Rast tako imenovane e-trgovine je v zadnjem obdobju presegla tudi napovedi strokovnjakov. Že res, da je k vse pogostejšim nakupom iz domačega naslonjača prispevala tudi epidemija, a vendar skupaj z dostavo do vrat vse bolj postaja nacionalni port. Hkrati se zastavlja tudi vprašanje ali je že napočil čas, da dostave na zadnjih etapah začnejo opravljati vozila z električnim pogonom.
Verjetno so imeli tudi pri Oplu z električno izvedbo Vivara v mislih predvsem dostavne in servisne službe, ki delujejo zlasti v urbanih okoljih, kjer vozniki redko presežejo mestno dovoljeno hitrost 50 kilometrov na uro in na ta način vozilo dobi svoj smisel. Kajti za daljše relacijske dostave med sto ali več kilometrov oddaljenimi točkami večjimi tudi večja baterija s 75 kilovatnimi urami elektrike ni dovolj za brezskrbno vožnjo brez iskanja polnilnih postaj. Po možnostih tistih, ki uspejo dostavnik z elektriko v teoriji oskrbeti v 45 minutah, torej v času, da voznik poje malico, uredi papirje in naredi nekaj razgibalnih vaj.
V teoriji naj bi Vivaro e s polno baterijo prevozil 330 kilometrov, a pri izmerjeni povprečni porabi 27,9 kilovatne ure na 100 kilometrov je jasno, da črtice s prikazovalnika napolnjenosti baterije izginjajo hitreje od pričakovanj in da je doseg vsaj okoli 100 kilometrov krajši od obljub, tudi če vožnja poteka večinoma v varčevalnem programu in je dostavnik naložen s polovico dovoljene teže tovora. Seveda pa tudi v tem primeru velja, da na porabo precej vplivajo temperatura, konfiguracija ceste in voznikov smisel za varčevanje, na primer z vključenim programom za regeneracijo in z odrekanjem nesmiselno ostremu pospeševanju. Električni motor s 100 kilovati ima namreč dovolj moči (predvsem pa navora) za naglo speljevanje in spodobno končno hitrost. Vendar pa zaradi razmeroma težkih baterij pod dnom vozila v tovornem prostoru ne sme biti toliko tovora kot v izvedbah z dizelskimi motorji. In kot je običajno za dostavnike z zaprtim tovornim prostorom, je občutek stabilnosti za volanom boljši, če je zadaj nekaj tovora, kot če je vozilo prazno.
Vozniki, ki so se že seznanil z Vivarovimi sorodniki iz skupine Stellantis (Citroën Jumper, Peugeot Expert), za volanom pravzaprav nisem odkril nič novega, Potniški del dostavnika je razmeroma utesnjen. Že vozniki, ki so visoki okoli 180 centimetrov, bodo pogrešali več vzvratnega vzdolžnega pomika sedeža, medtem, ko se morata sopotnika na dvosedežni klopi dobesedno dregati s komolci in koleni. Sredinski del klopi se sicer lahko spremeni v mizico, pod sedalnim delom pa je uporaben odlagalni predal. Na armaturni plošči s preglednima merilnikoma ki sta prilagojena električnemu pogonu in nekoliko mlačno odzivnim stikalom enostopenjskega menjalnika se vidi, da Oplovi oblikovalci niso imeli glavne besede. Tako imenovano poenotenje delov samo po sebi sicer ni nič slabega, vendar številni odlagalni predali, predvsem pa (preplitve) vdolbine za plastenke in pločevinke s pijačo, dokazujejo, da delo ni bilo opravljeno dovolj premišljeno.
Opel Vivaro e je torej eden od začetnikov na dolgi poti proti popolni elektrifikaciji transporta. Električni dostavnik je dorasel prevozniškim nalogam na krajše razdalje, medtem ko bo za vožnje z večjimi hitrostmi, ki pritičejo avtocestam in mestnim obvoznicam, bolj smiselna izbira pogona z motorjem z notranjim zgorevanjem.
TEHNIČNI PODATKIvozilo: OPEL VIVARO-e Furgon Enjoy, tovorno vozilo, 2+1 sedežev, bočna drsna vrata, zadnja dvokrilna vratamotor in menjalnik: elektromotor nameščen spredaj, moč 100 kW (136 KM), največji navor 260 Nm, prenos moči na prednji kolesi, enostopenjski menjalnik.mere in mase: dolžina 4,959 m, širina 2,010 m, višina 1,895 m, medosna razdalja 3,275 m, masa praznega vozila 1937 kg, največja dovoljena masa 3.100 kg, dovoljena obremenitev strehe: -Vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, doplačilna dodatna asistenca in jamstvoCena izvedbe brez dodatne opreme in popustov, z vključenim DDV: 50.000 EUR (Opel Slovenija, Ljubljana)