Osvežitev za samozavest v novih časih

Ni preprosto izboljšati nečesa, kar so prodali že v več kot 12 milijonih primerkov. Poleg tega je Volkswagen Transporter  na trgu že od daljnega leta 1949 in je že zdavnaj postal ikona ali pa kar legenda med dostavniki. Izpopolnjena šesta generacija je ima oznako 6.1, kar je verjetno predvsem marketinško sporočilo, ki nakazuje, da je Transporter vstopil v digitalno dobo. Na zunanjosti ni dramatičnih sprememb, z izjemo žarometov, ki znajo osvetljevati pot tudi s svetilnimi diodami in izrazitejše maske hladilnika. V notranjosti pa je popolnoma nova instrumentna plošča, ki ima lahko digitalizirane merilnike. Nov je tudi osrednji komunikacijski zaslon, ki med lahko vozniku pomaga s sliko kamere s preglednostjo nad zadnjim delom vozila in navigacijskim zemljevidom. In zraven je treba je treba prišteti še nove odlagalne predale in police ter trdo plastiko, ki je sicer značilna za večino tovrstnih  vozil.

Precej dolgo je bil Volkswagen Transporter dvignjen nad povprečje v razredu kombiniranih vozil in še vedno velja za enega najbolj zrelih med bližnjimi tekmeci, ali, bolje rečeno, med zasledovalci. V izvedbi z dolgo medosno razdaljo, ki pomeni tudi več skupne dolžine, je osmim potnikom na voljo veliko prostora, tudi če vsi vzamejo s seboj večje kose prtljage, ni prostorskih zadreg. Najbolje se seveda godi vozniku in sopotniku na desnem sedežu, zadaj so sedežna mesta razporejena v dve vrsti in nad udobjem se vsaj potniki običajne rasti, ne bi smeli pritoževati. Za prijetno ozračje v potniški kabini lahko poskrbijo z ločenim nastavljanjem delovanja klimatske naprave. Sedežne prevleke in notranje obloge so manj imenitne kot pri prestižnem Multivanu, ampak pri tem Volkswagnu eleganca in udobje nikoli nista bila del serijskega paketa. Kadar se pojavi potreba po povečanju prostora za tovor ali prtljago, je to mogoče s popolno odstranitvijo zadnjih klopi, a za takšno opravilo je treba zagotoviti več kot par rok. In verjetno so takšni prostorski posegi pri večini uporabnikov bolj redkost kot pravilo.

Z 2,0-litrskim turbodizelskim motorjem, ki razvije 110 kilovatov, se Transporter suvereno giblje v vseh voznih razmerah. Pogonski stroj je uglajen in zmerno tih, odločen pri pospeševanju in dovolj energičen za visoke potovalne hitrosti. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pokaže zvrhano mero elastičnosti in kar je še bolj pomembno, izkaže se tudi z ekonomičnostjo. Voznik od podvozja prejema zelo natančne informacije o stiku koles s podlago, vzmetenje je naravnano na udobje in Transporter zaradi dolge medosne razdalje zelo dobro prenaša cestne grbine.

Wordpress Photo Gallery Občutno drugačno je delo z volanom. Tehnični ukrepi so namreč prinesli  prehod s hidravličnega na elektromehansko servokrmiljenje. To je med drugim omogočilo nabor asistenčnih sistemov, s tem pa tudi znatno višji nivo varnosti in udobja. Med nove asistenčne sisteme spadajo tehnologije, kot so aktivna sistenca za ohranjanje smeri, sistem za parkiranje s samodejnim vrtenjem volana, bočna zaščita ob kritičnem približevanju oviram ali osebam, asistenca za odparkiranje, ter sistem za vzvratno vožnjo s priklopnikom. Paleto novih sistemov dopolnjuje asistent za prepoznavanje prometnih znakov. Zaprta tovorna in kombinirana izvedba sta serijsko opremljeni z novo asistenco za bočni veter, ki stabilizira vozilo, če ga na primer na mostu zadene sunek vetra. V  serijsko opremo sta vključeni še funkcija večnaletnega zaviranja in asistenca za speljevanje na klancu.

Transporter 6.1 torej ni samo oznaka kar tako, ampak pomeni znaten tehnološki preskok, ki Volkswagnovemu dostavniku omogoča ohranjanje visokega položaja v družbi vse bolj agresivnih tekmecev.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Volkswagen Transporter 2.0 TDI, potniško vozilo, 8 sedežev (7+1), bočna drsna vrata na desnem boku, dvižna prtljažna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968  ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500 v/min, največji navor 340 Nm pri 1500 do 3000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa kolesa, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,304 m, širina 1,904 m, višina 1,970 m,  medosna razdalja 3,400 m, prostornina prtljažnega prostora 713/7800 l, masa praznega vozila 2023 kg, največja dovoljena masa 3200 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, 2-letno dodatno jamstvo

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 38.229 EUR (Porsche Slovenija, Ljubljana)

 

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija