Potovanje se lahko začne

Fiat Doblo Panorama 1,6 Multijet 16V Lounge

Doblo spada med najbolj priljubljene dostavnike v svojem razredu, ne glede na to, ali gre za tovorno ali potniško različico. Slednja je seveda predvsem v vlogi družinskega prevoznega sredstva.

Pred dvema letoma so Fiatovi stilisti poskrbeli za lepotno operacijo sprednjega dela, ki je kar precej spremenjen. Z novo masko hladilnika, ki jo objemata bolj ostro prirezana žarometa, je zdaj Doblo videti bolj resno, manj opazno pa je, da so spremenjeni tudi motorni  pokrov, bočni ogledali, zadnje luči in še nekaj drugih delov. V primerjavi s tovorno različico je videz potniškega Dobla videti precej bolj elegantno, nenazadnje tudi zaradi zatemnjenih bočnih stekel.

Pri tovrstnih vozilih se seveda veliko pričakuje od prtljažnega prostora, ki pri podrti drugi sedežni vrsti doseže 3,2 kubičnega metra. Žal se sedeži v drugi vrsti le prevrnejo in jih brez odvijačenja ni mogoče odstraniti, naslonjalo desnega sedeža pa se ne prevrne naprej. Poleg tega so notranji arhitekti »pozabili« na žepe na hrbtiščih sprednjih sedežev, ki so pripravni za odlaganje drobnarij. Tudi pri odlagalnih predalih in policah ni bilo sreče, saj jih v sprednjem delu kabin primanjkuje. Res pa je, da tudi, ko je v vozilu vseh pet potnikov (obstaja tudi sedemsedežna izvedba), je prostora za prtljago še vedno veliko.

Spremembe v potniški kabini manj izrazite kot na zunanji podobi. Izboljšave instrumentne plošče, ki so ji pustili oranžasto osvetlitev, so komaj zaznavne. Osrednja merilnika za motorne vrtljaje in hitrost sta dobro pregledna, volanski obroč se dobro podaja rokam in prestavna ročica menjalnika je lahko dosegljiva. Na vrhu sredinske konzole je osrednji zaslon, ki služi radijskemu sprejemniku, priključljivim napravam in po novem tudi podatkom o ekonomičnosti vožnje. Manj navdušenja zapušča manjši zaslon med obema glavnima merilnikoma, ki je namenjen že krepko priletnemu in temu primerno počasnemu potovalnemu računalniku. Za volanom se sedi dobro, tako povprečni kot tudi višjerasli vozniki si lahko dobro nastavijo sedež in volanski obroč, tudi počutje ostalih potnikov je zaradi obilja prostora nad glavami zračno in prijetno.

Med turbodizelskimi motorji je 1,6-litrski štirivaljnik z 88 kilovati najmočnejši od vseh pogonskih strojev, ki se vrtijo v Doblu. Tudi, ko je vozilo polno obremenjeno je ta motor dovolj energičen, da zadovolji bolj dinamične voznike. Seveda so ga v primerjavi s tovorno izvedbo zvočno nekoliko izdatneje izolirali pred vdorom hrupa v potniško kabino, a tudi sicer se zdi, da ogret na delovno temperaturo teče gladko in umirjeno. Poleg boljše zvočne zatesnitve kabine, na nižjo raven hrupa vpliva tudi izboljšano vpetje.

Motor ima že pri nizkih vrtljajih dovolj navora, da ni treba pogosto posegati po prestavni ročici natančnega šeststopenjskega menjalnika in omogoča pospeševanja, ki so sicer nad pričakovanji v tem avtomobilskem razredu. A račun za pretirano vozno dinamiko se zelo očitno pokaže pri porabi goriva, saj je vozno povprečje kar precej nad tovarniškimi obljubami na naši preizkušnji se tudi ob prizanašanju s stopalko za plin, povprečje ni hotelo spustiti pod 7 litrov plinskega olja na 100 kilometrov, res pa je, da je bilo vozilo skoraj povsem novo. V vožnji je potniški Doblo razmeroma lahkoten, kar velja tudi za okretnost in vodljivost in dokaj mehkobno požira cestne grbine.

TEHNIČNI PODATKI
vozilo: Fiat Doblo Panorama 1,6 Multijet 16V, osebno, večnamensko vozilo, 5 sedežev, bočna drsna vrata na obeh straneh, dvižna vrata zadaj.
motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1598  ccm, 88 kW (120 KM) pri 3750 v/min, največji navor 320 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.
mere in mase: dolžina 4,406 m, širina 1,832 m, višina 1,895 m,  medosna razdalja 2,755 m, prostornina prtljažnika do 3.200 l, masa praznega vozila 1505 kg, največja dovoljena masa 2035  kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, 8-letno garancija na prerjavenje, 3-letna garancija na barvo
Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 20.810 EUR (Avto Triglav, Ljubljana)