Test: Fiat Ducato 130 multijet 35H maxi

5
Fiat Ducato 130 multijet 35H maxi

Test: fiat ducato 130 multijet 35H maxi

Nova generacija poslovanja

Pri Fiatu so moderniziranega in lepotno prenovljenega ducata predstavili lani. Opremljen je z novimi asistenčnimi sistemi, s prenovljenim informacijsko-razvedrilnim sistemom in spremenjenim sprednjim delom.

Novosti v notranjosti prenovljenega ducata bi lahko opisali kot rahlo zadržane, vendar opazne. Kromirane obrobe merilnikov vam bodo takoj padle v oči. Če pa se na voznikovem sedežu nagnete nekoliko naprej, boste takoj opazili spremenjen pokrov motorja z izboklino. Krivina hladilnika je optično podaljšana proti prednjima žarometoma, ki sta za doplačilo na voljo tudi v LED tehniki (dnevne luči). S to potezo so pri Fiatu nekoliko razbili monotonost običajno škatlastih dostavnikov in naredili novega ducata, na videz modernejšega in agresivnejšega. Na voznikovem sedežu se sedi udobno. K temu pripomorejo tudi nekoliko trši sedeži, ki se izkažejo kot solidni in hrbtu prijazni tudi ob daljših vožnjah. Za lažji vstop bi lahko namestili še kakšno ročico na A stebričku. Upravljanje pomembnejših funkcij ne zahteva veliko telovadbe po kabini, deloma tudi zaradi na volanu nameščenih tipk za upravljanje radia in prostoročnega telefoniranja, ki ga je možno z osrednjim informacijsko-razvedrilnim sistemom spariti na že znani način. Desno od volana se nahaja ergonomsko dobro postavljena prestavna ročica serijskega šeststopenjskega menjalnika.

Kot je za tovrstna vozila v navadi, je armaturna plošča izdelana iz trde plastike, le sredinski del okoli 5-palčnega na dotik občutljivega zaslona in avtomatske klimatske naprave je odet v črno lesketajočo plastiko. Desno se nahaja 12-voltna vtičnica in držalo za manjše pločevinke, pod stikali, med katerimi je tudi tisto za upravljanje sistema za samodejno zaviranje ob spustu, ki deluje odlično tudi ob snežnih razmerah, pa se nahajata dve odlagalni mesti za večje steklenice in priročen predal za prenosni telefon. Dve manjši odlagalni mesti sta levo in desno od volanskega obroča, primerni za manjše stvari in kovance. Če k temu prištejemo še predale na vratih, zaprt predal na sredini armaturne plošče in predal pred nogami sovoznika, bi lahko dejali, da teh ob rednem pospravljanju vozila ne bi smelo zmanjkati. Da so stekla in vzvratna ogledala eklektično pomična, o tem najverjetneje ni treba izgubljati besed. Pogrešali pa smo vzvratno kamero, ki je pri vozilih brez sredinskega vzvratnega ogledala vse pogosteje del serijske opreme.

Kot bi vozil osebni avtomobil

Krmiljenje je lahkotno, s čimer je ducata možno preprosto krmiliti skozi ozke ulice. Pri nekoliko agresivnejšem zavijanju sili vozilo s pogonom na sprednji kolesni par nekoliko v podkrmarjenje, vendar se kmalu zatem vklopi EPS, ki diskretno popravi voznikovo napako. Pri prečkanju udarnih jam in prečnih grbin ducato sicer nekoliko poskakuje, vendar je generalno gledano udobje med vožnjo solidno. Spremenjene stopalke ne zahtevajo veliko moči, kljub nežnejšemu pritiskanju zagotavlja zavorni pedal natančno odmerjanje zavorne moči, celoten zavorni sistem pa ducata upočasni brez obotavljanja.

Tokratno testno različico je poganjal posodobljen 2,3-litrski multijet euro 5+ motor, ki predstavlja sredino ducatove ponudbe. Iz sebe iztisne 96 kW (131 KM) in 320 Nm navora pri 1800 vrtljajih v minuti, v kombinaciji s šeststopenjskim menjalnikom (na voljo je tudi avtomatska različica) pa se izkaže kot dobra rešitev za mešano uporabo. Motor je ravno prav okreten v prometu, predvsem zahvaljujoč visokemu navoru pri nizkih vrtljajih, na avtocesti pa tudi ni preveč požrešen. Pospeševanje je uglajeno, do 3000 vrtljajev »vleče« štirivaljni agregat brez zadržkov, čez to mejo pa postane malce glasen in neodziven. Šeststopenjski menjalnik pripomore k zmanjšanju števila vrtljajev, tako da tudi vožnja s 130 km/h ostane prijetna. Pri Fiatu so se tokrat resnično potrudili kabino dobro zvočno izolirati.

In poraba? V tovarni zagotavljajo, da se je možno peljati že s porabo 7 litrov na 100 prevoženih kilometrov, bolj realna številka pa se giblje med 9 in 10 litri plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Prostornina posode za gorivo je 90 litrov, kar zadošča za okoli 1000 prevoženih kilometrov.

Prostora na pretek

Kot pravijo pri Fiatu, so glede na prejšnji model občutno izboljšali trpežnost in zanesljivost, zahvaljujoč izkušnjam, pridobljenim pri izvažanju in preizkušanju modela ducato po vsem svetu. Prav tako je možno med samo vožnjo, predvsem pa pri ostrem zavijanju navkreber, zaznati dodatno ojačitev ključnih vozlišč na karoseriji, saj je vzvojnega zvijanja karoserije občutno manj kot pri predhodnem modelu, izpopolnjeni tečaji vrat pa to še dodatno dopolnjujejo. Različica, ki smo jo preizkusili, se ponaša s 3,7 metra dolgim tovornim prostorom, medtem ko višina znaša 1,95 in širina 1,88 metra. Širina med blatnikoma je 1,42 metra. V testnega ducata bi tako lahko spravili 13 kubikov tovora, zmožen pa je prepeljati do 1400 kilogramov tovora. Višina nakladalnega praga znaša 60 centimetrov.

Ker se delovne zahteve spreminjajo in vse več proizvajalcev teži k učinkovitosti, tehnološkemu napredku in zanesljivosti, so se tudi pri Fiatu odločili, da sledijo tem trendom. Seveda so pri novem ducatu dodali še večjo mero udobja. Ducato tako (po)ostaja prva izbira za tiste, ki si želijo preprosto vozilo za upravljanje, obenem pa z zadostno mero varnosti in prilagodljivosti poskrbi, da je tovor vedno dostavljen varno, hitro in, kar je danes skoraj najpomembnejše, cenovno ugodno in ekološko sprejemljivo.

TEHNIČNI PODATKI
vozilo: Fiat Ducato 35 H PLH2 2.3 Multijet 130 Pack 2
motor in menjalnik: nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 2287 ccm, 96 kW (131 KM) pri 3600 v/min, največji navor 320 Nm pri 2000 v/min, emisijski standard EURO V, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
mere in mase: dolžina 5,998 m, širina 2,050 m, višina 2,522 m, medosna razdalja 4,035 m, masa praznega vozila 2090 kg, največja dovoljena masa 3.500 kg, dovoljena obremenitev strehe 150 kg.
vzdrževanje in jamstvo: redni servis največ na vsakih 48.000 km, 2-letno splošno jamstvo.
Cena izvedbe brez dodatne opreme in brez popustov: 26.030 EUR (Avto Triglav, Ljubljana)