Po rahlem upadu prodaje lahkih gospodarskih vozil v letošnjem prvem četrtletju, so se v aprilu prodajne krivulje ponovno usmerile navzgor in v prvih štirih mesecih je bil zabeležen prirastek v višini 4,11 odstotka v primerjavi s prvo lansko tretjino leta. V prvih treh mesecih je bilo namreč prvič registriranih 2861 vozil, v enakem lanskem obdobju pa 2951. »Primanjkljaj« je znašal 90 vozil, kar je pomenilo dobre tri odstotke nižjo prodajo, največji pa je bil v marcu, ko je statistika zabeležila 77 manj prodanih dostavnikov. V obdobju od začetka januarja do konca aprila je bilo po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije prvič registriranih 4027, v enakem lanskem obdobju pa 3868 novih lahkih gospodarskih vozil. Samo v aprilu so uvozniki prodali 1116 vozil, v enakem lanskem mesecu pa 917.
Med znamkami se je na vrhu že drugi mesec zapored ustoličil Renault, ki si je prodajno statistiko okrepil tudi z električnimi dostavniki, vendar samo z enim prodanim vozilo več kot jih je zabeležil Ford na drugem mestu, ki ima od prejšnjega meseca prenovljena modela Transit in Tourneo Cuatom. Od druge stopničke se je moral posloviti Volkswagen, ki je sicer nekoliko ublažil navzdol obrnjeno prodajno krivuljo prvega četrtletja, a ima še vedno krepak minus v primerjavi z enakim lanskim obdobjem. Za prvo trojico, ki bo zelo verjetno krojila vrh tudi ostali tretjini leta, so se do desetega mesta zvrstili še znamke Fiat Professional, Citroen, Peugeot, Dacia, Mitsubishi, Mercedes-Benz in Škoda, zlasti med zadnjimi tremi pa so razlike v številu prodanih vozil zelo majhne.
Po prvi tretjini leta je v kategoriji manjših dostavnikov najbolje prodajani model Volkswagnov Caddy pred Renaultom Kangoojem in Fiatom Doblom, pri srednjih vodi Ford Transit Custom pred Renaultom Traficom in Volkswagnom Transporterjem, pri večjih pa Renault Master pred Fiatom Ducatom in Citroneom Jumperjem. Pri odprtih terenskih dostavnikih je vodstvo obdržal Ford Ranger, za njim pa sta se zvrstila Mitsubishi L200 in Toyota Hilux.
Prodaja lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu
znamka | I-IV 2017 | tržni delež | I-IV 2018 | tržni delež | razlika v količini |
RENAULT | 636 | 16,44% | 745 | 18,50% | 109 |
FORD | 742 | 19,18% | 744 | 18,48% | 2 |
VOLKSWAGEN | 794 | 20,53% | 677 | 16,81% | -117 |
FIAT | 347 | 8,97% | 402 | 9,98% | 55 |
CITROEN | 325 | 8,40% | 365 | 9,06% | 40 |
PEUGEOT | 310 | 8,01% | 306 | 7,60% | -4 |
DACIA | 173 | 4,47% | 123 | 3,05% | -50 |
MITSUBISHI | 42 | 1,09% | 109 | 2,71% | 67 |
MERCEDES-BENZ | 84 | 2,17% | 104 | 2,58% | 20 |
ŠKODA | 75 | 1,94% | 101 | 2,51% | 26 |
skupaj | 3868 | 4027 | 159 |
Vir: Sekcija za osebna motorna vozila pri TZS