DARS
A1-E57, Maribor - Ljubljana: Zastoj. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Okvara vozila. R2-409, Postojna - Razdrto: Delo. G1-7 Starod-Kozina: Zastoj. G1-11 Koper-Dragonja: Zastoj. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. G2-101, Priključek Zvirče Zahod: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Ovire. R3-608, Lokve - Čepovan: Delo. A2-E70 Kronovo-Obrežje: Zastoj. H5-E751, Škofije - Koper: Ovire. A3-E70, E61, Fernetiči - razcep Gabrk: Ovire. H4 , Nova Gorica - Razdrto: Ovire. G2-102, Peršeti - Most na Soči: Tovornjaki. LC-067140, Vrzdenec - Žažar - Ligojna: Delo. R3-645, Zadvor - Šmartno pri Litiji: Ovire. LZ-322120, Tržaška cesta III: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Ovire. R3-664, Gaber - Uršna s. - Novo mesto: Delo. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A1-E57, E59, Šentilj - Maribor: Ovire. A5 , Lendava - Pince: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Ovire. R3-716, Grad - Kuzma: Ovire. RT-926, Sleme - Koprivna: Tovornjaki. R3-626, Gračišče - Brezovica: Ovire. R3-624, Loka - Podpeč - Rakitovec: Ovire. R3-631, Starod - Meja RH: Ovire. R3-632, Ilirska Bistrica - Novokračine: Ovire. LC-231060, Lazec - S. Kot - N. Kot - RH: Ovire. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Ovire. R3-657, Bosljiva Loka - Osilnica: Ovire. R3-659, Kot - Sodevci: Ovire. R3-660, Dolenjci - Adlešiči - Žuniči: Ovire. LC-255090, Krasinec - Pravutina: Ovire. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire. R3-661, Krmačina - Drašiči - Metlika: Ovire. R3-663, Radovica - Ostriž: Ovire. R3-671, Šutna - Planina v Podbočju: Ovire. R3-676, Kapele - Rakovec: Ovire. R3-678, Stara vas - Figarov Most: Ovire. R3-677, Nova vas - Pišece: Ovire. LC--279885, Sedlarjevo: Ovire. LC-317090, Hotel AT - meja RH: Ovire. R3-685, Rodne - Rajnkovec: Ovire. R3-690, Tržec - Zg. Leskovec: Ovire. R3-692, Borl - Cirkulane - Meje: Ovire. R3-691, Zavrč - Drenovec: Ovire. LC-302070, Središče - Preseka: Ovire. R3-727, Razkrižje - meja RH: Ovire.

Uglajenost je dobila besedo

TEST: FORD TOURNEO CONNECT 1.5 TDCI TITANIUM

Križanci med osebnimi avtomobili in lahkimi dostavniki so že pred leti postali zelo priljubljena in množična skupina. Zdajj ta avtomobilski razred polagoma izginja, a nekateri še vztrajajo. Na primer Ford Tourneo Connect, ki je najbolj pogodu tistim, ki želijo imeti dostavnik za poslovne ali obrtne namene in takrat, ko niso v službi, avtomobil s katerim lahko prevažajo sebe in svojo družino. Izvedba Grand s 4,82 metra dolžine običajnega Tournea Connecta prekaša kar za 40 centimetrov in s tem vozilom se lahko pelje tudi sedem potnikov, s čimer se lahko postavi ob bok tudi večjim tekmecem in večini minibusov.

Seveda je treba vedeti, da se stopnja udobja zmanjšuje v vsaki sedežni vrsti; največ prostora imata voznik in sopotnik na desnem sedežu, nato tisti, ki si priborijo enega od treh sedežev v drugi, medtem ko povsem zadaj lahko sedita tudi odrasla potnika, če le vožnja ni predolga. Povsem solidno so konstruktorji rešili zlaganje sedežev, ki ni posebej zahtevno, kadar pa potrebe narekujejo popolno odstranitev klopi iz vozila, je treba to storiti z odvijanjem vijakov.

Na obeh straneh potniškega prostora so široka drsna vrata, ki omogočajo lahek dostop do druge sedežne vrste; nekaj več telovadnih vaj je treba izvesti med prebijanjem do zadnjega dela. Zadaj prtljažni prostor zapirajo velika in razmeroma težka dvižna vrata zato je ravnanje z njimi delo za družinskega poglavarja. 

  Voznikovo delovno mesto je zasnovano v slogu novejših Fordovih osebnih avtomobilov in z osvežitvenim posegom je armaturna plošča postala še nekoliko bolj elegantna. Vsaj na videz, kajti vtis nekoliko kvari trda plastika, medtem, ko ga izboljšujejo številni odlagalni predali in police.  Volanski obroč, merilniki in  prestavna ročica sicer sestavljajo dobro in vozniku prijazno ergonomijo, ki jo dopolnjuje še nov velik komunikacijski zaslon.

Za pogon skrbi zdaj že uveljavljeni 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki ima zadostno zalogo navora, da med praznim in polno obremenjenim avtomobilom ni čutiti prevelike razlike, medtem, ko osemstopenjski samodejni menjalnik poskrbi, da voznik nima veliko dela, potnikom pa so prihranjeni sunki ob prestavljanju. Motor teče gladko in kultivirano, popuščati začne šele takrat, ko se vozniku in potnikom zahoče malce hitrejšega potovanja. Volanski obroč se rad vdaja voznikovim rokam in kljub navidezni okornosti je Tourneo Connect dokaj lahkotno vodljiv avtomobil.

Tourneo Connect je torej nekje na pol poti med prostornim, in dovolj elegantnim potniškim avtomobilom, ki lahko po potrebi postane družinski ali podjetniški dostavnik. V izvedbi z sedmimi sedeži je lahko tudi nekoliko manj udobna in elegantna alternativa srednje velikim enoprostorcem. Seveda ob tem igra tudi vlogo veznega člena med krajšo različico in večjim Tourneom Customom.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Ford Grand Tourneo Connect 1.5 TDCi Titanium,7 sedežev, bočna drsna vrata na obeh straneh, dvokrilna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1499 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3600 v/min, največji navor 270 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO VI, prenos moči na sprednji kolesi, 8-stopenjski samodejni menjalnik.

zmogljivosti in poraba: največja hitrost 170 km/h, pospešek 0-100 km/h 12,9 s, poraba 5,4/5,2/5,3 l/100 km.

mere in mase: dolžina 4,825 m, širina 1,835 m, višina 1,847 m, medosna razdalja 3,062 m, prostornina prtljažnika 322/1287/2620 l, masa praznega vozila 1788 kg, največja dovoljena masa 2721 kg, dovoljena obremenitev strehe -.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letno splošno jamstvo, podaljšano jamstvo +2/+3 – ni omejeno glede na število prevoženih kilometrov.

Cena osnovne izvedbe brez dod. opreme in popustov: 31.550 EUR (Summit Motors, Ljubljana)