Posvojitev in zvezdno lepotičenje

TEST: MERCEDES-BENZ X250d

Naraščajoče zanimanje kupcev za odprte terenske dostavnike je v ta razred zvabilo tudi trikrako zvezdo. Mercedes-Benz doslej ni imel takega avtomobila, a ker je vse več tistih, ki jih znajo uporabljati za obrtniške in rekreativno športne namene, je bilo le vprašanje časa, kdaj se bodo v Stuttgartu odločili za vstop in koliko zvezdništva bo premogel njihov prvenec.

Razred X je sodeč po videzu sprednjega dela pravi Mercedes, toda v resnici je vozilo predelani Nissanov model Navara. To seveda ni nobeno presenečenje, saj Daimler že kar nekaj časa sodeluje s skupino Renault-Nissan, poleg tega bi bil razvoj samostojnega modela verjetno predrag.

Mercedes-Benzovi strategi so se pri razredu X odločili za uravnoteženje robatosti in elegance in dodali modne dodatke, ki jih je tudi v tem avtomobilskem razredu vse več, na primer kromirane površine in tudi za terensko vožnjo skoraj pretirano estetska aluminijasta platišča. Čeprav se zdi, da so pri trikraki zvezdi model X vriniti med osebne avtomobile in ne med dostavnike, je vseeno treba zapisati kakšno o lastnostih za prevoz tovora. Tovorni prostor je merami v razrednem povprečju, uporaben je za prevoz športne opreme ali kakšen bolj običajen tovor. Dovoljeno ga je obremeniti z okroglimi 1050 kilogrami in je zato vozilo primerno tudi za kakšen zahtevnejši tovor. Seveda je tovorni prostor mogoče dodelati z različnimi nadgradnjami, od najbolj enostavne prekrivne ponjave, do aluminijastega navojnega pokrova, dodatne plastične nadgradnje ali zgolj pomičnih zagozd za pritrjevanje tovora.

Tudi pri pogonskem sklopu ni bilo velike izbire, saj se pod motornim pokrovom vrti Nissanov 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki v močnejši izvedbi z dvojnim turbinskim polnilnikom iztisne iz sebe 140 kilovatov in visokih 450 Nm navora, ki je v celoti na voljo že pri nizkih 1500 vrtljajih in potem na tej ravni vztraja vse do 2500 vrtljajev. Dokler ne doseže delovne temperature je nekoliko zadržan, potem pa radodarno ponudi vozniku vso svojo energičnost. Samodejni menjalnik občasno deluje nekoliko obotavljivo, a mu je kljub temu treba priznati, da zna prestavljati gladko in brez zoprnih sunkov.Motor vsaj na zunaj tudi ni med najtišjimi, vendar je protihrupna izolacija kabine izdatna, precej boljša kot pri Navari in zato motorni zvok ostaja precej dobro zadušen.

Pogon je v osnovi seveda speljan k zadnjim kolesom, nato pa voznik z vrtljivim gumbom na spodnjem delu sredinske konzole določi ali bo motor poganjal vsa štiri in po potrebi vključi reduktor in z dodatnim stikalom še diferencialno zaporo zadnjih koles. Zraven je tudi elektronika za pomoč pri vožnjo navzdol. Torej, X ima spodobne vozne zmogljivosti in vozniku ni treba ustrašiti vsake terenske prepreke, kajti ta odprti terenski dostavnik se lahko poda tudi na nekoliko zahtevnejša brezpotja. A hkrati velja ohraniti hladno glavo in upoštevati dolžino preko petih metrov in omejeno okretnost.

V potniški kabini je X precej drugačen od Nissanovega originala. Mercedes-Benzovi stilisti so namreč krepko predelali armaturno ploščo s pokončno nameščenim volanom, ličnimi merilniki in sredinsko konzolo z velikim, nekoliko dvignjenim sredinskim zaslonom. Osrednji zaslon služi radijskemu sistemu, povezavi s telefonom in zunanjimi podatkovnimi nosilci, navigaciji in tudi sliki, ki jo posreduje kamera na zadnjem delu vozila. Pri najbolje opremljeni različici se nastavitev voznikovega in desnega sopotniškega sedeža opravi s pomočjo elektrike, sedeži so oblečeni v usnje in sprednja dva imata tudi dvostopenjsko ogrevanje. Raven udobja je za ta avtomobilski razred razmeroma visoka, če odštejemo zoprno poskakovanje prek kratkih cestnih grbin, kadar tovorni prostor ni težnostno obremenjen.

Mercedes-Benz razreda X je kljub »posvojitvi«, vendarle dobil tudi nekaj zvezdniškega prahu. Kritike, da so pri znamki naredili premalo sprememb so delno upravičene, toda kmalu bo drugače. Na štartni črti je namreč X350d z energičnim turbodizelskim šestvaljnikom, dvosklopčnim samodejnim menjalnikom in lastnim štirikolesnim pogonom.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Mercedes-Benz X250d, odprto terensko dostavno vozilo, 5 sedežev, dvojna kabina, odprt tovorni prostor.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski z dvojnim turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 2298  ccm, 140 kW (190 KM) pri 3750 v/min, največji navor 450 Nm pri 1500 – 2500 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na zadnji ali vsa štiri kolesa, 7-stopenjski samodejni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,300 m, širina 1,850 m, višina 1,840 m,  medosna razdalja 3,150 m, mere tovornega 1,578 x 1,560, masa praznega vozila 1963 kg, največja dovoljena masa 3010 kg, dovoljena obremenitev strehe 56 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna tovarniška garancija, dodatno doplačilno jamstvo.

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 36.521 EUR (Autocommerce, Ljubljana)

 

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija