Velikoprostorski avtomobili v vseh razredih izumirajo, vse bolj jih izrivajo športni terenci, urbani križanci in njim podobni. Toda nekateri se ne dajo in Citroen Berlingo z novo podobo in prostornejšo notranjostjo nadaljuje boj za prevlado med vsestransko uporabnimi družinskimi avtomobili.
Torej, še vedno je med kupci avtomobilov dovolj takšnih, ki bolj pristajajo na prostornost kot na obliko in zato je tudi smiselno, da so pri Citroenu spravili v življenje tretjo generacijo. Berlingo ima tokrat v širšem družinskem krogu ( s predlansko pridružitvijo znamke Opel koncernu PSA) kar dva polbrata, Peugeotovega Rifterja in Oplovega Comba, a je po dosedanjih prodajnih številkah daleč pred obema in vsemi ostalimi, ki še vztrajajo v tem razredu. Od trojice omenjenih sorodnikov ima najbolj prepoznavno podobo sprednjega dela, ki izstopa z visoko postavljeno maska hladilnika in dva ozka pasova svetlobnih teles. Velikoprostorec sicer dobro skriva svoje dostavniške korenine, ki so bile seveda najbolj izrazite v prvi generaciji, a zadaj je razmeroma oglat in nevpadljiv, pravzaprav je razlike s predhodnikom treba iskati z ostrim očesom.
A to seveda ne zmanjšuje vrednosti, ki jo ponuja notranjost, ki je najbolj razkošna tam, kjer je prostor za prtljago in tovor. Že osnovnih 597 litrov je precej impresivna številka, pri podrtih zadnjih sedežih pa je mogoče v prtljažnik stlačiti dobra dva kubična metra tovora, med katerim so lahko seveda tudi športni pripomočki, gospodinjski aparati ali pa zgolj lepo število potovalnih torb z bolj ali manj nujno počitniško kramo. Škoda, da zadnje sedežne vrste ni mogoče odstraniti, a kaže, da je tudi pri teh avtomobilih to že nekoliko iz mode. Ob izdatnih notranjih merah sem pričakoval kakšen dodatni centimeter vzdolžnega prostora na zadnjih sedeži, še bolj pa sem pogrešal nastavitev naklona naslonjala. Sedenje spredaj je solidno, a nič več kot to, kajti sedalna dela sprednjih sedežev sta (spet) nekoliko prekratka, kar se po daljši vožnji začuti v stegenskih mišicah.
Vožnja je kar občutno prijaznejša kot je bila v prejšnjem Berlingu, vzmetenje je zdaj mehkejše in se bolj prijazno odziva na cestne grbine, vendar v ovinkih kljub temu ni zaznavnega pretiranega nagibanja. Torej, z vidika vodljivosti in upoštevaje karoserijo z višjim težiščem, avtomobil ni problematičen in tudi novi 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je v drugi najmočnejši izvedbi dovolj suveren za družinsko vožnjo. Pogonski stroj namreč že v nižjem območju vrtljajev premore zadostno zalogo navora, a za bolj dinamično vožnjo sem ga moral prignati do 3500 vrtljajev, kjer je točka, ko se začne usihanje njegove energije. Treba mu je priznati, da je precej tišji in bolj uglajen kot je bil predhodnik v prejšnjem Berlingu. Tudi pri petstopenjskem menjalniku je določen napredek, prestavljanje je bolj gladko, a gibi prestavne ročice so še vedno nerazumno dolgi.
Kakovost plastike na armaturni plošči in oblogah vrat z dostavniškimi sledmi zapušča mešane občutke, volanski obroč, merilniki in osrednji komunikacijski zaslon pa so primerljivi s tistim, kar je v novejših Citroenovih avtomobilih. Na kratko: korektno, a brez presežkov, ki jih ponujajo sodobni avtomobili. In to velja tudi za nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje, ki je zadosten, ne pa tudi popoln. Zato je treba k osnovni ceni dodati še kakšnega tisočaka za nekaj dandanes nepogrešljivih dodatkov. TEHNIČNI PODATKI
Vozilo: Citroen Berlingo Feel 1.5 BlueHDi 100, 5 vrat, 5 sedežev
Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1499 ccm, 75 kW (102 KM) pri 3500 v/min, največji navor 280 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6.2, prenos moči na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik.
Zmogljivosti in poraba: najvišja hitrost 171 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h 13,3 s, poraba goriva 4.8 / 4.0 / 4.3 / l/100 km, izpust CO2: 112 g/km
Mere in mase: dolžina 4,403 m, širina 1,921 m, višina 1,844 m, medosna razdalja 2,786 m, masa praznega vozila 1398 kg, največja dovoljena masa 2098 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.
Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije
Cena izvedbe brez popustov in dodatne opreme: 19.500 EUR (C-Automobil Import, Ljubljana)