Na pravem mestu ob nepravem času

Znamko s trikrako zvezdo je šele dobri dve leti nazaj zvabilo v razred odprtih lahkih dostavnikov, a kot kaže ga bodo kmalu tudi zapustili. Njihov prvenec  razreda X namreč očitno ni premogel zadosti zvezdnega blišča, da bi bili pri Mercedes-Benzu zadovoljni s prodajnimi številkami.

Že res, da X je sodeč po videzu sprednjega dela pravi Mercedes, toda v resnici je vozilo predelani Nissanov model Navara. Daimler namreč že kar nekaj časa sodeluje s skupino Renault-Nissan, poleg tega bi bil razvoj samostojnega modela verjetno predrag. Vseeno pa so se pri trikraki zvezdi odločili za nadgradnjo z različico, ki ima v nosu šestvaljni turbodizelski motor.

Takšen X ima oznako 350d in za uravnoteženje robatosti in elegance nekaj modnih dodatkov, ki jih je tudi v tem avtomobilskem razredu vse več, na primer kromirane površine in tudi za terensko vožnjo skoraj pretirano estetska aluminijasta platišča. Orjaški turbodizelski šestvaljnik ima za seboj že kar nekaj izukšenj. Izkaže se s strmo navorno krivuljo, ki zagotavlja odlično prožnost in temu primerne vozne lastnosti. Na odprtih asfaltiranih cestah je zelo energičen, kajti do hitrosti 100 kilometrov na uro X pospeši v zgolj 7,5 sekunde, pri najvišji hitrosti pa se kazalec na merilniku ustavi pri številki 205. Motorna komunikacija s serijskim 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom je uglajena, na izbiro pa je pet različnih voznih programov.

Štirikolesni pogon ni del skupnih jeder z Nissanom, ampak lasten Mercedes-Benzov. Kadar zgolj oprijem ni dovolj, lahko voznik po potrebi vključi reduktor in z dodatnim stikalom še diferencialno zaporo zadnjih koles. Zraven je tudi elektronika za pomoč pri vožnjo navzdol. Torej, X ima spodobne vozne zmogljivosti in vozniku ni treba ustrašiti vsake terenske prepreke, kajti ta odprti terenski dostavnik se lahko poda tudi na nekoliko zahtevnejša brezpotja. A hkrati velja ohraniti hladno glavo in upoštevati dolžino preko petih metrov ter omejeno okretnost.

Tovorni prostor je z merami v razrednem povprečju, uporaben je za prevoz športne opreme ali kakšen bolj običajen tovor. Dovoljeno ga je obremeniti z okroglimi 1050 kilogrami in je zato vozilo primerno tudi za kakšen zahtevnejši tovor. Seveda je tovorni prostor mogoče dodelati z različnimi nadgradnjami, od najbolj enostavne prekrivne ponjave, do aluminijastega navojnega pokrova, dodatne plastične nadgradnje ali zgolj pomičnih zagozd za pritrjevanje tovora.

Mercedes-Benzovi stilisti so skušali armaturno ploščo s pokončno nameščenim volanom, ličnimi merilniki in sredinsko konzolo z velikim ter nekoliko dvignjenim sredinskim zaslonom, čim bolj približati slogovni identiteti znamke.  Pri najbolje opremljeni različici se nastavitev voznikovega in desnega sopotniškega sedeža opravi s pomočjo elektrike, sedeži so oblečeni v usnje in sprednja dva imata tudi dvostopenjsko ogrevanje.

Raven udobja je za ta avtomobilski razred razmeroma visoka, če odštejemo zoprno poskakovanje prek kratkih cestnih grbin, kadar tovorni prostor ni težnostno obremenjen. Osrednji zaslon služi radijskemu sistemu, povezavi s telefonom in zunanjimi podatkovnimi nosilci, navigaciji in tudi sliki, ki jo posreduje kamera na zadnjem delu vozila.

Na štartni črti je X350d z energičnim turbodizelskim šestvaljnikom, samodejnim menjalnikom in lastnim štirikolesnim pogonom obetal veliko. A kot kaže, ga na avtomobilski svet niso spravili ob najugodnejšem času.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Mercedes-Benz X350d, odprto terensko dostavno vozilo, 5 sedežev, dvojna kabina, odprt tovorni prostor.

motor in menjalnik: šestvaljni, dizelski z neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 2978  ccm, 190 kW (258 KM) pri 3400 v/min, največji navor 550 Nm pri 1.400 – 3.200 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa štiri kolesa, 7-stopenjski samodejni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,300 m, širina 1,850 m, višina 1,840 m,  medosna razdalja 3,150 m, mere tovornega 1,578 x 1,560, masa praznega vozila 1963 kg, največja dovoljena masa 3010 kg, dovoljena obremenitev strehe 56 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna tovarniška garancija, dodatno doplačilno jamstvo.

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 53.338 EUR (Autocommerce, Ljubljana)

 

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija