Precejšnja rast prodaje v spletnih trgovinah in povečano povpraševanje po dostavah, ki sta tudi posledica pandemije korona virusa, vplivata tudi na naraščanje potreb po lahkih gospodarskih vozilih. Večina dostavnikov je dobro prilagojena različnim prevoznim nalogam, v primerjavi z osebnimi avtomobili pa zaostajajo pri vsebnosti in delovanju varnostnih asistenčnih sistemov.
Tako v svojem najnovejšem poročilu ugotavlja konzorcij EuroNCAP, ki s preizkusnimi trčenji preverja in ocenjuje varnost osebnih avtomobilov, tokrat pa so se pod drobnogledom znašle varnostne tehnologije lahkih gospodarskih vozil. Preizkusili so 19 dostavnikov, ki skupaj predstavljajo 98 odstotkov evropske prodaje. Sistem ocenjevanja je temeljil na protokolih iz leta 2019, ki omogočajo preprost način primerjave učinkovitosti varnostnih sistemov. Gre za preizkuse sistema za samodejno zaviranje v sili z ločenimi preizkusi odziva sistema na druga vozila, pešce in kolesarje, asistence za nadzor ohranjanja smeri na voznem pasu, regulatorja za ohranjanje varne hitrosti in nadzornega sistema, ki zaznava, ali so potniki privezani z varnostnimi pasovi.
Preizkušena vozila z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone so bila namenjena prevozu blaga in 14 so podelili priznanja, petim pa so zaradi pomanjkljive varnostne opreme namenili oceno nepriporočljivo. Kriterij za ocenjevanje je razdeljen na pet stopenj. Najvišje, platinasto priznanje je namenjeno vozilom, ki dosežejo 80 ali več odstotkov vseh točk, zlato prejmejo za 60 odstotkov, srebrno za 40 in bronasto za 20 ali več odstotkov. Dostavniki, ki ne dosežejo vsaj 20 odstotkov točk, se uvrstijo v skupino nepriporočljivih vozil.
Generalni sekretar Euro NCAP Michiel van Ratingen poudarja: »Dostavniki so v primerjavi z osebnimi avtomobili večji, težji in lahko pri trčenju naredijo veliko škodo in povzročijo hude poškodbe. Danes obstajajo aktivni varnostni sistemi, ki lahko močno zmanjšajo verjetnost za trčenje z drugimi avtomobili ali s pešci ali kolesarji. Te tehnologije so že običajne za osebne avtomobile, veliko manj pa za lahka gospodarska vozila. Glede na njihovo število na evropskih cestah je vgradnja teh sistemov ključnega pomena za izboljšanje varnosti za vse udeležence v prometu.«
ZLATA PRIZNANJA | |
vozilo | število točk |
VOLKSWAGEN TRANSPORTER |
65 |
FORD TRANSIT | 63 |
MERCEDES-BENZ VITO | 61 |
SREBRNA PRIZNANJA | |
vozilo | število točk |
FORD TRANSIT CUSTOM | 58 |
MERCEDES-BENZ SPRINTER | 52 |
PEUGEOT EXPERT | 44 |
VOLKSWAGEN CRAFTER | 44 |
BRONASTA PRIZNANJA | |
vozilo | število točk |
CITROËN JUMPY | 37 |
TOYOTA PROACE | 35 |
PEUGEOT BOXER | 33 |
CITROËN JUMPER | 32 |
IVECO DAILY | 30 |
FIAT DUCATO | 28 |
NEPRIPOROČLJIVI | |
vozilo | število točk |
RENAULT MASTER | 16 |
NISSAN NV400 | 12 |
RENAULT TRAFIC | 11 |
OPEL MOVANO | 7 |
FIAT TALENTO | 5 |