Novi Mercedes-Benz Sprinter na slovenskem trgu

Mercedes-Benz si s tretjo generacijo Sprinterja utira pot tudi na slovenski trg lahkih gospodarskih vozil.  Leta 1995 je znamka s trikrako zvezdo s prvo generacijo pravzaprav utemeljila razred velikih dostavnikov in Sprinter je bil vrsto let v samem prodajnem vrhu na evropskih trgih. Novinec tokrat prinaša s seboj številne asistenčne sisteme za varnost in udobje in med drugim tudi nov multimedijski sistem, ki omogoča popoln nadzor vozila, vključno s podatki o lokaciji, količini razpoložljivega goriva, predvidenih servisnih intervalih in podobno.

Novi Sprinter je prvič na voljo tudi s pogonom na sprednji kolesi, pri katerem prenos navora opravljata šeststopenjski ročni ali devetstopenjski samodejni menjalnik. Že v drugi generaciji sta bila na voljo zadnji in štirikolesni pogon, pri sprednjem se kot prednost izkazujeta 50 kilogramov nižja teža in za 8 centimetrov znižana nakladalna površina. Z zadnjim pogonom prihajajo različice do 5,5 in s sprednjim do 4,1 tone, štirikolesni pogon, ki bo na voljo čez nekaj mesecev, je v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Med pogonskimi stroji sta na slovenskem trgu trenutno na voljo dve izvedbi 2,1-litrskega štirivaljnika z zmogljivostjo 84 kW/115 KM, in 105 kW/143 KM, kasneje bosta še s 120 kW/163 KM ter s 130 kW/177 KM in s 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik, ki razvije 140 kW/190 KM). Novi dostavnik  je še bolj kot doslej prilagojen potrebam različnih uporabnikov, na voljo je v različnih izvedbah tovornega ali potniškega prostora, v štirih dolžinah, treh medosnih razdaljah in treh višinah, z različno prostornino in nosilnostjo. Poleg prilagajanja izvedb z odprtim ali zaprtim tovornim prostorom različnim dejavnostim, je mogoče Sprinterja nadgraditi v minibuse ali avtodome, o slednjih menda tečejo dogovori tudi z novomeško Adrio Mobil.

Sprinter je lahko opremljen s številnimi asistenčnimi sistemi, na primer za pomoč pri parkiranju, tipalo za prečni promet, opozorilnik za preprečevanje naleta, aktivna pomoč pri zaviranju, prepoznavanje prometnih znakov, aktivni radarski tempomat, sistem za zaznavanje vozil v mrtvih kotih, samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi in tako naprej. Namenoma ni sistema za pomoč pri parkiranju priklopnik, ker naj ta pripomoček ne bi deloval povsem optimalno. Pred voznikovimi očmi je v bolje opremljenih različicah digitalizirana armaturna plošča, ki spominja na Mercedes-Benzove osebne avtomobile in v tem slogu je tudi komunikacijski sistem z možnostjo glasovnega upravljanja in nastavljanja različnih voznih profilov.

Cene za izvedbo s šasijo se začenjajo pri 19.600 evrih, 20.800 evrov stane najcenejša različica z odprtim in tisočaka več z zaprtim tovornim prostorom.

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija