DARS
A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Zastoj. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Okvara vozila. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Ovire. G1-11 Koper - Dragonja: Zastoj. A2 Obrežje - Brežice: Zastoj. A4 Podlehnik - Gruškovje: Zastoj. A4 Gruškovje - Podlehnik: Zastoj. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Nesreča. R2-422, Podsreda - Brestanica: Delo. LC-999920, Alpska cesta: Delo. R1-230, Pušenci - Ormož: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Delo. R3-715, Murska Sobota - Skakovci: Delo. R3-716, Grad - Kuzma: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. LZ-212340, Od Bratislavske C.: Delo. R3-752, Arclin - Ljubečna: Delo. R3-625, Bertoki - Gračišče: Delo. LC-490110, Prapreče - Lipa: Delo. LC--297034, Šujica: Delo. R3-734, Cerkvenjak - Vitomarci: Delo. LC-177400, Ankaranska Bonifika: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. RT-919, Vinica - Stari Trg: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. R3-723, Šalovci - Čepinci: Delo. R3-754, Planina - Unec: Ovire. R2-419, Križaj - Čatež Ob Savi: Delo. R3-658, Stari Trg - Brezovica: Delo. LC--256731, Pot na Dobeno: Delo. LC-213050, Podutik - Dobrova: Delo. LC-390070, Šenčur - Voklo: Delo. R3-634, Javornik - Gorje: Delo. RT-932, Slovenj Gradec - Pungart: Ovire. R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Ovire. LZ-212590, Črna vas: Delo. R3-632, Ilirska Bistrica - Novokračine: Ovire. R3-632, Jelšane - Novokračine: Ovire. R3-643, Rakitna - Cerknica: Delo. R1-203, Predel - Bovec: (prazno). R3-613, Ajševica - Nova Gorica: Delo. R3-647, Grosuplje - Mlačevo: Delo. LC--288881, Kamnogoriška cesta: Delo. H6 , Koper - Izola: Ovire. R3-711, Rače - Kungota - Kidričevo: Delo. R2-435, Ruše - Selnica: Delo. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire.

Zvezdništvo za potnike z visokimi zahtevami

TEST: RENAULT TRAFIC GRAND PASSENGER SPACECLASS dCI 145

Najboljše pride na koncu ali pa že nekoliko prej. In najbolje opremljeni Renault Trafic je tisti, ki nosi oznako SpaceClass. Namenjajo ga za prevoze potnikov, ki cenijo prostornost in udobje, med vožnjo ne morejo brez uporabe svojega pametnega telefona ali pa želijo sestankovati kar na poti.

V dolgi izvedbi je Trafic približno štirideset centimetrov daljši od običajne različice, zato imajo potniki na voljo pravo prostorsko razkošje. Najbolj prestižni nivo opreme je na zunanjosti prepoznaven po drugačnih svetilih, kromirani maski, lakiranih odbijačih, oznakah SpaceClass na prednjih blatnikih, kovinski temno sivi barvi karoserije s črnimi dodatki in aluminijastih 17-palčnih platiščih.

Čeprav je skupaj z voznikovim v notranjosti lahko do devet sedežev, je za razvajanje bolje, če se v »vesoljskem« razredu vozi do sedem potnikov.  Prilagodljivost v tirnice vpetih v usnje odetih sedežev v drugi in tretji vrsti omogoča več kot 50 različnih postavitev, vsak potnik je deležen diskretnega udobja zahvaljujoč dodatno zatemnjenim bočnim steklom zadaj, vsi skupaj si lahko posebej za zadnji del uravnajo delovanje klimatske naprave, za osvetlitev skrbijo bralnim lučkam s svetečimi diodami. Dodatno se notranjost z vrtljivima sedežema v drugi vrsti in snemljivo ter zložljivo osrednjo mizico s prostori za shranjevanje lahko pretvori v pisarno na kolesih. In tudi zato so zadaj električne in USB vtičnice, ki omogočajo polnjenje računalnikov in drugih elektronskih naprav.

Na armaturni plošči se vidi, da so imeli glavno besedo Renaultovi oblikovalci, ki so precejšen del sestavnih delov, vključno z merilniki, nabrali pri drugih modelih te francoske avtomobilske hiše. Tako imenovano poenotenje delov samo po sebi nič slabega, še posebej, če so preneseni iz programa osebnih vozil v lahka gospodarska. Je pa res, da številni odlagalni predali, predvsem pa (preplitve) vdolbine za plastenke in pločevinke s pijačo, niso pretirano uporabni.V tolažbo vozniku (in potnikom)so z usnjem prevlečen volanski obroč, dva zaprta predala na sovoznikovi strani in osrednji zaslon, z diagonalo 7 palcev, ki prikazuje kartografijo navigacijske naprave ali vmesnika s funkcijo Android Auto ter sliko kamere za vzvratno vožnjo.

Za pogon najbolj prestižnega Trafica skrbi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik s spodobnimi 107 kilovati moči,ki je tudi najmočnejši pogonski stroj v tem dostavniku. Motor, ki mu pri delu pomagata dva turbinska polnilnika zagotavlja zvezno pospešuje že od nizkih vrtljajev. Manjši turbinski ima nalogo zagotavljanja visokega navora že od začetka delovanja, drugi pa se vključi pri višjih vrtljajih in skrbi, da motor vzdržuje moč. Zato je s tako motoriziranim Traficom omogočeno dinamično pospeševanje, pri čemer seveda poraba narašča skladno z obremenjevanjem, v povprečju pa je na preizkusu znašala še znosnih 8,2 litra na 100 kilometrov. Za tiste, ki bi radi vozili predvsem varčno, je na voljo ekonomični program, ki se vključi s stikalom na armaturni plošči; takrat motorna elektronika ne dovoli tako hitrega naraščanja vrtljajev, k nižji porabi pa prispeva tudi hitro prestavljanje navzgor; nenazadnje ravnanje z ne vedno povsem natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom predlaga indikator na instrumentni plošči.

Trafic ima tudi izpopolnjeno podvozje, zato je občutek v vožnji precej podoben kot pri večjih enoprostorcih, kar seveda dodatno pripomore k solidnemu potniškemu udobju. Zagotovo pa pri tem vozilu ni smiselno merjenje hitrosti v ovinkih, ki se za ta velikostni razred niti ne spodobi. Več šteje dokaj mehko požiranje cestnih grbin in lahkotno »plavanje« po gladkih in odprtih cestah. SpaceClass je torej prestižni potniški dostavnik za poslovne in družinske prevoze, za transferje zahtevnih hotelskih potnikov ali kot taksi vozilo za tiste, ki pričakujejo nadpovprečno udobje.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: RENAULT TRAFIC GRAND PASSENGER SPACECLASS dCi 145, potniško vozilo, 6+1 sedežev

motor in menjalnik: nameščen spredaj prečno, gibna prostornina  1598 ccm, 107 kW (145 KM) pri 3500, največji navor 340 Nm pri 1500 v/min, emisijski standard EURO VI (167g CO2/km), prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,399 m, širina 1,956 m, višina 1,971 m, medosna razdalja 3,498 m,3 masa praznega vozila 1807 kg, največja dovoljena masa 2.935 kg, dovoljena obremenitev strehe: –

Vzdrževanje, garancija, jamstvo in asistenca: redni servis na največ 40.000 km ali dve leti, 2-letna splošna garancija, doplačilna dodatna asistenca in jamstvo

Cena izvedbe brez dodatne opreme in popustov, z vključenim DDV: 33.590 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)