Drugačno življenje

Test: Ford Ranger Wildtrack 3,2 TDCi

Ranger Wildtrak je namenjen tistim, ki od dostavnega vozila pričakujejo kaj več, morda tudi to, da se bodo z njim zvečer odpravili v teater ali na gala večerjo.

Zaradi svojih ameriških korenin, se Ford uvršča med proizvajalce pick-upov z veliko izkušenj, rezultat te tradicije in izkušenj je Ranger, pick-up malega formata če gledamo trge Severne in Južne Amerike in velikega formata če gledamo evropski trg. Takšni avtomobili so bili še do nedavnega predvsem delovni stroji, ki so se izkazali z robustnostjo, vzdržljivostjo in nosilnostjo, med tem ko je bilo udobje precej zanemarjen. No s prihodom nekih novih igralcev na trg pa je boj na trgu prejel neko novo dimenzijo.

Dobrih pet metrov dolg, mogočni poltovornjak, kot smo v Sloveniji prevedli besedo pick-up, je dobil povsem nov sprednji del, ki prinaša bolj ošiljena sprednja žarometa ter mogočno masko v obliki trapeza. Avto tako deluje zelo skladno, kolikor pač lahko skladno izgleda avtomobil dolg 5,4 metra in širok 1,9 metra. Masivne proporce najbolj opazite na kakšnem parkirišču, kjer med ostalimi avtomobili ranger izgleda kot »monster truck« in ko celoten motorni pokrov štrli iz vrste parkiranih avtomobilov. Zanimivo je, da se kljub neskromnim meram pri Fordu niso odrekli izboljšavam aerodinamike. Vetrobransko steklo je tako precej bolj položno, veliki bočni vzvratni ogledali pa sta posebej oblikovani, da zmanjšujeta vrtinčenje zraka in s tem tudi hrup pri večjih hitrostih. Posebej je izoblikovan pod vozila, da se zrak lažje usmerja ob in pod vozilom. Težko je prezreti visoke boke vozila, kar je ob želji oblikovalcev po mogočnem videzu prineslo tudi večjo varnost potnikov v kabini ob bočnem trku.

Ena pomembnejših misij oblikovalcev je bila tudi narediti Rangerja udobnega za daljša potovanja in ne le grobega za prevoz tovora. Zamer glede neudobnih sedežev in glasnih diferencialov iz prejšnjih generacij vsekakor ni več. Veliki proporci omogočajo izredno veliko prostora in tako se lahko notranjost  Rangerja z dvojno kabino (double cab) brez pretiravanja primerja s kakšno poslovno limuzino. To potrjuje tudi uvedba nove plošče z merilniki z barvnim TFT prikazovalnikom ter 8 palčnim zaslonom na dotik, preko katerega, s pomočjo sistema Sync2, krmilimo radio, klimatsko napravo, navigacijsko napravo ter prostoročno telefonijo kar s pomočjo glasu. Poleg tega je Ranger dobil nov električni volanski servomehanizem EPAS ter izboljšano vzmetenje, ki zagotavlja več udobja, za varnost pa bodo skrbeli sistem za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu in parkirni senzorji. Veliko željo po praktičnih rešitvah izpolnjuje tudi s ponudbo več kot 20 odlagalnih površin, s čimer je med vodilnimi v razredu.

Ne smemo pa pozabiti Rangerjevih terenski sposobnosti, saj je že v osnovi zasnovan za vožnjo po najtežjih terenih. Odmik od tal meri 23 centimetrov, z lahkoto brede po vodi globoki do 80 centimetrov, vstopni kot znaša 25, izstopni pa 28 stopinj. Ko zadnji pogon ni več zadosten (2H), lahko voznik s pomočjo vrtljivega gumba na sredinski konzoli do 120 km/h priklopi še sprednji pogon (4H), če pa še to ni dovolj, je na voljo reduciran prenos in delno deaktiviran ESP (4L). V veliko pomoč je tudi sistem kontroliranega spusta. Ranger lahko za seboj vleče do 3.350 kilogramov težko prikolico.

Motor, ki je poganjal testni Ranger je zmogljiv petvaljni dizel. Iz 3,2 litrov prostornine iztiska 147 kW moči (200 KM). To je več kot dovolj za suveren pogon tako velikega avtomobila. Končna hitrost znaša180 km/h, pospešek do 100 km/h 10 sekund, ob tem pa ni zanemarljivo, da se poraba v povprečju vrti okoli dobrih osem litrov. Motorju je v pomoč 6-stopenjski samodejni menjalnik. Ranger tako navdušuje s svojimi terenskimi zmogljivostmi, še bolj suveren pa je na asfaltnih cestah v vsakodnevni uporabi.

TEHNIČNI PODATKI
vozilo: Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi, terensko vozilo z dvojno kabino in odprtim tovornim prostorom, 5 sedežev.
motor in menjalnik: petvaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj vzdolžno, gibna prostornina 3196 ccm, 147 kW (200 KM), največji navor 470 Nm pri 1500-2750 v/min, emisijski standard EURO V, prenos moči na zadnji kolesi ali na vsa štiri kolesa, 6-stopenjski samodejni menjalnik,
mere in mase: dolžina 5,277 m, širina 1,860 m, višina 1,815 m, medosna razdalja 3,220 m, masa praznega vozila 2191 kg, največja dovoljena masa 3200 kg, dovoljena obremenitev strehe 80 kg.
vzdrževanje in jamstvo: redni servis na vsakih 20.000 km oziroma na 1 leto,  2-letno splošno jamstvo, 6-letno jamstvo zoper prerjavenje.
Cena osnovne izvedbe brez dodatne opreme in popustov: 37.700 EUR (Summit Motors, Ljubljana)