Nekaj dobrih, a tudi nekateri s pomanjkljivo varnostjo

Na preizkusih Euro NCAP se je pokazalo, da imajo dostavniki varnostno opremo pogosto le za doplačilo

Konzorcij Euro NCAP je razkril seznam varnostno najboljših in najslabših lahkih gospodarskih vozil, ki so v letu 2022 na voljo na evropskih trgi. Rezultati, ki  temeljijo na oceni vgradnje in učinkovitosti sistema za preprečevanje trkov, kažejo, da je več dostavnikov bolje opremljenih kot pred letom dni, s sistemi pa delujejo bolje. Največji napredek so naredili pri znamki Fiat Professional in Ducato je tokrat edini s platinasto oceno.

Euro NCAP je že lani opozarjal na pomanjkljivo varnostno opremo v dostavnih vozilih. Ta vozila so kot kot prevozna sredstva dostavljalcev in malih podjetij veliko časa na cesti, kjer zaradi svoje velikosti in teže predstavljajo večjo nevarnost za manjša vozila in ranljive udeležence v prometu, če so udeležena v trčenju. Nova zakonodaja bo proizvajalce teh vozil prisilila, da v nekaj letih vgradijo osnovne sisteme izogibanja trčenjem, ki so že  dostopni v osebnih avtomobilih.

V tokratnem preizkusu so pri Euro NCAP ponovno pregledali devetnajst dostavnikov, ki predstavljajo večinski tržni delež v Evropi. V primerjavi s  petimi v lanskem preverjanju je tokrat samo eden dobil oceno “nepriporočljivo”. Lanski ožigosanec Fiat Talento je bil ukinjen, Opel Movano je zdaj na novi platformi koncerna Stellantis in je prejel bronasto medaljo. Renault Master je letos prejel bronasto medaljo, zahvaljujoč majhnim, a opaznim izboljšavam sistema za pomoč pri nadzoru hitrosti in voznem pasu. Njegov dvojček, Nissan Interstar (prej NV400), je bil  prav tako deležen teh izboljšav, vendar zaenkrat še nima sistema za avtonomno zaviranje v sili (AEB) in tako edini ostaja v kategoriji »nepriporočljivo«.

Renault Trafic je bil od zadnjega testiranja prenovljen in njegova varnost se je močno izboljšala. Zdaj ima na voljo robusten sistem za samodejno zaviranje v sili in se je na lestvici povzpelo srebrne medalje, zaradi česar je eno najbolj izrazito izboljšanih vozil v tem letu. Novi Fiat Ducato pa je očiten zmagovalec in zaseda prvo mesto na letošnji lestvici. Od lanskega leta, ko je bil bronast, so ga obseženo  varnostno nadgradili in ima zdaj napreden sistem za samodejno zaviranje v sili,, ki zazna nabor senzorjev, ki zazna tudi pešce ter se je odlično izkazal na preizkusih. Ducatov 88-odstotni skupni rezultat pomeni, da je preskočil konkurenco in postal prvi  dostavnik s platinasto oceno. Na žalost drugi sorodniki iz koncerna Stellantis, s katerimi si Ducato deli svojo platformo – Peugeot Boxer, Citroën Jumper  in Opel Movano – niso bili deležni enake nadgradnje opreme in ostajajo na nižjih mestih.

Euro NCAP testira dostavnike z varnostno opremo, ki je serijska ali opcijska, ugotavljajo pa, da se v zadnjem letu ni spremenilo veliko in varnostna oprema je še vedno na voljo predvsem kot dodatek za doplačilo. »Opažamo obetavne znake, da se dostavna vozila nadgrajujejo z naprednejšimi varnostnimi sistemi, s čimer se zapira vrzel med segmentom osebnih in gospodarskih vozil. Na splošno je videti, da proizvajalci varnost v tem segmentu začenjajo jemati resneje, in čeprav je pot še dolga, nas navdihujejo izboljšave – nekatere skromne, nekatere impresivne –, ki smo jih videli v zadnjem letu ,” je letošnje rezultate ocenil generalni sekretar Euro NCAP Michiel van Ratingen.

2022-commercial-van-ratings(7)_00001