Učinek francosko nemške mešanice

Čeprav je zdajšnja generacija Comba že peta po vrsti, se zdi, da so pri Oplu šele zdaj ujeli pravi veter v jadra. Takšnih avtomobilov kot je Combo Life, je sicer vse manj, saj jih izpodrivajo bolj ali manj resni športni terenci ali tako imenovani urbani križanci. Toda, še vedno je ostalo dovolj tistih, ki bolj pristajajo na prostornost kot na obliko in zato je tudi smiselno, da so pri Oplu združili moči v okviru skupine PSA in spravili v življenje novo generacijo.

Combo, ki je bil v prejšnji generaciji skoraj neopazen dvojnik Fiata Doblo, ima tokrat v širšem družinskem krogu kar tri sorodnike, Peugeotovega Rifterja in Citroenovega Berlinga in Toyotin ProAce City. Torej kar močna konkurenca med tistimi, ki še vztrajajo v tem razredu.  Od omenjenih sorodnikov ima najmanj izrazito podobo sprednjega dela, ki je seveda stilsko prirejena Oplovi oblikovalski filozofiji. Combo se v primerjavi s francoskima bratrancema zdi kar nekako dolgočasno zdržan, a to v tem avtomobilskem razredu niti ni tako pomembno. Velikoprostorec sicer dobro skriva svoje dostavniške korenine, a zadaj je zaradi velikih in za odpiranje težkih zadnjih vrat razmeroma oglat in nevpadljiv.

A to seveda ne zmanjšuje vrednosti, ki jo ponuja notranjost, ki je najbolj razkošna tam, kjer je prostor za prtljago in tovor. Že osnovnih 597 litrov je precej impresivna številka, pri podrtih zadnjih sedežih pa je mogoče v prtljažnik stlačiti dobra dva kubična metra tovora, med katerim so lahko seveda tudi športni pripomočki, gospodinjski aparati ali pa zgolj lepo število potovalnih torb z bolj ali manj nujno počitniško kramo. Poleg tega je na stropu lepo število dodatnih odlagalnih polic in predalov za vse mogoče drobnarije.

Škoda, da zadnje sedežne vrste ni mogoče odstraniti, a kaže, da je tudi pri teh avtomobilih to že nekoliko iz mode. Ob izdatnih notranjih merah bi bil dobrodošel kakšen dodatni centimeter vzdolžnega prostora na zadnjih sedežih, še bolj pa manjka nastavitev naklona naslonjala. Sedenje spredaj je solidno, a nič več kot to, kajti sedalna dela sprednjih sedežev sta nekoliko prekratka, kar voznik po daljši vožnji začuti v stegenskih mišicah. Zato pa je v tolažbo mlečno zastekljena streha, ki je ponoči romantično osvetljena, kar je za voznika prej moteče kot koristno.

Vožnja je za takšen avtomobil , vzmetenje je zdaj mehkejše in se bolj prijazno odziva na cestne grbine, vendar v ovinkih kljub temu nisem zaznal pretiranega nagibanja. Torej, z vidika vodljivosti in upoštevaje karoserijo z višjim težiščem, avtomobil ni problematičen in tudi novi 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je v najmočnejši izvedbi dovolj suveren za družinsko vožnjo. Pogonski stroj namreč že v nižjem območju vrtljajev premore zadostno zalogo navora, a za bolj dinamično vožnjo ga je treba prignati do 3500 vrtljajev, kjer je točka, ko se začne usihanje njegove energije. Pogonskemu stroju, ki je nastal v francoskem delu francosko nemške naveze je treba priznati razmeroma tiho delovanje in uglajenost.  Tudi pri šeststopenjskem menjalniku je določen napredek, prestavljanje je bolj gladko, a gibi prestavne ročice so še vedno nerazumno dolgi.

Kakovost plastike na armaturni plošči in oblogah vrat z dostavniškimi sledmi zapušča mešane občutke, volanski obroč, merilniki in osrednji komunikacijski zaslon pa so primerljivi s tistim, kar je v ne povsem najnovejših Oplovih avtomobilih. Oplovim stilistom se je zdelo potrebno spremeniti grafiko merilnikov, zamenjati obvolanske ročice in nekatera stikala in izbirnike na osrednjem zaslonu, a so stem posegom naredili več škode kot koristi. Na kratko: korektno, a brez presežkov, ki jih ponujajo sodobni avtomobili. In to velja tudi za nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje, ki je zadosten, ne pa tudi popoln. Zato je treba k osnovni ceni dodati še kakšnega tisočaka za nekaj dandanes nepogrešljivih dodatkov.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Opel Combo Life 1.5  Turbo D Innovation, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1499  ccm, 96 kW (130 KM) pri 3500 v/min, največji navor 130 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6.2, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

Mere in mase: dolžina 4,403 m, širina 1,848 m, višina 1,841 m,  medosna razdalja 2.785 m, masa praznega vozila 1473 kg, največja dovoljena masa 2098 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije

Cena izvedbe brez popustov in dodatne opreme: 26.104 EUR (Opel Slovenija, Ljubljana)

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija