DARS
A2-E61, Ljubljana - zah. obvoznica: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Ovire. A1-E57, Maribor - vzhodna obvoznica: Okvara vozila. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Ovire. R1-210, Obvoznica Škofja Loka: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. LC--306077, Cesta na Vrhovce: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. LZ-212540, Ižanska C.: Delo. NK-999990, Krško - Drnovo: Delo. R3-709, Maribor (Malečnik) - Pernica: Ovire. R2-438, Šentilj - Trate: Ovire. R2-438, Šentilj - Trate: Ovire. R3-639, Ljubljana (Šentvid) - Vodice: Delo. R1-225, Črnivec - Radmirje: Delo. LZ-212540, Ižanska C.: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. R1-204, Šempeter - Dornberk: Delo. R2--735971, cesta brez imena: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Vreme. R2-424, Boštanj - Planina: Delo. NK-690, Tržec - Zgornji Leskovec: Ovire. LC-253090, Kamniška cesta: Delo. R3-709, Maribor (Malečnik) - Pernica: Ovire. R3-702, Dravograd - Trbonje: Ovire. R3-656, Kočevska Reka - Borovec: Delo. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Ovire. R3-744, Štore - Svetina - Laško: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. RT-929, Areh - Šumik - Osankarica - Lukanja: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Delo. LC-464080, Vojnik - Ljubečna: Delo. R3-645, Ljubljana (Litijska cesta) - Zadvor: Delo. A1-E57, Ljubljana - Maribor: Delo. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Delo. R3-609, Predmeja - Lokve: Delo. LZ-212340, Od Bratislavske C.: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. R3-646, Cikava - Grosuplje: Delo. R3-730, Žice - Sveta Ana - Zgornja Ščavnica: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. R3-741, Škofije: Delo. RT-940, Zavrhek - Artviže - Pregarje: Delo. G2-102, Peršeti - Most Na Soči: Delo. R3-625, Bertoki - Gračišče: Delo.

Negativna gibanja se nadaljujejo tudi letos

Leto 2022 se je na slovenskem trgu lahkih gospodarskih vozil začelo oziroma nadaljevalo z upadanjem prodaje. Januarja in februarja je bilo skupaj prvič registriranih 1.493 novih dostavnikov oziroma skoraj četrtino manj kot v lanskih prvih dveh meseci, ko je statistika zabeležila 1.799 prvih registracij. Obseg prodaje je tor 17-odstokov manjši, vendar se je po januarskem, ki je bil primerjalno nižji kar z četrtino, v februarju nekoliko popravil.

Vzrokov za razmeroma občuten padec prodaje je verjetno več, vsekakor pa je med njimi pomanjkanje polprevodnikov, ki že nekaj časa hromi avtomobilsko industrijo. Svoj delež je nedvomno dodala tudi pandemija korona virusa, ob tem, da še ni otipljivih znamenj  usihanja gospodarske moči, ki se verjetno obeta zaradi ukrajinske krize. Med znamkami je bil tudi januarja na prvem mestu Ford, a se mu je prodajna številka skoraj prepolovila, na drugem mestu je bil Fiat z več kot podvojeno prodajo in ts tretji Renault s tretjino nižjo. V februarju se je slika nekoliko obrnila, kajti na vrh je priplezal Fiat, predvsem z visoko prodajno številko ostarelega manjšega dostavnika Doblo. Na drugem mestu je po dveh mesecih Renault, pri Fordu pa so se morali zadovoljiti s tretjim mestom in dodatnim minusom, Takoj za vodilnimi tremi se je uvrstil Citroen, šele na petem mestu pa je Volkswagen, še ena od znamk, kjer je prodajni primanjkljaj zelo očiten. V prvi deseterici so sicer kar pri polovici znamk zabeležili manj prodanih vozil kot v lanskem januarju.

Prodaja lahkih gospodarskih vozil na slovenskem trgu

znamka januar + februar 2022 januar + februar 2021 razlika
FIAT 284 146 138
RENAULT 239 337 -98
FORD 235 481 -246
CITROEN 181 116 65
VOLKSWAGEN 140 305 -165
PEUGEOT 88 144 -56
TOYOTA 84 28 56
OPEL 75 32 43
MERCEDES-BENZ 49 63 -14
IVECO 35 15 20

Vir: Sekcija za osebna motorna vozila pri TZS