Samo trije dovolj dobri za zlata priznanja

Precejšnja rast prodaje v spletnih trgovinah in povečano povpraševanje po dostavah, ki sta tudi posledica pandemije korona virusa, vplivata tudi na naraščanje potreb po lahkih gospodarskih vozilih. Večina dostavnikov je dobro prilagojena različnim prevoznim nalogam,  v primerjavi z osebnimi avtomobili pa zaostajajo pri vsebnosti in delovanju varnostnih asistenčnih sistemov.

Tako v svojem najnovejšem poročilu ugotavlja konzorcij EuroNCAP, ki s preizkusnimi trčenji preverja in ocenjuje varnost osebnih avtomobilov,  tokrat pa so se pod drobnogledom znašle varnostne tehnologije lahkih gospodarskih vozil. Preizkusili so 19 dostavnikov, ki skupaj predstavljajo 98 odstotkov evropske prodaje. Sistem ocenjevanja je temeljil na protokolih iz leta 2019, ki omogočajo preprost način primerjave učinkovitosti varnostnih sistemov. Gre za preizkuse sistema za samodejno zaviranje v sili z ločenimi preizkusi odziva sistema na druga vozila, pešce in kolesarje, asistence za nadzor ohranjanja smeri na voznem pasu, regulatorja za ohranjanje varne hitrosti in nadzornega sistema, ki zaznava, ali so potniki privezani z varnostnimi pasovi.

Preizkušena vozila z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone so bila namenjena prevozu blaga in 14 so podelili priznanja, petim pa so zaradi pomanjkljive varnostne opreme namenili oceno nepriporočljivo. Kriterij za ocenjevanje je razdeljen na pet stopenj. Najvišje, platinasto priznanje je namenjeno vozilom, ki dosežejo 80 ali več odstotkov vseh točk, zlato prejmejo za 60 odstotkov, srebrno za 40 in bronasto za 20 ali več odstotkov. Dostavniki, ki ne dosežejo vsaj 20 odstotkov točk, se uvrstijo v skupino nepriporočljivih vozil.

Tokrat nobeno vozilo ni prejelo najvišjega priznanja, z zlatim pa so se okitili trije dostavniki. Največ točk je dobil Volkswagen Transporter T6.1, ob bok pa sta se mu postavila Ford Transit in Mercedes-Benz Vito. Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Sprinter, Opel Vivaro, Peugeot Expert in VW Crafter so si prislužili srebro, Citroën Jumper, Citroën Jumpy, FIAT Ducato, Iveco Daily, Peugeot Boxer in Toyota ProAce pa bron. Na seznamu nepripročljivih dostavnikov so se znašli so FIAT Talento, Opel Movano, Nissan NV400, Renault Master in Renault Trafic. Konzorcij EuroNCAP jih je na dno seznama uvrstil zaradi splošnih pomanjkljivosti varnostnih sistemov.

VW_CrafterJesen2020_600x300
Generalni sekretar Euro NCAP Michiel van Ratingen poudarja: »Dostavniki so v primerjavi z osebnimi avtomobili večji, težji in lahko pri trčenju naredijo veliko škodo in povzročijo hude poškodbe. Danes obstajajo aktivni varnostni sistemi, ki lahko močno zmanjšajo verjetnost za trčenje z drugimi avtomobili ali s pešci ali kolesarji. Te tehnologije so že običajne za osebne avtomobile, veliko manj pa za lahka gospodarska vozila. Glede na njihovo število na evropskih cestah je vgradnja teh sistemov ključnega pomena za izboljšanje varnosti za vse udeležence v prometu.«

ZLATA PRIZNANJA
vozilo število točk
VOLKSWAGEN TRANSPORTER
65
FORD TRANSIT       63
MERCEDES-BENZ VITO       61
SREBRNA PRIZNANJA
vozilo število točk
FORD TRANSIT CUSTOM       58
MERCEDES-BENZ SPRINTER       52
PEUGEOT EXPERT       44
VOLKSWAGEN CRAFTER        44
BRONASTA PRIZNANJA
vozilo število točk
CITROËN JUMPY       37
TOYOTA PROACE       35
PEUGEOT BOXER       33
CITROËN JUMPER       32
IVECO DAILY       30
FIAT DUCATO       28
NEPRIPOROČLJIVI
vozilo število točk
RENAULT MASTER       16
NISSAN NV400       12
RENAULT TRAFIC       11
OPEL MOVANO       7
FIAT TALENTO       5

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija