DARS
A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Zastoj. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Zastoj. G2-104, Mengeš - Trzin - Ljubljana: Zastoj. R2-430, Slivnica - Hoče: Zastoj. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Zastoj. A2-E70, Obrežje - Ljubljana: Zastoj. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Zastoj. G2-106, Pijava Gorica - Škofljica: Zastoj. R2-439, Križevci - Žihlava: Delo. G2-108, Dol pri Ljubljani - Šentjakob: Zastoj. R1-211, Medno - Ljubljana: Zastoj. R2-409, Vrhnika - Brezovica: Zastoj. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Zastoj. A1-E57, Maribor - vzhodna obvoznica: Nesreča. A1-E57, Maribor - vzhodna obvoznica: Okvara vozila. A1-E70, Ljubljana - juž. obvoznica: Ovire. A1-E57, E59, Šentilj - Maribor: Ovire. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Ovire. R3-723, Čepinci - Meja Madžarska: Delo. LZ-212570, Jurčkova cesta: Delo. G2-112, Ravne - Dravograd: Ovire. R3-702, Dravograd - Trbonje: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Delo. R3-654, Štalcerji - Kočevska Reka: Delo. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Delo. RT-933, Breg - Jurklošter: Ovire. R3-608, Solkan - Lokve: Delo. A5 , Maribor - Pince: Ovire. A5 , Maribor - Pince: Delo. RT-911, Rudno - Rovtarica: Ovire. RT-915, Grda Draga - Pudob: Ovire. LC-012020, Bled - Bodešče - Lancovo: Ovire. LC-012020, Bled - Bodešče - Lancovo: Ovire. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Tovornjaki. LZ-212540, Ižanska C.: Delo. R1-225, Kamnik (Mekinje) - Stahovica: Ovire. R3-639, Ljubljana (Šentvid) - Vodice: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Vreme. R1-207, Col - Ajdovščina: Ovire. R1-206, Ruska cesta (Erika - Vršič): Ovire. R1-206, Ruska cesta (Erika - Vršič): Ovire. RT-940, Pregarje - Harije: Delo. H7 , Dolga vas - meja z Madžarsko: Delo. LC-208070, Litija - Sava: Ovire. LC-078120, Šentjanž - Ic - Podklanec: Delo. R3-710, Maribor - Vurberk - Ptuj: Ovire. RT-909, Sorica - Petrovo Brdo: Delo. R3-738, Tržošče - Hotemež: Ovire.

Tradicija s ščepcem elegance

TEST: TOYOTA HILUX 4x4 EXECUTIVE 2.4 D-4D

Toyotin odprti terenski dostavnik je tudi po zadnji prenovi obdržal lastnosti klenega vozila za različne zasebne ali poslovne namene.

Pri japonski avtomobilski znamki si niso privoščili kakšnega skoka na glavo v plitvo vodo, ampak so se snovanja nove generacije  lotili premišljeno in kar nekoliko zadržano. Kakorkoli že, dolgoletne izkušnje s tovrstnimi avtomobili so jim prišle prav, kajti Hilux bo prihodnje leto praznoval častitljivih petdeset let!

Napredek trenutno aktualne osme generacije je bolj viden skozi prizmo voznih lastnosti kot zunanje estetike. Toyotini oblikovalci so sicer sledili sodobnim smernicam »mehčanja« terenskih dostavnikov, a kljub temu so pri Hiluxu ohranili precej oglate karoserijske linije, ki so jih spredaj skušali nekoliko ublažiti s klinastim nosom, s kromom na maski hladilnika, dnevnimi svetilkami s svetlečimi diodami in impresivnimi aluminijastimi platišči. A vse to Hilus prinaša s seboj le v bolj prestižno opremljeni različici, medtem, ko je videz drugih nekoliko bolj plebejski.

Pogled v potniško kabino razkrije temeljito posodobitev armaturne plošče, ki skoraj v ničemer ne spominja na predhodno generacijo. Pred voznikovimi očmi so pregledni merilniki, medtem, ko so stikala nekoliko bolj razmetana in je potrebnega nekaj privajanja za nemoteno upravljanje. Sredino armaturne plošče zaseda velik in pregleden komunikacijski zaslon na dotik, ki z razmeroma enostavnim uporabniškim izbirnikom služi radijskemu sistemu, brezžični povezavi s telefonom, potovalnemu računalniku in navigaciji. Pod njim so stikala za upravljanje klimatske naprave, precej očem skrito pa je vrtljivo stikalo za izbiro pogona.

