Zagotovo ste že kdaj potrebovali pomoč vlečne službe zaradi okvare vozila ali morda prometne nesreče. Na odprti cesti to ni večji problem, kaj pa če vam avtomobil odpove v garažni hiši oziroma nekje pod nizkim stropom, kamor z običajnim vlečnim vozilom ni mogoče priti. Za te namene obstajajo posebna specialna vozila, ki so dovolj nizka, da lahko pridejo v garažne hiše, podvoze, trajekte in ostala težko dostopna mesta.
Takšno vozilo vašega avtomobila ne bo dvignilo nase, temveč bo dvignilo le sprednji ali zadnji del in vaše vozilo odvleklo. V kolikor je zaradi poškodb vozila potrebno celo vozilo dvigniti, se pod ostala kolesa namestijo posebni vozički in tako se vozilo ne pelje po svojih kolesih. Ta namenska vozila so izredno priročna za prevoze motornih koles in vlečenje počitniških in ostalih prikolic, čolnov, jaht…
V mesecu aprilu smo takšno vlečno vozilo na osnovi Isuzu D-Max opazili na kmetijsko obrtnem sejmu v Komendi. Odzvali smo se na povabilo družinskega podjetja Soraperra / OMArS iz Mieminga v Avstriji in si ogledali proizvodnjo nadgradenj in predvsem preizkusili zmogljivosti vlečnega vozila na osnovi Isuzu D-Maxa. Podjetje deluje že od leta 1998 in večino nadgradenj naredijo na osnovi Isuzu D-Maxa, saj je to vozilo znano kot izredno konstrukcijsko močno in trpežno, lahko bi rekli da skoraj neuničljivo, poleg tega pa ima vozilo nizko nabavno ceno in izredno nizke stroške vzdrževanja. Vozila Isuzu D-Max v vlogi vlečnega vozila lahko srečamo v vseh Evropskih in Skandinavskih državah, saj ga uporabljajo tudi največja podjetja za pomoč na cesti, kot sta Nemški ADAC in AVD klub, Italijanski Emilia car, Francoski Galivel in Gester , veliko Avstrijskih vlečnih služb in ne nazadnje tudi Slovenski AMZS.
OMArS nadgradnja je sestavljena iz hidravlično krmiljene glavne raztegljive roke, teleskopsko dvižnim stolpom in iztegljive roke nosilca koles. Uporabna dolžina nosilca koles je od 1220 do 1720 mm. Vse skupaj je postavljeno na poseben pocinkani pomožni okvir, na šasijo pa je pritrjeno preko plošč z vijaki. Dodatno je na vozilo vgrajeno zračno vzmetenje s kompresorjem in samodejnim ventilom za vzdrževanje želenega nivoja vozila ter posebnimi pnevmatikami LT 245/75/16 z indeksom nosilnosti 120Q.
Za enakomerno razporeditev teže je na sprednjem delu vozila nameščena utež, razen v primeru ko je spredaj nameščen dodatni vitel. Pri predelavi okvirja, so po varjenju in navarjenih delov vsi vari pobrušeni in premazani z osnovnim epoksi premazom ter kasneje pobarvani. Aluminijasta karoserija je varjena po vzdolžni delitvi, tako da tudi po več letih ni razpok v barvi. Ob zaključku se celotno vozilo konzervira. Hidravlični sistem je opremljen z črpalko gnano preko jermenskega pogona in ima zato večji pretok ter dosega višji tlak. Varnostni ventili so nameščeni na vsakem valju. Hidravlični vitel Vime 1450 je opremljen z ročnim prostim tekom, pomičnim kolesom, 15 metrov jeklene vrvi z 9 mm premera montirano na glavni raztegljivi roki. Za zagotovitev stabilnosti ima vozilo nameščeno na šasiji pri zadnjih kolesih dva hidravlična valja, ki se upreta v podlago. Nadgradnja je opremljena z teleskopskim hidravlično dvižnim blokom z varnostnimi in delovnimi led svetilkami, katere so nameščene tudi na zadnjem in prednjem delu vozila. Za vse hidravlične funkcije je poleg radijski daljinski upravljalnik. Vozilo ima poleg ostale opreme, nameščeno tudi napravo za zagon vozil s 7 metri kabla.
Na testu smo preizkusili Isuzu D-Max Crew z veliko dvojno kabino. Brez večjih težav smo dvignili ter odpeljali velik dostavnik s skupno težo 3,5 tone. Sam dvig je trajal slabe tri minute, saj je celotna operacija daljinsko vodena in zato tudi bolj varna. Vozilo je možno potegniti tudi iz parkirne vrste ali iz garaže s stropom visokim le 2 metra. Nakladalna roka lahko spreminja naklon, tako da z lahkoto premagaš klančino, ležečega policaja ali kakšno drugo oviro. Med samo vožnjo nismo opazili večjih razlik pri moči motorja, pa tudi poraba se je gibala med povsem sprejemljivih 7,2 in 9,3 litra.