Vision Van na elektriko in z droni

Mercedes-Benz bo v nekaj letih popolnoma spremenil podobo in funkcionalnost svojih lahkih gospodarskih vozil. Del nove strategije bo tudi Vision Van, za zdaj študijski električni dostavnik za urbano okolje in s številnimi inovativnimi tehnologijami za končno dostavo.

Vision Van ima modularni baterijski sistem, ki z nadgradnjo nadzorne aplikacije omogoča doseg vozila od 80 do 270 kilometrov z enim polnjenjem. Večina vozil za dostavo pošiljk namreč dnevno prevozi okoli 40 kilometrov na izmeno, zato 80-kilometrski doseg z enim polnjenjem zadošča. Pogonski sistem razvije 75 kilovatov moči, ki jo je za 60 sekund mogoče podvojiti in razvije 270 Nm navora. Teoretično bi Vision Van lahko dosegel najvišjo hitrost 120 kilometrov na uro, a so mu jo elektronsko omejili na 80 kilometrov na uro, kar je ustrezno za dostavno vozilo v urbanem in primestnem okolju. Polnjenje baterij je mogoče indukcijsko ali preko kablov.

 

Vision Van s samodejno krmiljenim tovornim prostorom nakazuje bodoče rešitve pri transportu z dostavnimi vozili. V tovorni prostor, katerega sprednjo steno so pomaknili nekoliko naprej in pridobili dodaten prostor, je mogoče tovor na posebno prirejenim modulu zapeljati s samodejno krmiljeno skladiščno transportno enoto. Moduli se lahko prilagodijo vrsti in velikosti tovora, tovor pa je razporejen tako, da ga lahko razdeljevalec ali eden od dveh dronov, ki sta na strehi vozila, iz tovornega prostora dobita v manj kot pol minute. Ker je tovor naložen po vnaprej določenem razporedu dostave, odpade prekladanje in posledično dodatno izgubljanje časa. Pomembna prednost samodejno krmiljenega prostora je tudi v tem, da ne pride do izgube prostora.

Wordpress Photo Gallery

Dva drona, locirana na strehi vozila sta sestavna dela sistemov, ki jih ima Vision Van. Njuno delovanje je v natančno določeno z računalniškimi aplikacijami, ki skrbijo za usklajevanje z gibanjem vozila. Namenjena sta dostavi posameznih izdelkov oziroma paketov do končnih uporabnikov, predvsem v primerih, ko zaradi cestnih, prometnih ali drugih ovir z vozilom ni mogoče doseči njihovih lokacij. Drona sta nameščena na strehi vozila in samodejni sistem za upravljanje tovornega prostora med vožnjo poskrbi skozi odprtino v strehi poskrbi za namestitev ustreznega tovora in baterije, tako, da je plovilo pripravljeno za svojo nalogo. Krmilni sistem ima že iz distribucijskega centra podatek o teži, dimenzijah in naslovnikih dostave. Na tej osnovi inteligentni program izračuna načrtovano pot vozila, mesto vzleta in pristanka dronov, postanke vozila in ostale pomembne podatke.

Drone za uporabo v Vision Vanu so razvili pri Mercedes-Benzovem partnerju podjetju Matternet, ki deluje v Silicijevi dolini. Izdelani so iz aluminija in karbonskih vlaken, lahko nosijo tovore do teže dveh kilogramov, baterije pa omogočajo motorjem prelet do razdalje 20 kilometrov.

Za zdaj še ni znano, kdaj bo Vision Van razvit do takšne mere, da bo zrel za serijsko proizvodnjo, vsekakrt bo to po letu 2020, bolj verjetno pa je uvajanje bližje letu 2030.

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija