Štirikolesni pogon pri lahkih gospodarskih vozilih (če odštejemo odprte terenske dostavnike) ni ravno prav pogost. Potrebe po zanesljivejšem pogonu se pojavljajo predvsem pri uporabnikih, ki jih vsakodnevna opravila vodijo v odročnejše predele, kjer ni širokih asfaltiranih cest, ampak poti s slabšimi voznimi podlagami. Mednje nedvomno sodijo tisti, ki se prebijajo do gradbišč, komunalne in različne servisne službe in seveda tudi policisti, gasilci in reševalci.
Najcelovitejšo ponudbo lahkih gospodarskih vozil s štirikolesnim pogonom imajo pri Volkswagnu, kjer je hišni 4MOTION lahko v vseh modelih, od najmanjšega Caddyja, do srednjega Transporterja in tudi v Crafterju. Pri največjem hišnem dostavniku štirikolesni pogon z večploščno sklopko skrbi za zanesljiv oprijem koles ne glede na vremske razmere in vozno podlago. Namenjen je za vožnjo v najtežjih pogojih, na primer na slabših makadamskih poteh v odročnejših predelih ter po spolzkih in zasneženih voznih podlagah. Pogon deluje popolnoma samodejno in na asfaltni podlagi njegovega učinkovanja ni čutiti; šele, ko eno od sprednjih pogonskih koles začne izgubljati oprijem, se dostavniški velikan elegantno izmuzne iz kočljive situacije in vozniku dovoljuje dobršno mero brezskrbnosti.
A Crafter ima še celo vrsto drugih adutov, ki jih kaže že s samozavesntno zunajjostjo. Čeprav v tem razredu vozil skoraj ni prostora za moderno stilsko oblikovanje, je ukrojen po modnih smernicah, poleg tega pa premore marsikaj, česar večina njegovih neposrednih tekmece še niso pokazala; sem spadaja na primer žarometi s tehnologijo svetečih diod z inteligentnim samodejnim preklapljanjem med zasenčenim in dolgim snopom, ter številni asistenčni sistemov, med drugim za ohranjanje voznega pasu, za preprečevanje večnaletnega trčenja in tako naprej. Večina jih je sicer na seznamu doplačilnih želja, ki osnovno ceno kar krepko dvignejo navzgor, a vendar je pomembno, da je zdaj tudi v največjem dostavniškem razredu mogoče izbirati med tistim, kar je sicer na voljo v bolje opremljenih osebnih avtomobilih.
Tovorni prostor je tudi v različici s štirikolesnim pogonom dobro izkoriščen in temeljit, kot je običajno, ga na boku zapirajo široka drsna vrata z odprtino, skozi katero je zlahka mogoče naložiti tovorno paleto in zadaj dvokrilna vrata. Zaradi pogonskega sklopa je dno tovornega prostora nekaj centimetrov bolj dvignjeno kot pri različicah s prednjim pogonom, vendar to bistveno ne vpliva na natovarjanje. V notranjosti tovornega prostora je vsekakor dobrodošla že tovarniška nedrseča podloga in lesena obloga sten, ki lahko sega le do sredine ali povsem do vrha. Vse ostalo pri Volkswagnu prepuščajo tistim, ki se ukvarjajo z nadgradnjami in predelavami.
Tudi sedenje za volanom velikega dostavnika je zdaj še za korak bližje občutkom v osebnih avtomobilih. Voznikov sedež je lahko dodatno (nastavljivo) vzmeten, s čimer odlično blaži sicer dokaj grobo odzivanje na cestne grbine in skrbi za visok nivo udobja; zamera pri osnovni opremi je le v tem, da ni (serijsko) nastavljiv po višini. Volanski obroč so Volkswagnovi notranji arhitekti dobesedno preselili iz osebnega avtomobilskega programa, merilniki, stikala in vse ostalo pa ponovno spominja na tisto, kar se vidi in čuti v manjšem Transporterju. Crafter se zaradi neposredno nastavljenega volanskega mehanizma, natančno uravnoteženega podvozja in volanske neposrednosti obnaša skoraj kot osebni avtomobil, zato manj izkušen voznik lahko hitro pozabi na njegove dostavniške mere. Če torej odštejemo, da je treba vozniško pozornost nameniti nekoliko večjim meram, ni voznega užitka skoraj nič manj kot v kakšni limuzini srednjega višjega razreda. To še posebej velja, če je v nosu po moči drugi najmočnejši 2,0-litrski turbodizelski motor, ki razvije 103 kilovate in visok navor; pogonski stroj je uglajen in razmeroma tih, hrup postane moteč le v višjih vrtljajih. Odločnosti pri pospeševanju mu ne manjka, premore tudi zadostno zalogo energije za hitrosti, ki med največjimi dostavniki odstopajo od voznega povprečja. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pokaže zvrhano mero elastičnosti tudi pri polno obteženem vozilu, in kar je še bolj pomembno, izkaže se tudi z ekonomičnostjo, kajti ujeti povprečje pod devetimi litri plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, je v tem velikostnem in težnostnem razredu precej dober dosežek.
S številnimi asistenčnimi sistemi, med drugim za nenamerno menjavo voznega pasu (slednji se ob vsakem zagonu motorja aktivira sam), za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, za pomoč pri parkiranju in zapuščanju parkirnega prostora, se voznik lahko počuti še bolj varno. Med doplačljivimi dodatki so med drugim tudi vtičnica za 220V, vmesnik za zunanje porabnike, rumene markirne luči na bokih, snemljiva vlečna kljuka in tako naprej. Skratka možnosti je toliko, kolikor jih imajo v glavi uporabniki in kolikor jih premorejo njihove finančne zmožnosti. Odločitev za štirikolesni pogon seveda temelji na posebnih potrebah zaradi zahtevnosti terena in tudi zaradi tehničnih zahtev pri profesionalnih uporabnikih kot so reševalci, gasilci, policija, komunalne službe in podobno.
TEHNIČNI PODATKI
vozilo: Volkswagen Crafter 35 2.0 TDI L3H3 tovorno vozilo, bočna drsna vrata na desnem boku, dvokrilna vrata zadaj.
motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968 ccm, 103 kW (140 KM) pri 3600 v/min, največji navor 340 Nm pri 1600 do 2250 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa štiri kolesa, 6-stopenjski ročni menjalnik.
mere in mase: dolžina 5,986 m, širina 2,040 m, višina 2,590 m, medosna razdalja 3,640 m, prostornina tovornega prostora 11,3 m3, masa praznega vozila 2215 kg, največja dovoljena masa 3500 kg, nosilnost 1405 kg, dovoljena obremenitev strehe 150 kg.
vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, 2-letno dodatno jamstvo, oz. do 200.000 km (doplačilo), 12-letno jamstvo na prerjavenje.
Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 32.419 EUR (Porsche Slovenija, Ljubljana)