Za vzpon do voznikovega sedeža je potrebna kar dobra gibčnost, kajti oddaljenost od tal ni zanemarljiva. Sedenje spredaj je prostorsko razkošno, nekoliko manj pa so z odmerjenimi centimetri zadovoljni potniki na zadnji klopi, ki na cesti tudi bolj občutijo poskakovanje po cestnih grbinah, kajti zadaj ima Hilux listnate vzmeti. Seveda zaradi poltovornjaškega karakterja ne more biti kaj dosti drugače in po drugi strani je Hiluxa dovoljeno obtežiti kar z dobro tono teže potnikov in tovora. Tako kot pri večini tovrstnih vozil, je odprt tovorni prostor, ki ga lahko zapira aluminijasta navojnica ali pa različne nadgradnje, obložen z odporno nedrsečo plastiko. Kaj se vozi na zadnjem delu, je seveda odvisno od domišljije in potreb uporabnikov, seveda z omejitvami širine in dolžine.

Tako kot tekmeci, je tudi Toyota novi generaciji Hiluxa namenila nov (prostorninsko manjši) motor. Kljub temu, da ima 2,4 litra gibne prostornine, turbodizelski štirivaljnik razvije razmeroma skromnih 110 kilovatov (150 KM), ki morajo poganjati več kot dve toni težko vozilo. Pogonski stroj je sicer prožen, v nekaterih območjih vrtljajev še vedno tovornjaško robat, vendar mu del energije pobere šeststopenjski samodejni menjalnik. Slednji sicer večinoma prestavlja gladko in brez zoprnih sunkov, vendar občasno predolgo vztraja v posamezni prestavi, zaradi česar se zdi, da je motor nekako preveč zadušen. To se zlasti občuti med vožnjo po odprtih cestah, ko ob odločnejšem pritisku na plin motor sicer zarohni, vendar ne iztisne iz sebe toliko kot pričakuje voznik.

Na brezpotjih je Hilux nesporno med najbolj prepričljivimi odprtimi terenskimi dostavniki. Priključljivi štirikolesni pogon tudi z gumami, ki so bolj namenjene uporabi na asfaltu kot makadamu, deluje suvereno, ko se začne zapletati, sta v pomoč še zadnja diferencialna zapora in reduktor motorne moči.

Precej drugače je s Hiluxom v mestnih središčih, kjer sta dolžina in širina kar precejšnji oviri za iskanje ustreznega parkirnega prostora. Zato je kamera za pregled nad zadnjim delom vozila skupaj s parkirnimi tipali spredaj in zadaj, kar dobrodošel, če ne že kar nujen del voznikove asistenčne opreme.

Hilux je torej v osmi generacijski podobi ostal tisto, kar se od tovrstnega štirikolesnika pričakuje: mešanec med delovnim strojem, terenskim poltovornjakom in vozilom, ki je nenazadnje lahko primerno tudi za prostočasne aktivnosti. No, resnici na ljubo, kakšen dodaten ščepec elegance ne bi škodil.

TEHNIČNI PODATKI
vozilo: Toyota Hilux 4×4 Executive 2.4 D-4D, odprto terensko dostavno vozilo, 5 sedežev, dvojna kabina, odprt tovorni prostor. motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 2393  ccm, 110 kW (150 KM) pri 3400 v/min, največji navor 400 Nm pri 1600 – 3400 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na zadnji ali vsa štiri kolesa, 6-stopenjski samodejni menjalnik.mere in mase: dolžina 5,330 m, širina 1,800 m, višina 1,815 m,  medosna razdalja 3,085 m, dolžina tovornega prostora 1,555 m, masa praznega vozila 2175 kg, največja dovoljena masa 3210 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.vzdrževanje in jamstvo: 2-letna osnovna garancija, 5-letno jamstvo brez omejitve km.Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 36.800 EUR (Toyota Slovenija, Ljubljana)