DARS
A4 Gruškovje - Podlehnik: Zastoj. R3-705, Ruše - Puščava: Ovire. G1-2, Ormož - Središče ob Dravi: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Vreme. A1-E57, Ljubljana - Maribor: Delo. LG-211010, Dunajska cesta: Delo. LG-299000, Glavni trg: Ovire. R3-749, Jurovski Dol - Lenart: Delo. R3-630, Prem - Obrov: Delo. RT-919, Vinica - Stari trg: Delo. R3-680, Rimske Toplice - Jurklošter: Delo. H4 , Razdrto - Nova Gorica: Delo. H4 , Razdrto - Nova Gorica: Delo. LC--159714, Kočno ob Ložnici: Ovire. LG-211100, Zadobrovška cesta: Delo. R3-608, Lokve - Čepovan: Delo. G2-106, Kočevje - Livold: Ovire. A5 , Maribor - Lendava: Delo. R3-725, Fokovci - Prosenjakovci: Ovire. R3-723, Čepinci - meja Madžarska: Ovire. H5-E751, Škofije - Koper: Ovire. R3-643, Podpeč - Rakitna: Delo. R2-443, Lendava - Pince: Ovire. LC-120070, Domanjševci: Ovire. R2-439, Kobilje - Dobrovnik: Ovire. R3-722, Martinje: Ovire. G2-109, Mejni plato - meja Madžarska: Ovire. R1-232, Hodoš - Petrovci: Ovire. LZ-212020, Tavčarjeva ulica: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Ovire. G2-102, Dolenja Trebuša - Želin: Ovire. R2-440, Cankova - Kuzma: Delo. R3-683, Lesično - Golobinjek: Delo. R3-645, Zadvor - Šmartno pri Litiji: Ovire. R3-642, Podpeč - Ig: Delo. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Ovire. A1-E57, E59, Šentilj - Maribor: Ovire. A5 , Lendava - Pince: Ovire. H4 , Nova Gorica - Razdrto: Ovire. A3-E70, E61, Fernetiči - razcep Gabrk: Ovire. R1-210, Trebija - Sovodenj: Ovire. R3-752, Bukovžlak - Teharje: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Tovornjaki. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. R3-715, Murska Sobota - Skakovci: Delo. R3-609, Predmeja - Lokve: Delo. R3-604, Ročinj - Lig: Ovire. R3-716, Grad - Kuzma: Ovire. LC-197050, Matjaševci - m. Avstrija: Ovire. R3-720, Sotina: Ovire.

Z majhnimi koraki do posvečenega cilja

TEST: FORD TOURNEO CUSTOM 2.0 ECOBLUE MHEV TITANIUM X

Pri Fordu s svojimi dostavniki že nekaj časa nakazujejo pot v električno mobilnost, ki pa se ji zaenkrat približujejo s počasnimi koraki in blagimi tehnologijami. Enega prvih korakov v to smer predstavlja Tourneo Custom z  blagim ali mehkim hibridnim sistemom, ki  naj bi pripomogel k trem odstotkom nižji porabi, predvsem pri mestnih vožnjah s pogostim ustavljanjem in speljevanjem. Ta tehnologija  je na voljo z obema najmočnejšima (prenovljenima) 2,0-litrskima turbodizelskima štirivaljnikoma in v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Sistem z  vgrajenim zaganjalnikom in generatorjem s pogonom prek jermena nadomešča standardni alternator in omogoča pridobivanje in shranjevanje energije med upočasnjevanjem vozila ter polnjenje 48-voltnega litij-ionskega zračno hlajenega paketa akumulatorskih baterij. Hibridni sklop deluje tudi kot motor in z uporabo shranjene energije zagotavlja dodaten navor motorju pri običajni vožnji in pospeševanju, deluje med mirovanjem vozila v izbrani prestavi in pri vožnji pod hitrostjo 12 km/h do ustavljanja, prav tako pa omogoča delovanje električne dodatne opreme vozila.

Med izboljšavami 2,0-litrskega dizelskega motorja  so prilagojeni turbinski polnilnik z manjšo vztrajnostjo, ki pomaga zagotoviti širšo porazdelitev moči v večjem razponu vrtljajev, sistem za vbrizgavanje goriva, ki s povečanjem tlaka na 2200 barov pomaga zagotoviti učinkovitejše zgorevanje, za zmanjšanje trenja v motorju pa imajo novi bati iz jekla tanjši plašč od predhodnih iz aluminijeve zlitine. Oljna črpalka z variabilnim pretokom zmanjša parazitske izgube, saj dovajanje olja prilagaja trenutnim potrebam. Najmočnejša motorna izvedba se ponaša s 136 kilovati (185 KM) in 415 Nm navora, ki omogoča prožno vožnjo in po začetnem trušču tudi gladko delovanje motorja Poraba goriva kljub pomoči hibridne tehnologije še ni povsem v želenih okvirih, saj se  zlasti ob obteženosti in priganjanju lahko povzpne preko 8 litrov plinskega olja na 100 kilometrov

VW_CrafterJesen2020_600x300

Vse drugo  je znano že od prej: udobni sedeži, seveda sta najboljša v prvi vrsti, so zadaj razporejeni v dve vrsti, dovolj prostora je tudi za nekoliko višje in zajetnejše na njih dobro sedijo tudi nekoliko zajetnejši potniki. Sedežnih kombinacij je veliko, sredinska lahko služita tudi kot priročni mizici, mogoča je tudi tako imenovana konferenčna razporeditev, vendar delo s sedeži ni ravno lahkotno in zahteva kar krepke roke. Odvisno od sedežne postavitve, oziroma od števila uporabljenih sedežev, se manjša ali veča tudi prtljažni prostor, ki je sicer velik, toda, če se vsi potniki prevoza udeležijo z velikimi kosi prtljage, lahko nastanejo prostorske težave. Vsekakor pa je za potnike dobro poskrbljeno, lahko si ločeno za zadnji del nastavijo delovanje klimatske naprave in se pred radovednimi pogledi zaščitijo s senčili na stranskih steklih.

Voznikov delovni prostor  s preglednimi merilniki in večino logično nameščenimi stikali  ter s priročnim volanskim obročem ustvarja vtis urejenosti, najnovejša generacija komunikacijskega sistema in navdušuje z novim velikim zaslonom, na katerem je večino nastavitev mogoče opraviti z dotikom. Seveda omogoča povezavo za upravljanje telefona, glasbenih datotek,  navigacijskega sistema in pridobitev številnih koristih potovalnih informacij.  Ob vsem tem seveda ni zanemarljivo, da je Transit Custom lahko oborožen s številnimi asistenčnimi sistemi za varnost in udobje, kar pri vseh tovrstnih vozilih še ni povsem običajno.

Pot do električne, bolj učeno povedano trajnostne mobilnosti je pri Fordu torej tlakovana, koraki do posvečenega cilja pa bodo tudi pri dostavnikih vse bolj odločni in hitri.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: FORD TOURNEO CUSTOM 2.0 ECOBLUE MHEV TITANIUM , potniško vozilo, 8 sedežev, bočna drsna vrata na obeh straneh, dvižna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1995  ccm, 136 kW (185 KM) pri 3500 v/min, največji navor 415 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 4,793 širina 1,986 višina 1,979,  medosna razdalja 2,933 m, min. prostornina prtljažnega prostora l200 l, masa praznega vozila 2311 kg, največja dovoljena masa 3190 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letno splošno jamstvo,

Cena  izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 41.530 EUR (Summit Motors, Ljubljana)