Stellantisovi velikoprostorci odslej samo še na elektriko

V francosko-italijansko-nemškem avtomobilskem koncernu Stellantis dosledno izvajajo prehod v elektrifikacijo. Med prvimi »žrtvami« električne mobilnosti so nekoliko presenetljivo priljubljeni velikoprostorski modeli Citroen Berlingo, Peugeot Rifter in Opel Combo Life, ki jih odslej lahko poganja izključno električni motor. Odločitev že velja, ni pa jasno kakšne avtomobile bodo dobili kupci, ki so ih naročili že pred več meseci, a jim jih zaradi zastojev v proizvodnji zaradi epidemije in pomanjkanja polprevodnikov, še niso dobavili. Omenjene modele bo torej odslej poganjal elektromotor 100 kW/136 KM. S  50 kWh litij-ionsko baterijo je doseg do 280 kilometrov, odvisno od profila vožnje, zunanje temperature in uporabe. Približno  30 minut je potrebnih, da baterija doseže 80-odstotno stanje napolnjenosti na javni postaji za hitro polnjenje z enosmernim tokom. Tovorne izvedbe omenjenih modelov bodo še naprej na voljo z bencinskimi in dizelskimi motorji, ter seveda tudi z električnim pogonom.

Enaka usoda je doletela tudi modele srednjega velikostnega razreda. Tako so brez motorjev z notranjim zgorevanjem ostali Citroen Spacetourer, Peugeot Traveller in Opel Zafira Life. Pri električnih izvedbah s 100-kilovatnim motorjem je mogoče izbirati med 50 kWh litij-ionsko baterijo z dosegom do 231 kilometrov in baterijo s 75 kWh za doseg do 329 kilometrov, medtem, ko sta pri tovornih sorodnikih Citroenu Jumpyju, Peugeotu Expertu in Oplu Vivaru poleg dizelskih motorjev na voljo še električni motor in pogon na gorivne celice. Slednji v kombinaciji s priključno baterijo in s polnimi rezervoarji vodika, omogoča doseg vožnje več kot 400 kilometrov.

Nenadna odločitev za ukinitev bencinskih in dizelskih motorjev v velikoprostorskih modelih je v skladu s strategijo Stellantisa za prehod k električnim pogonom, hkrati pa so se na hitro znebili vozil z visokimi vrednostmi ogljikovega dioksida v izpuhih. Kako bo s prihajajočima modeloma Fiata, ki je tudi del koncerna, še ni znano, zelo verjetno pa bosta tudi Ulysse in Doblo vozila samo z elektriko.

 

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija