Pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila je letošnja jesen v znamenju novega Multivana, ki je v novi generaciji T7 namenjen predvsem družinskim in poslovnim potniškim prevozom. Gre za precejšen odmik od filozofije dosedanjega modela T6.1, novinec pa je neuradno tudi naslednik odpisanega enoprostorca Sharana. Osnovo predstavlja modularna platforma MQB, namenjena koncernskim osebnim avtomobilom, ki skupaj s temeljito preobrazbo zunanjosti, Multivana vleče stran od dostavniške genetike. K ugodnemu količniku zračnega upora 0,30 (pri predhodniku 0,35) je znaten del prispevala bolj aerodinamična oblika sprednjega dela s položnejšim motornim pokrovom in velikim vetrobranski steklom, a tudi celotna podoba vzbuja vtis estetskega, elegantnega in hkrati dinamičnega avtomobila.
Dolžinski prirastek je v primerjavi s predhodnikom skoraj sedem centimetrov in Multivan je zdaj dolg 4,97 in širok 1,94 metra (plus 3,7 centimetra), ob tem pa z 1,90 metra višine za 4,7 centimetra nižji – tudi zato, da ga bo mogoče parkirati v večini garažnih hiš. Občutno se je povečala medosna razdalja ki je zdaj 3,12 metra – to je 12,4 centimetra več in zato je v notranjosti več prostora. Kot alternativa je na voljo podaljšana različica z enako medosno razdaljo in s 5,17 metra dolžine, Prtljažni prostor se iz osnovnih 469 z odstranjevanjem sedežev poveča na orjaških 4053 litrov pri podaljšani izvedbi,
Multivan ima prvič doslej tudi priključno hibridni pogon s sistemsko močjo 160 kilovatov (218 KM). Pogonske naloge družno opravljata 1,4-litrski turbobencinski motor s 110 kilovati (150 KM) in elektromotor s 85 kilovati (115 KM), ki ga z energijo oskrbuje baterija z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur in z možnostjo polnjenja zgolj s 3,6 kilovati moči; s polno baterijo je doseg v električnem načinu do 50 kilometrov. Po dolgotrajnem obdobju prevlade dizelskih motorjev je zanimivo, da so tokrat (vsaj zaenkrat) v ospredju bencinski pogonski stroji. Na voljo sta 1,5 litrski 2,0-litrski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem, prvi s 100 kilovati (136 KM), močnejši s 150 kilovati (204 KM), prihodnje leto pa se jima bo pridružil še 2,0-litrski štirivaljni turbodizel s 110 kilovati (150 KM). Šibkejšega bencinskega motorja za slovenske kupce ne bo, ročnega menjalnika v Multivanu ni več in pri omenjenih motorjih je za prenos moči serijsko zadolžen 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik DSG.









Vstop v prostorno in zaradi velikih steklenih površin svetlo notranjost skozi bočna drsna vrata na obeh straneh lahko olajšuje elektrificirani odpiralni mehanizem, ki se tako kot pri dvižnih prtljažnih vratih odziva tudi na zamah z nogo. Z Multivanom lahko udobno potuje sedem potnikov, pri čemer so na voljo številne možnosti razporeditve in prilagajanja. Odstranjevanje sedežev je zaradi krepkega znižanja teže (glede na izvedbo tehtajo od 23 do 29 kilogramov) povsem enostavno. In seveda je zraven lahko tudi zložljiva pomična mizica, ki pripomore, da se potniška kabina spremeni v dnevno sobo ali mobilno pisarno z ločeno klimatizacijo za zadnji del in po želji z veliko panoramsko streho, ki meri kar 1,8 kvadratnega metra.
Voznikovo delovno mesto je v tipičnem Volkswagnovem slogu – pregledno, urejeno, dokaj enostavno za upravljanje. Na instrumentni plošči so digitalni merilniki, na sredini velik 10,25-palčni komunikacijski zaslon in namesto prestavne ročice stikala za upravljanje samodejnega menjalnika. Nov sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom, projicirni zaslon in kar 25 asistenčnih sistemov prispevajo pomemben delež k varni in udobni vožnji, prilagodljivi tempomat in opozorilni sistem za zapustitev voznega pasu pa bosta omogočata avtonomnost druge stopnje do hitrosti 210 kilometrov na uro.
Multivan bo na slovenski trg zapeljal v januarju. Osnovna izvedba z 2,0-litrskim bencinskim štirivaljnikom stane 43.500, priključno hibridna pa 49.600 evrov.