko hladilnika, večji logotip in še nekaj drugih malenkosti. Še z večjo mero previdnosti so bili opravljeni posegi na zadnjem delu, kjer nekoliko izstopajo izbočene luči, kakšnih drugih dramatičnih sprememb pa pravzaprav ni. A vse to še ne pomeni, da je Transporter oblikovno nezanimiv ali neprivlačen. Prav nasprotno.
Glede prostornosti in udobja ima Transporter le malo neposrednih tekmecev. V izvedbi z dolgo medosno razdaljo, ki pomeni tudi več skupne dolžine, je osmim potnikom na voljo veliko prostora, tudi če vsi vzamejo s seboj večje kose prtljage, ni prostorskih zadreg. Najbolje se seveda godi vozniku in sopotniku na desnem sedežu, zadaj so sedežna mesta razporejena v dve vrsti in nad udobjem se vsaj potniki običajne rasti, ne bi smeli pritoževati. Za prijetno ozračje v potniški kabini lahko poskrbijo z ločenim nastavljanjem delovanja klimatske naprave. Sedežne prevleke in notranje obloge so manj imenitne kot pri prestižnem Multivanu, ampak pri tem Volkswagnu eleganca in udobje nikoli nista bila del serijskega paketa. Kadar se pojavi potreba po povečanju prostora za tovor ali prtljago, je to mogoče s popolno odstranitvijo zadnjih klopi, a za takšno opravilo je treba zagotoviti več kot par rok. In verjetno so takšni prostorski posegi pri večini uporabnikov bolj redkost kot pravilo.
Voznikovo delovno mesto je kar precej drugačno kot v prejšnji generaciji. Notranji arhitekti so obliko instrumentne plošče približali drugim Volkswagnovim modelom. Počutje za volanom je torej dobro in Transporter je eden od tistih dostavnikov, ki tudi po daljši vožnji ne povzroča pretirane vozniške utrujenosti. Pravzaprav so občutki za volanom zelo podobni kot v osebnih avtomobilih, kar pri manj veščih voznikih lahko povzroči podcenjevanje zunanjih mer vozila. Osnova hkrati pomeni, da brez doplačil vozniku ni na voljo sodoben komunikacijsko informacijski zaslon in da se mora sprijazniti tudi z odsotnostjo večine sodobnih asistenčnih sistemov za varnost in udobje.
Najmočnejši 2,0-litrski turbodizelski motor, ki razvije 110 kilovatov in povezava s prilagodljivim štirikolesnim pogonom sta uglašen duet; s to kombinacijo se Transporter suvereno giblje v vseh voznih razmerah, tudi takrat ko vozna podlaga ni idealna. Pogonski stroj je uglajen in tih, odločen pri pospeševanju in dovolj energičen za visoke potovalne hitrosti. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pokaže zvrhano mero elastičnosti in kar je še bolj pomembno, izkaže se tudi z ekonomičnostjo. Voznik od podvozja prejema zelo natančne informacije o stiku koles s podlago, vzmetenje je naravnano na udobje in Transporter zaradi dolge medosne razdalje zelo dobro prenaša cestne grbine. Delovanja štirikolesnega pogona na suhi vozni podlagi skoraj ni čutiti, je pa odličen pomočnik na makadamskih, spolzkih ali zasneženih cestah.
Seštevek vsega je torej jasen: Transporter je (še vedno) med najbolj prepričljivimi potniškimi dostavniki v srednjem velikostnem razredu. Zato je pri nekoliko zasoljeni ceni skoraj treba zamižati na eno oko.
TEHNIČNI PODATKI
vozilo: Volkswagen Transporter 2.0 TDI 4MOTION, potniško vozilo, 8 sedežev (7+1), bočna drsna vrata na desnem boku, dvižna prtljažna vrata zadaj.
motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968 ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500 v/min, največji navor 340 Nm pri 1500 do 3000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa kolesa, 6-stopenjski ročni menjalnik.
mere in mase: dolžina 5,304 m, širina 1,904 m, višina 1,970 m, medosna razdalja 3,400 m, prostornina prtljažnega prostora 713/7800 l, masa praznega vozila 2023 kg, največja dovoljena masa 3200 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, 2-letno dodatno jamstvo
Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 38.583 EUR (Porsche Slovenija, Ljubljana)