Majhnost s praktično velikostjo

Čeprav je najmanjši v Fordovi družini potniških dostavnikov, bi bilo zmotno misliti, da je Tourneo Courier izgubljeni kurirček z rdečo rutko, titovko in majhno torbico s pomembnimi sporočili.

Transit Courier spada v najmanjši velikoprostorski razred, tja, kjer so se pred nekaj leti poskušali uveljaviti trije člani francosko italijanske naveze, a so bili morda premalo domišljeni, ali pa zgolj nekoliko pred časom. Pri Fordu so se naloge lotili z dobršno mero samozavesti in tudi z vedenjem, da bodo gnečo v dostavniških vrstah povzročili kar v lastni hiši, kjer so vozila razporejena še v tri večje velikostne razrede.

Toda Transit Courier, najmanjši član Fordove dostavniške družine, ima kar precej adutov, s katerimi odstopa iz sicer ne preveč množične konkurence. Že po videzu kaže, da so ga ukrojili v skladu z najnovejšimi hišnimi modnimi smernicami, kar dokazuje predvsem z veliko masko hladilnika in z rahlo privihnjenima žarometoma. Seveda se večina oblikovalske znanosti neha že na bočnih stranicah, ki so pač podrejene čim boljšemu izkoristku  prostora, in na zadku, kjer je mali velikan razpoznaven predvsem po nagajivo oblikovanih očeh. Prenovljeni Tourneo Courier ima osvežen sprednji del, ki vključuje preoblikovano odprtino maske in spremenjeno zasnovo spodnje polovice.

Pred voznikovimi očmi so pregledni merilniki, primerno velik volanski obroč, sredinska konzola s stikali za klimatsko napravo in skupek stikal ob radijskem sprejemniku. Komunikacijski sistem omogoča povezovanje z mobilnim telefonom, s tem pa tudi možnost klica v sili preko telefonskega signala. Dodani sta tudi dve vtičnici za priključitev zunanjih podatkovnih nosilcev. Preoblikovana sredinska konzola ima izboljšano ergonomijo in novi, večji 6-palčni barvni zaslon na dotik, s sistemom za komunikacije in razvedrilo.Za boljšo vidljivost in preprostejšo uporabo je zaslon prestavljen bližje k vozniku. Potniška različica Tourneo Courier je s petimi sedeži in obilnim prtljažnikom, ki pri podrtih zadnjih sedežih doseže prostornino 1656 litrov, lahko tudi zanimiv družinski avtomobil, ki nekako nadomešča Fordov opuščeni enoprostorski model B-Max.

Pri manjših velikoprostorskih vozilih, zlasti, če dnevno ne prevozijo velikega števila kilometrov, se vselej zastavlja vprašanje izbire vrste pogonskega stroja. Pri Courierju je to še toliko težje, ker je v Fordovi ponudbi tudi nezahtevni 1,0-litrski bencinski trivaljnik, ki je za svoje lastnosti dobil že več zvenečih nagrad. Ta motor je najbolj primeren za vožnjo v urbanih okoljih, medtem, ko bodo bolj dinamični vozniki hitro zaznal pohajanje sape. Po drugi strani kaže precej volje do vrtenja, vendar ne spada med varčneže.

Kljub temu pa je Courier prijeten za vožnjo, med njegovimi glavnimi vrlinami so zanesljiva lega na cesti, mestna okretnost in vsestranska uporabnost za vsakdanje potrebe.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost Titanium

motor in menjalnik: bencinski, trivaljnik s turbinskim polnilnikom, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 999 ccm, 74 kW (100 KM) pri 6000, največji navor 170 Nm pri 1400-4000 v/min, emisijski standard EURO VI, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 4,157 m, širina 1,768 m, višina 1,742 m, medosna razdalja 2,489 m, masa praznega vozila 1260 kg, največja dovoljena masa 1.795 kg, dovoljena obremenitev strehe 50 kg.

Vzdrževanje, garancija, jamstvo in asistenca: 2-letna splošna garancija, 4 letna asistenca in jamstvo

Cena izvedbe brez dodatne opreme: 16.090 EUR (Summit Motors, Ljubljana)

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija