DARS
G1-11 Koper - Dragonja: Zastoj. A2 Obrežje - Brežice: Zastoj. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Ovire. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Okvara vozila. A4 Gruškovje - Podlehnik: Zastoj. RT-902, Strmec - Mangart: Ovire. R1-203, Predel - Bovec: Ovire. LC-024020, Boršt - Boršt: Ovire. R3-613, Ajševica - Nova Gorica: Delo. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Ovire. G2-104, Mengeš (Slovenska cesta): Delo. R1-225, Črnivec - Radmirje: Ovire. R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Ovire. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. LZ-212340, Od Bratislavske C.: Delo. LC-177400, Ankaranska Bonifika: Delo. R3-634, Javornik - Gorje: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. LC-490240, Grajska Vas - Kaplja Vas: Delo. R3-723, Šalovci - Čepinci: Delo. R3-656, (Dragarji) Zgornji Čačič - Osilnica: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. R3-716, Grad - Kuzma: Delo. R3-695, Gorenje - Soteska: Delo. LC-464070, Zadobrova - Začret: Delo. R3-643, Rakitna - Cerknica: Delo. R3-639, Ljubljana (Šentvid) - Vodice: Delo. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Delo. LC-071080, Vir - Radomlje: Delo. R3-625, Bertoki - Gračišče: Delo. LC--297034, Šujica: Delo. R3-734, Cerkvenjak - Vitomarci: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. R3-658, Stari Trg - Brezovica: Delo. LC-213050, Podutik - Dobrova: Delo. LZ-212590, Črna vas: Delo. LC--288881, Kamnogoriška cesta: Delo. R3-711, Rače - Kungota - Kidričevo: Delo. R2-435, Ruše - Selnica: Delo. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire.

Novi izzivi za dostavnike

Na Salonu gospodarskih vozil v Hannovru je bila vrsta novosti predstavljena tudi pri lahkih gospodarskih vozilih, kjer gre razvoj tudi v smer alternativnih oziroma električnih pogonov. Dostavniki prihodnjih generacij se bodo precej razlikovali od sedanjih, med njihovimi ključnimi točkami bosta nedvomno še večje prilagajanje potrebam uporabnikov in vsestranska povezljivost v logistični verigi, ki jo omogočajo sodobne mobilne aplikacije in bo vplivala na še bolj časovno in stroškovno učinkovito dostavo vsakdanjih dobrin.  Med številnimi novostmi jih je največ v srednje veliki kategoriji, v kratkem bo na ceste zapeljalo tudi nekaj novih odprtih terenskih dostavnikov, nekaj novih vozil je tudi v največjem razredu. Prodaja lahkih gospodarskih vozil v večini držav Evropske unije še naprej oživlja, zato si večina proizvajalcev obeta, da bodo letošnje prodajne številke še boljše od lanskih.

Volkswagen Crafter tudi na elektriko

iaa_volkswagen-crafter

Pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila so letos uspeli povečati prodajo lahkih gospodarskih vozil, za kar imata zasluge predvsem še sveža modela Transporter T6 in Caddy. Zdaj se v bitko za kupce podaja tudi novi največji hišni model Crafter. Zaradi inovativne zasnove, številnih asistenčnih sistemov, sodobnih in ekonomičnih motorjev ter voznih lastnosti, si je novi največji Volkswagnov model prislužil naslov Dostavnik leta 2017 (Van of the Year 2017). Nagrado je iz rok predsednika žirije Jarlatha Sweeneya prevzel dr.Eckard Scholz, prvi mož znamke Volkswagen Gospodarska vozila, ki je poudaril, da se je celotna razvojna ekipa zelo trudila, da so uspeli izdelati takšno vozilo. S tem pa razvoja še ni konec, saj pri Volkswagnu že za prihodnje leto napovedujejo tudi električno različico Crafterja z dosegom do 200 kilometrov.

Spomladi prihaja MAN TGE

iaa_man-tge

Nemški MAN se podaja v razred večjih dostavnikov, kjer doslej niso imeli svojega vozila. MAN TGE je sorodnik novega Volkswagna Crafterja in ima levji znamki rahlo prilagojeno zunanjost in notranjost. Proizvodnja novega vozila se bo uradno začela aprila prihodnje leto, na voljo pa bodo številne izvedbe z zaprtimi in odprtimi tovornimi prostori, sprednji, zadnji ali štirikolesni pogon, ročni ali samodejni menjalniki in številni asistenčni ter telematski sistemi. Poleg običajnih nadgradenj z odprtim tovornim prostorom in ponjavo, bo MAN ponujal tudi različne posebne nadgradnje za gradbeništvo, komunalna ter gasilska vozila in podobno.

Uspešna prodaja Oplovega Movana

iaa_opel-movano

Pri Oplu so lani uspeli prodati 100.000 lahkih gospodarskih vozil in na tem uspehu želijo graditi tudi letos. Med stebri dobrih prodajnih rezultatov je tudi večji dostavnik Movano, ki je na voljo v zelo različni izvedbah, skupaj jih je namreč kar 188. Poleg običajnih tovornih, kombiniranih in potniških različic so na voljo tudi različne specialne izvedbe, kot na primer s tristransko gibljivim prekucnikom, z 18 kubičnih metrov veliko hladilno komoro ali kot gasilsko, reševalno in policijsko vozilo. V letošnjih osmih mesecih so pri Oplu prodali kar 26 odstotkov več teh vozil kot v enakem lanskem obdobju.

Italijanski dvojec Fiat Talento in Fullback

iaa_fiat-fullback

Italijanski Fiat je že pred poldrugim letom napovedal zapolnitev vrzeli v svoji modelni paleti lahkih gospodarskih vozil. V razredu srednje velikih dostavnikov odslej nastopa Talento, ki je nastal na osnovi kooperacijskega sodelovanja z Renaultom in se bo tako pridružil konkurenci v srednji kategoriji. Poganjajo ga Renaultovi 1,6-litrski turbodizelski motorji, zunanje in notranje spremembe v primerjavi s Traficom pa so malenkostne. Drugo sodelovanje je Fiat sklenil z Mitsubishijem in rezultat tega sodelovanja je odprti terenski dostavnik Fullback. Tudi tu so se Fiatovi stilisti morali podrediti in Fullback je kljub nekaterim manjšim oblikovnim popravkom precej podoben Mitsubishiju L200. Tudi pri pogonskem sklopu so vse delo opravili Japonci, pogonu je namenjen 2,4-litrski turbodizelski štirivaljnik. Medtem, ko je Fullback že naprodaj na slovenskem trgu, bo treba na Talenta počakati do pomladi.

Poskočni Citroen Jumpy

iaa_citroen-jumpy

Francoski Citroen je z lahkimi gospodarskimi vozili razmeroma uspešen tudi na nemškem trgu. Lani so tam prodali več kot 10.000 vozil, letos si predvsem z novim Jumpyjem obetajo dodatno prodajno rast. Novinec, ki ima največjo nosilnost do 1400 kilogramov, poganjajo pa ga varčni in čisti 1,6-litrski turbodizelski motorji, je na voljo v različnih velikostnih in karoserijskih izvedbah, pod salonskimi žarometi pa so bila razstavljena tudi predelana in nadgrajena vozila. Med drugim so prikazali tudi predelavo v avtodom, ki jo je Citroen zasnoval skupaj s podjetjem Pössl Freizeit und Sport. Na slovenskem trgu se bo Jumpy pojavil v oktobru.

Renault v bitko z Alaskanom

iaa_renault-alaskan

Z Alaskanom se bo Renault prvič preizkusil tudi v razredu enotonskih odprtih terenskih dostavnikov. Po tehnični in delno tudi po oblikovni plati se novinec naslanja na novo Nissanovo Navaro NP300. Na voljo bo v izvedbah z enojno ali dvojno kabino, poganjal ga bo novi 2,3-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki mu pripisujejo ekonomičnost in čistost, v šibkejši izvedbi razvije 118, v močnejši pa 140 kilovatov (160 oziroma 190 KM). Prilagodljiv pogon je lahko na zadnji ali na vsa štiri kolesa, slednji lahko deluje tudi s pomočjo reduktorja motorne moči ter diferencialnega omejevalnika zdrsa. Ob običajni izvedbi so pri Renaultu novinca predstavili tudi kot komunalno, reševalno in gasilsko vozilo.

