Preizkušen recept za večno mladost

Volkswagen je s šesto generacijo Transporterja še dodatno dvignil letvico pri potniških dostavnikih.  In to velja za vse izvedbe, torej tudi za »sredinski« Caravelle in najbolj imenitni Multivan. Vsi namreč svoje prevozniške naloge opravljajo samozavestno in prepričljivo in s tem odstopajo od bližnjih tekmecev.

Kljub dejstvu, da je Transporter pred davnimi sedmimi desetletji najprej nastal kot dostavnik, se v potniških izvedbah bolj uvršča med velikoprostorske limuzine. Caravelle sicer ni najbolj elegantna različica, a je manj »delavska« kot osnovni Transporter in kljub vsemu zna ustreči razmeroma zahtevnim potnikom. Krojači  zunanjosti so svoje delo torej tudi tokrat opravili precej zadržano in se osredotočili le na posamezne podrobnosti. Sprednji del je bil ob zadnji pomladitvi le rahlo osvežen in tako je Caravelle (in z njim vsa družina T6) pridobila nove žaromete, bolj izrazito masko hladilnika, večji logotip in še nekaj drugih malenkosti. Še z večjo mero previdnosti so bili opravljeni posegi na zadnjem delu, kjer nekoliko izstopajo izbočene luči, kakšnih drugih dramatičnih sprememb pa pravzaprav ni. A kljub vsemu se zdi, da ima T6 v in na sebi nekakšne eliksir večne mladosti

Glede prostornosti in udobja ima Caravelle le malo zelo neposrednih tekmecev. V izvedbi z dolgo medosno razdaljo, ki pomeni tudi več skupne dolžine, je osmim potnikom na voljo veliko prostora, tudi če vsi vzamejo s seboj večje kose prtljage, ni prostorskih zadreg. Najbolje se seveda godi vozniku in sopotniku na desnem sedežu, zadaj so sedežna mesta razporejena v dve vrsti in nad udobjem se vsaj potniki običajne rasti, ne bi smeli pritoževati. Dodatna drsna vrata na levem boku za dostop do zadnjega dela potniške kabine ne bi bila odveč, a tudi brez njih nekako gre.

Za prijetno ozračje v potniški kabini lahko poskrbijo z ločenim nastavljanjem delovanja klimatske naprave. Sedežne prevleke in notranje obloge so manj imenitne kot pri prestižnem Multivanu, ampak pri tem Volkswagnu eleganca in udobje nikoli nista bila del serijskega paketa. Kadar se pojavi potreba po povečanju prostora za tovor ali prtljago, je to mogoče s popolno odstranitvijo zadnjih klopi, a za takšno opravilo je treba zagotoviti več kot par rok. In verjetno so takšni prostorski posegi pri večini uporabnikov bolj redkost kot pravilo.

Voznikovo delovno mesto je oblikovano v slogu drugih Volkswagnovih modelov. Seveda Caravelle še ne dosega najnovejših tehnološko digitalnih posladkov in nima sofisticiranih asistenčnih sistemov, a počutje za volanom je dobro v tem dostavniku voznik tudi po daljši vožnji ne občuti pretirane utrujenosti. Vožnja je zelo podobna kot v osebnih avtomobilih, kar pri manj veščih voznikih lahko povzroči podcenjevanje zunanjih mer vozila.

2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki razvije 110 kilovatov in povezava s prilagodljivim štirikolesnim pogonom sta uglašen duet; s to kombinacijo se Caravelle suvereno giblje v vseh voznih razmerah, tudi takrat ko vozna podlaga ni idealna. Pogonski stroj je uglajen in tih, odločen pri pospeševanju in dovolj energičen za visoke potovalne hitrosti. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pokaže zvrhano mero elastičnosti in kar je še bolj pomembno, izkaže se tudi z ekonomičnostjo. Voznik od podvozja prejema zelo natančne informacije o stiku koles s podlago, vzmetenje je naravnano na udobje in Caravell zaradi dolge medosne razdalje zelo dobro prenaša cestne grbine, čeprav se nanje odziva precej čvrsto. Delovanja štirikolesnega pogona na suhi vozni podlagi skoraj ni čutiti, je pa odličen pomočnik na makadamskih, spolzkih ali zasneženih cestah, kjer si voznik lahko privošči več sproščenosti kot bi si jo sicer.

Nenazadnje je Caravelle tudi zato (še vedno) med najbolj prepričljivimi potniškimi dostavniki v srednjem velikostnem razredu. A hkrati je jasno: za vse kar ponuja, je tudi cena razmeroma zasoljena.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Volkswagen Caravelle 2.0 TDI 4MOTION Comfortline, potniško vozilo, 8 sedežev (7+1), bočna drsna vrata na desnem boku, dvižna prtljažna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968  ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500 v/min, največji navor 340 Nm pri 1500 do 3000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa kolesa, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,304 m, širina 1,904 m, višina 1,970 m,  medosna razdalja 3,400 m, prostornina prtljažnega prostora 713/7800 l, masa praznega vozila 2090 kg, največja dovoljena masa 3200 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, 2-letno dodatno jamstvo

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 46.574 EUR (Porsche Slovenija, Ljubljana)

 

 

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija