Mešanci s pedigrejem

Test: peugeot partner 1,6 HDi teepee in volkswagen caddy 2,0 TDI

Na pol poti med enoprostorci in dostavnimi vozili igrata caddy in partner predvsem na karte praktičnosti in ekonomičnosti. Kdor išče avtomobil, ki ga lahko ob petih potnikih uporabi tudi za varen prevoz večjega števila kosov prtljage, sta partner in caddy idealen izbor.

Velikost je očitna, hkrati pa imata vozili številne dodatke, ki nas opozarjajo, da gre za zares prijazen – tudi družinski avtomobil. Pri obeh modelih je osnova gospodarsko vozilo in vedno smo mnenja, da tudi, ko se usedeš v potniško izvedbo, so v njej le trde klopi za prevoz delavcev na delovišče. A že po odpiranju vrat opaziš, da temu ni tako, saj je notranjost pri obeh vozilih lepo oblazinjena, sedeži pa široki in udobni. Navdušuje tudi prostornost pri obeh vozilih, še posebej tista pri glavah, kjer nad vetrobranskim steklom najdemo tudi velik predal. In ko smo že pri predalih, jih je toliko, da jih težko prešteješ. Vseh velikosti in oblik. Pod sedeži spredaj, pa pod nogami potnikov zadaj, v vratih, v sedežih … Oba se lahko pohvalita tudi z izjemno variabilnostjo v notranjosti, kjer lahko sedeže podiramo, preklapljamo, odstranjujemo in si ustvarjamo prostor kakršnega potrebujemo. V sami osnovi večjih razlik med voziloma ni, se pa vozili močno razlikujeta v tehniki.

Pri Peugeotu prisegajo na 1,6-litrski HDi motor, ki razvija za današnje čase skromnih 73 kW (100 KM), v ponudbi pa je še 88-kilovatni motor. Je že res, da se računica izkaže pri samem nakupu, pri poravnavi dajatev in pri plačilu cestnine, a je potrebno vozilo, ki ima skoraj tono in pol teže, ves čas priganjati, in če se želite voziti vsaj malo dinamično in v ritmu prometa, morate ves čas posegati po ročici menjalnika ter ohranjati motor v območju vrtljajev okoli številke 2000. To pa ne govori v prid porabe. Tudi sama vožnja na avtocesti ni tako prepričljiva, saj motorju pomaga le 5-stopenjski ročni menjalnik, tako da se pri 130 km/h vozimo s 3000 vrtljaji. Kar nekaj več plina je potrebnega tudi pri speljevanju, sicer se vam hitro zgodi, da vam bo avtomobil na semaforju pri speljevanju ugasnil.

Povsem druga zgodba je caddy. Nemci se niso odločili za tako imenovani downsizing in v caddyju ponujajo izključno dvolitrski motor z različnimi stopnjami moči, v testnem primerku pa je bilo v motorju kar 150 poskočnih konjičkov. Seveda se 100- in 150-konjska motorja ne moreta primerjati, ampak je razlika res očitna predvsem v prožnosti, saj se lahko s caddyjem vozimo pri precej nižjih vrtljajih v višji prestavi. Brez težav se tako vozimo v četrti prestavi pri le 1000 vrtljajih, in ker ima caddy 6-stopenjski menjalnik, se po avtocesti vozimo s hitrostjo 130 km/h pri vsega 2400 vrtljajih. Menjalnik je natančen, ročica ima precej kratek hod.

Glede na višino karoserije se obe vozili rahlo nagibata v zavojih, a povsem v mejah normale. Neravnine premagujeta oba precej suvereno, ne glede na obremenjenost, za varnost pa seveda skrbi tudi serijski ESP sistem. Tudi pomoč za speljevanje v klanec imata obe vozili. Caddyjevo podvozje je sicer nekoliko trše od partnerjevega, a sta obe vozili vseeno prijazni do uporabnika. Na koncu, pod črto sta obe vozili vredni svojega denarja, caddy je sicer dražji, a je povsem nov in ima močnejši motor, partner pa že 20 let navdušuje z uporabnostjo.

Nemška prepoznavnost
Od jeseni naprej je na naših cestah povsem novi caddy, ki prevzema ostre oblikovalske poteze, znane iz drugih hišnih modelov. Še posebej to opazite, ko se namestite v notranjosti, in ko pogledate okoli sebe, opazite, kako je vse narejeno po strogih nemških standardih. Prednost tega je seveda ta, da Nemci uporabijo prave materiale, da je vse narejeno natančno in funkcionalno, predvsem pa, da v notranjosti ni nobenih čričkov. Notranjost je tudi odlično zvočno izolirana, tako da se brundanje zmogljivega dvolitrskega dizelskega motorja skoraj ne sliši. Pri testnem caddyju je treba še poudariti, da prihaja iz posebne serije »generation four«, ki prinaša posebno rdečo barvo, zatemnjena stekla in rdeča platišča.

Ozvezdje leva
Partner je sredi lanskega leta prejel neko »osvežitev«, da bi se lažje kosal s konkurenco. Njegov sprednji del je sedaj v skladu z novimi oblikovalskimi smernicami Peugeota. Prednja okrasna maska je bolj navpična in logotip je sedaj v sredini. Pod njo je odbijač ostrih linij. Žarometi se zarivajo v bok vozila, na novo so postavljene dnevne luči z LED-diodami. Posebnost partnerja so velika dvižna prtljažna vrata zadaj, ki so lahko opremljena tudi z dvižnim steklom. Za pomoč pri vzvratni vožnji pa ob senzorjih skrbi tudi kamera.

                                                Partner                                   CaddyMotor:    dizel, 4 valji, 4 ventili na valj, turbo polnilnik, neposreden vbrizg, Euro 6Prostornina (ccm):             1590                                             1968Najvišja moč(kW/KM):     73/100                                        110/150Navor (Nm/min):               254/1750                                    340/1750Menjalnik:                           5-stopenjski ročni                     6-stopenjski ročniDimenzije        Dolžina (mm):                    4384                                            4408Širina (mm):                       1810                                             1793Višina (mm):                       1801                                             1822Medosna razdalja (mm):  2728                                            2682Masa/nosilnost (kg):         1421/650                                    1477/790Pnevmatike:                        215/55 R16                                 205/55 R17Prtljažnik (l):                      657                                                750Zmogljivosti        Pospešek (0-100km/h):  12,4                                               9,9Najvišja hitrost (km/h):  166                                                195Poraba (tovarniški podatek/na testu)        Kombinirano (l/100km): 4,3/6,5                                        4,9/7,2Emisija (g-CO2/km):;      113                                                129