DARS
A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Zastoj. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Okvara vozila. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Ovire. G1-11 Koper - Dragonja: Zastoj. A2 Obrežje - Brežice: Zastoj. A4 Podlehnik - Gruškovje: Zastoj. A4 Gruškovje - Podlehnik: Zastoj. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Nesreča. R2-422, Podsreda - Brestanica: Delo. LC-999920, Alpska cesta: Delo. R1-230, Pušenci - Ormož: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Delo. R3-715, Murska Sobota - Skakovci: Delo. R3-716, Grad - Kuzma: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. LZ-212340, Od Bratislavske C.: Delo. R3-752, Arclin - Ljubečna: Delo. R3-625, Bertoki - Gračišče: Delo. LC-490110, Prapreče - Lipa: Delo. LC--297034, Šujica: Delo. R3-734, Cerkvenjak - Vitomarci: Delo. LC-177400, Ankaranska Bonifika: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. RT-919, Vinica - Stari Trg: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. R3-723, Šalovci - Čepinci: Delo. R3-754, Planina - Unec: Ovire. R2-419, Križaj - Čatež Ob Savi: Delo. R3-658, Stari Trg - Brezovica: Delo. LC--256731, Pot na Dobeno: Delo. LC-213050, Podutik - Dobrova: Delo. LC-390070, Šenčur - Voklo: Delo. R3-634, Javornik - Gorje: Delo. RT-932, Slovenj Gradec - Pungart: Ovire. R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Ovire. LZ-212590, Črna vas: Delo. R3-632, Ilirska Bistrica - Novokračine: Ovire. R3-632, Jelšane - Novokračine: Ovire. R3-643, Rakitna - Cerknica: Delo. R1-203, Predel - Bovec: (prazno). R3-613, Ajševica - Nova Gorica: Delo. R3-647, Grosuplje - Mlačevo: Delo. LC--288881, Kamnogoriška cesta: Delo. H6 , Koper - Izola: Ovire. R3-711, Rače - Kungota - Kidričevo: Delo. R2-435, Ruše - Selnica: Delo. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire.

Nov videz z dodatno nadgradnjo udobja

TEST: FORD TOURNEO CUSTOM 2,0 TDCI (125 KW) LIMITED

Prenovljeni Tourneo Custom z najvišjim nivojem opreme Limited predstavlja vrh Fordove potniške ponudbe v tem velikostnem razredu dostavnikov, s svežimi potezami in dodelano tehniko pa še utrjuje svoj vrhunski status. S prenovo je Toureno Custom pridobil samozavestnejši videz, ki je usklajen z najnovejšo Fordovo oblikovno filozofijo. Na klinasto prirezan sprednji del so krojači avtomobilske pločevine namestili novo, optično skoraj rahlo preveliko masko hladilnika, ki ji zdaj delajo družbo nove luči z dnevnimi svetili s svetlečimi diodami, ki jih lahko dopolnjuje dopolnjujejo ksenonski žarometi. In medtem, ko Fordov najuspešnejpi dostavnik kaže novo obraz, na bokih in zadku, kjer so velika prtljažna vrata omejene s parom visokih in ozkih svetlobnih teles, ni pravzaprav nič novega.

Tourneo Custom je namenjen udobnemu potovanju, ki se začne že z vstopom v vozilo skozi drsna vrata na obeh bokih. Ta se vselej odpirajo ročno, kajti tudi med ponudbo dodatne opreme ni elektrificiranega pomika.

Vozilo je nekoliko bolj dvignjeno od tal kot je običajno v tem razredu in zato je vstopanju v zadnji del namenjena namenjena stopnička. Udobni sedeži, seveda sta najboljša v prvi vrsti, so zadaj razporejeni v dve vrsti, dovolj prostora je tudi za nekoliko višje in zajetnejše na njih dobro sedijo tudi nekoliko zajetnejši potniki. Sedežnih kombinacij je veliko, sredinska lahko služita tudi kot priročni mizici, mogoča je tudi tako imenovana konferenčna razporeditev, vendar delo s sedeži ni ravno lahkotno in zahteva kar krepke roke. Odvisno od sedežne postavitve, oziroma od števila uporabljenih sedežev, se manjša ali veča tudi prtljažni prostor, ki je sicer velik, toda, če se vsi potniki prevoza udeležijo z velikimi kosi prtljage, lahko nastanejo prostorske težave. Vsekakor pa je za potnike dobro poskrbljeno, lahko si ločeno za zadnji del nastavijo delovanje klimatske naprave in se pred radovednimi pogledi zaščitijo s senčili na stranskih steklih.

Prenova je največ sprememb prinesla voznikovemu delovnemu prostoru, ki zelo spominja na Fordove osebne avtomobile, tako s preglednimi merilniki in večino logično nameščenimi stikali kot tudi s priročnim volanskim obročem, na katerem so v najvišjem nivoju opreme tudi stikala za ukazovanje komunikacijskemu sistemu. Ta sedaj pripada najnovejši generaciji in navdušuje z novim velikim zaslonom, na katerem je večino nastavitev mogoče opraviti z dotikom. Seveda omogoča povezavo za upravljanje telefona, glasbenih datotek,  navigacijskega sistema in pridobitev številnih koristih potovalnih informacij.  Ob vsem tem seveda ni zanemarljivo, da je Transi Custom lahko oborožen s številnimi asistenčnimi sistemi za varnost in udobje, kar pri vseh tovrstnih vozilih še ni povsem običajno.

Preglednost naprej je zaradi višine sedenja in velikega vetrobranskega stekla dobra, nekaj več dela je s preglednostjo nazaj, čeprav ima vozilo bočni ogledali z ločenim steklom za hitrejše zaznavanje mrtvega kota in kamero, ki vozniku prikazuje kaj je za vozilom.

Že pred prenovo je Tourneo Cusotm dobil nov 2,0-litrski turbodizelski motor, ki ima zadostno zalogo moči in navora za dinamično premikanje tudi polno obremenjenega potniškega dostavnika. Podvozje je naravnano na potniško udobje in vozilo brez večjih pretresov prenaša cestne grbine, medtem, ko sprednji del med dinamično vožnjo skozi ovinke sili rahlo navzven. Pogonski stroj v kombinaciji z dvosklopčnim samodejnim šestopenjskim menjalnikom, ki nadgrajuje potniško udobje in zmanjšuje voznikovo utrujenost, brez obotavljanja sledi voznikovim ukazom, hkrati pa se zaradi dobre zvočne izolacije njegov trušč v manjši meri prenaša v potniško kabino. Poraba goriva sicer ne dosega tovarniških obljub a je ob zmerni vožnji 8,7 litra porabljenega plinskega olja na 100 kilometrov poti še vseeno soliden dosežek.

S spremembami, ki jih je bil Tourneo Custom deležen ob zadnji prenovi, se bo torej znamka Ford še bolj utrdila na mestu enega najbolj celovitih ponudnikov lahkih gospodarskih vozil.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Ford Tourneo Custom 2,0 TDCi Limited, potniško vozilo, 8 sedežev, bočna drsna vrata na obeh straneh, dvižna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 2198  ccm, 125 kW (170 KM) pri 3500 v/min, največji navor 405 Nm pri 1500 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski samodejni menjalnik.

mere in mase: dolžina 4,793 širina 1,986 višina 1,972,  medosna razdalja 2,933 m, min. prostornina prtljažnega prostora l200 l, masa praznega vozila 2189 kg, največja dovoljena masa 3075 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letno splošno jamstvo, 12-letno jamstvo na prerjavenje.

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 41.420 EUR (Summit Motors, Ljubljana)