Električni StreetScooter Work

iaa_streetscoter-work

Dostava v mestnih središčih je vse bolj zapletena, tako zaradi gostega prometa kot zaradi omejevanja škodljivih izpustov. Električna mala dostavna vozila SteetScooter se zdijo ustrezna rešitev. Podjetje StreetScooter je prešlo pod okrilje mogočnega koncerna Deutsche Post DHL in seveda so med prvimi uporabniki pri nemški pošti. Vozila so na voljo v različnih izvedbah tovornega prostora, tudi za komunalne dejavnosti ali hladno logistiko. Poganja jih električni motor s 30 kilovati moči, ki ga z energijo oskrbuje 20.4-kilovatna litij ionska baterija. Za polnjenje na hitri polnilni postaji je treba čakati 4,5 ur, z enim polnjenjem pa vozilo prevozi od 50 do 80 kilometrov. Največja dovoljena obtežitev znaša 650 kilogramov.

Nissan zapolnjuje vrzel z NV300

iaa_nissan-nv300

Japonski Nissan je razširil nabor svojih lahkih gospodarskih vozil z novim modelom NV300, ki so ga začeli izdelovati v navezi z Renaultom, kar pomeni, da gre za nekoliko predelani Renault Trafic. Tako kot ostalim partnerjem (Opel, Fiat) je bilo tudi Nissanovim oblikovalcem dovoljeno predelati predvsem sprednji del, medtem, ko je ostalo bolj ali manj nedotaknjeno. To seveda velja tudi za motorje, gre za Renaultove 1,6-litrske turbodizelske štirivaljnike. Tako kot za ostala Nissanova lahka gospodarska vozila, tudi za NV300 velja petletna tovarniška garancija, oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov. Zaenkrat še ni znamenj, da bi bil NV300 naprodaj tudi na slovenskem trgu.

Toyota Hilux v novi podobi

iaa_toyota-hilux

Japonska Toyota ima ob povsem svežem dostavniku ProAce, ki nastaja v navezi s francoskim koncernom PSA, tudi novi odprti terenski dostavnik Hilux. Prvo generacijo so predstavili že leta 1968 in od takrat velja za robustno in uporabno terensko vozilo, ki se je tudi v Evropi vselej uvrščalo med prodajne uspešnice. Hilux je na voljo v treh izvedbah kabine ter z zadnjim ali štirikolesnim pogonom. Pogonu je namenjen na novo razviti turbodizelski 2,4-litrski štirivaljnik s 110 kilovati (150 KM) in 400 Nm navora. Največja nosilnost znaša do 1240 kilogramov, medtem, ko vozilo lahko vleče priklopnik težak do 3,5 tone.

Peugeot Expert v različnih izvedbah 

iaa_peugeot-expert

Tudi pri Peugeotu je bila osrednja salonska pozornost namenjena trojčku Expertu. Novi dostavnik je namenjen predvsem poklicnim uporabnikom, med katere uvrščajo različne obrtnike, gradbenike, dostavna podjetja, storitvene dejavnosti in podobno, ki bodo lahko izbirali med zaprtimi tovornimi izvedbami, kombiniranimi potniško tovornimi, različicami s podaljšano kabino in šasijo z nizkim podom, ki omogoča nadaljnje nadgradnje in predelave. Na voljo so tri različne dolžine, pogonu so namenjeni 1,6-litrski turbodizelski štirivaljniki.

Novi motorji za Ford Transit in Transit Custom

iaa_ford-transit-custom-in-transit

Pri Fordu so na predlanskem salonu v Hannovru predstavili popolnoma osveženo ponudbo lahkih gospodarskih vozil, ki so jo zdaj nekoliko nadgradili zlasti pri modelih Transit in Transit Custom.  V primerjavi z dvema predlanskima tretjinama je v enakem letošnjem obdobju Ford povečal prodajo kar za polovico, na 208.000 vozil. Letos sicer nimajo novega modela, zato pa se v Transitu in Transitu Customu vrti nov pogonski stroj, 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik. Poleg tega, da ustreza ekološkemu normativu Euro 6, je motor tudi 13 odstotkov varčnejši v primerjavi s predhodnikom. Novost je tudi šeststopenjski samodejni menjalnik in avtomatizirani štirikolesni pogon za Transit.