Caddy ima za seboj pestro zgodovino, ki je dolga že več kot štiri desetletja. Okrogla obletnica je bila pred tremi leti, a jo pri Volkswagnu niso obešali na veliki zvon, čeprav so prepričali več kot tri milijone kupcev. Od zadnje, pretežno rahle estetske pomladitve je minilo pet let in Volkswagnovi oblikovalci so imeli dovolj časa za razmislek o podobi naslednika. Ker gre za avtomobilski razred, kjer sta prostornost in uporabnost vsaj toliko, če ne bolj pomembni kot zunanja podoba, so iskali kompromise in se oprijeli navdiha hišnega prvaka, ki se jim je prikazoval pred očmi zlasti pri kreiranju sprednjega dela. Seveda pa Caddy nikakor ni Golf s povišano streho, kajti njegova genetika je vendarle dostavniška in paradni disciplini sta predvsem prostornost potniške kabine in prtljažnika ter nadpovprečna prostorska prilagodljivost prostora.
Novi Caddy je v primerjavi s prejšnjim pridobil devet centimetrov dolžine in zdaj meri skoraj točno štiri metre in pol. Prevedeno v prostorninsko mersko enoto to pomeni, da je v njem (še) več prostora za potnike in prtljago. Prtljažnik z velikimi in (vsaj za moč ženskih rok) težkimi dvižnimi vrati namreč pri postavljeni zadnji klopi od dna do stropa lahko sprejme 1.213 litrov prtljage ali tovora in če to ni dovolj, se še znatno poveča z zlaganjem sedežev. Zadnjo klop sestavljata dvosedežni del in posamični sedež, z nekaj spretnosti pa je vse skupaj mogoče tudi odstraniti. Potnikom na zadnji klopi ni hudega, vsi trije imajo enake sedalne površine, nastavljive naklone naslonjal in predvsem dovolj prostora za kolena in glave. Po vzoru nekdanjih enoprostorcev, sta na hrbtiščih sprednjih sedežev tudi zložljivi mizici, ki sta zaradi nastavljivega naklona uporabni za malico na poti ali kot podlaga za tablični računalnik. Pri vstopanju skozi odprtino širokih drsnih vrat bi bilo dobrodošlo, da bi jih odpiral elektrificirani mehanizem, a elektrika pomaga smo toliko, da slabo zaprta vrata do konca potisne v ležišča in še ta asistenca ni na seznamu serijske opreme. Kot tudi ne žarometi s svetilnimi diodami ali prilagodljivi tempomat ali digitalizirana instrumentna plošča. Caddy je serijsko opremljen s sistemom za preprečevanje naleta in za zaviranje v sili ter tudi s sistemom za zaviranje v sili pri zavijanju levo in za izogibanje oviram. Za prej omenjeni prilagodljiv regulator hitrosti z elektronskim pomočnikom za samodejno vožnjo v zastojih in za pametne žaromete je doplačilo smiselno, manj za digitalne merilnike in osrednji komunikacijski zaslon z upravljalnimi ikonami, ki so izrinile mehanska stikala. Nekoliko osupne tudi trda plastika armaturne plošče, ki ni iz časov, ko so bile notranjost Volkswagnovih avtomobilov vzor kakovosti materialov in izdelave.
Z ustreznimi nastavitvami sedeža in volanskega obroča, počutje na Caddyjevem voznikovem delovnem mestu hitro postane domače. Odlično preglednost spremljajo še redoljubna ergonomija, udobna sprednja sedeža in položaj za volanom, ki ne povzroča občutka, da gre za dostavnik. Tudi v vožnji Caddy ponudi skoraj enake občutke kot v osebnem avtomobilu. Podvozje je spredaj skoraj enako kot pri Golfu, zadaj pa je bilo treba zaradi večje nosilnosti tovorne izvedbe namestiti togo premo, pri kateri pa zdaj za udobnejšo vožnjo skrbita vijačni vzmeti, namesto prejšnjih listnatih. Napredek pri voznih lastnostih je v primerjavi s prejšnjo generacijo opazen, Caddy je z bolj neposrednim krmilnim sistemom precej bolje vodljiv in natančen, pravzaprav dopušča aktivno vožnjo s ščepcem športnega pridiha. Kljub spremenjenemu vzmetenju zadnjih koles, še vseeno ni vrhunskega limuzinskega udobja, na kratke cestne grbine se še vedno odziva precej čvrsto in zaporedno poskakovanje preko njih ni posebej prijetno. Pohvale gredo tudi zavoram, ki so 1,7-tonskko gmoto tudi pri naglem zaviranju sposobne ustaviti v razdalji, primerljivi tudi z manjšimi in lažjimi avtomobili.
Glede protihrupne izolacije je potrebna pripravljenost na rahle kompromise, ki jih narekuje dostavniška genetika. Nekje iz ozadja v potniško kabino prodira zaznaven, a ne moteč zvok, ki ga verjetno ustvarja vrtenje koles, medtem ko je vetrni šum tudi pri višji hitrosti v sprejemljivih mejah. Odločitev za najmočnejšega med 2,0-litrskimi turbodizelskimi motorji je vsekakor posrečena izbira, še zlasti to velja, če je avtomobil pogosto težnostno nadpovprečno obremenjen in če so mu namenjene daljše relacijske vožnje. Pogonski stroj, ki iz sebe iztisne 90 kilovatov (122 KM) deluje presenetljivo tiho, le pri zelo grobem pospeševanju z rezkim renčanjem oznani, da nima rad visokih vrtljajev na robu delovnega območja, ampak tja ga zaradi hitrega doseganja največjega navora niti ni treba priganjati. Sodelovanje motorja in s 7-stopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika je vzorno, občasno kritizirani DSG prestavlja gladko, tekoče in brez sunkov, tudi poraba goriva ostaja v sprejemljivih okvirih.
Novi Caddy torej še enkrat več razkriva svoje številne talente, začenši s prostornostjo in prilagodljivostjo ter v nadaljevanju z več kot dobrimi voznimi lastnostmi. Borba za kupce bo verjetno precej ostra in nemškemu velikoprostorcu tekmeci ne bodo prizanašali, še najmanj cenovno.
TEHNIČNI PODATKI
vozilo: VOLKSWAGEN CADDY LIFE 2.0 TDI DSG, potniško vozilo, 5 sedežev, bočna drsna vrata na obeh bokih, dvižna prtljažna vrata zadaj.
motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968 ccm, 90 kW (122 KM) pri 2750 v/min, največji navor 320 Nm pri 1600 v/min, prenos moči na prednji kolesi, 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik.
mere in mase: dolžina 4,495 m, širina 1,855 m, višina 1,832 m, medosna razdalja 2,755 m, prostornina prtljažnega prostora 1213/2556 l, masa praznega vozila 1643 kg, največja dovoljena masa 2250 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.
Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 33.438 EUR (Porsche Slovenija, Ljubljana)