
V premium segmentu velikih avtomobilov ni gneče med tekmeci. Že leta tu vladata Volkswagen in Mercedes. Slednji je svojega aduta povsem prenovil in postavil nove standarde v tem razredu.
Mercedes se je lotil prenove svojega modela viano zelo resno, saj so mu po prenovi zamenjali celo ime in sedaj avtomobil, ki se po novem imenuje V-razred, še bolj usmerjeno cilja na kupce, ki iščejo luksuzne VIP kombije ali boljše rečeno shuttle za prevoz oseb na višjem nivoju. In Mercedes je tu naredil velik generacijski preskok, mi pa smo se med testom prepričali, da je ekipa strokovnjakov iz Stuttgarta zopet na pravi poti.
V-razred ni Viano
Oblikovalci so imeli zahtevno delo, saj so morali v naprej določene gabarite (škatla z nosom) vstaviti slog, originalnost, luksuz, prostornost … Končen rezultat je moderen in atraktiven avtomobil, ki že na prvi pogled pove, da sodi v Mercedesovo družino luksuznih vozil. To ni slabo, saj je iz osebnega programa podedoval vse, kar krasi te avtomobile: kakovost, vrhunski materiali, odlična izdelava, sodobni motorji, varnost na najvišjem nivoju in veliko stopnjo individualizacije. Glede na druge Mercedesove modele se V-razred od njih razlikuje le po tem, da lahko v notranjost sprejme več ljudi.
Prvi mož Mercedesa dr. Dieter Zetsche: »S tem avtomobilom širimo ponudbo svojih premium vozil z limuzino za osem oseb.«
Pomembno je, da so v novi generaciji premium vana pri Mercedesu sprejeli razumno odločitev in so V-razred odmaknili od klasičnega tovornega vita (ki je prav tako povsem prenovljen), saj se lastniki v obeh dosedanjih generacijah niso mogli znebiti občutka, da vozijo le boljše opremljen dostavnik ali, kakor so ga poimenovali, delavca v večerni obleki.
Bogata oprema
Kot smo že navajeni pri Mercedesu, lahko kupci pri novem V-razredu izbirajo med bogatim naborom opreme, ki je prilagojena željam in potrebam, pa tudi proračunu. Ena od večjih novosti v V-razredu je nov sistem povezljivosti Command, ki združuje avdio, telefonsko in navigacijsko napravo v eno. Ponuja internetni dostop, glasovno upravljanje Linguatronic, pisanje po Touchpadu, ponuja pa tudi podatke o prometu v realnem času. Sistem deluje tudi v Sloveniji in navdušuje s svojo preprosto in natančno uporabo.
Seveda ne smemo pozabiti na vsestranskost in prilagodljivost tega avtomobila. V drugi in tretji vrsti sta lahko le po dva ali trije sedeži. Manj kot je sedežev v vozilu, dražje je! V testnem vozilu je bilo na voljo osem sedežev, ki so posamični in nudijo zares veliko prostora potnikom. Kljub polni zasedenosti je v zadku še vedno dovolj prostora za prtljago, ki jo lahko odložimo tudi na polico in do nje dostopamo z odpiranjem samo zadnjega stekla.
2,1 litra
Ta številka seveda ne označuje porabe, temveč prostornino 4-valjnega dizelskega motorja. S tem motorjem so na voljo tri stopnje moči: 98 kW/133 KM, 118 kW/161 KM in 140 kW/190 KM. Mi smo preizkusili srednje močen motor, ki je povsem kos zadani nalogi, saj razvija 380 Nm navora in tako zelo suvereno premika dobri dve toni težko vozilo. Je že res, da bi v tem avtomobilu lepše deloval kakšen 6-valjni »dizelaš«, a zakon v naši državi ni naklonjen večjim prostorninam in večjemu številu valjev. Motor zadovoljuje Euro 6 ekološke norme in je tudi precej manj glasen ter potrošen, saj porabi do 15 % manj goriva. Na testu se je zadovoljil z dobrimi sedmimi litri. Motor odlično sodeluje z dvosklopčnim 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom 7G-Tronic.
V-razred se sedaj tudi veliko boljše pelje, podvozje je prirejeno prav za to vozilo, zato avtomobil, tudi ko je prazen, ne poskakuje. Hrupa iz zunanjosti v kabini sploh ne zaznamo, tudi pri višjih hitrostih ne. S tem predstavlja ta avtomobil sam vrh ponudbe v segmentu, saj je bila izboljšana tudi kakovost proizvodnje v španski tovarni v Vitoriji.
Varnostni sistemi
Pri Mercedesu je na visokem nivoju tudi varnost, pa pojdimo po vrsti: Distronic Plus, Proximity Control v kombinaciji s Collision Prevention Assist sistemom, Traffic Sign Assist s funkcijo opozarjanja voznika, če zapelje v enosmerno ulico, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, LED Intelligent Light system z Adabtive Highbeam Assist, Cross Wind Assist ter Attention Assist, ki spremlja vaš način vožnje in vas opozarja, kdaj je čas za počitek.
TEHNIČNI PODATKI
vozilo: Mercedes-Benz Vito Mixto 116 CDI Comfort
motor in menjalnik: nameščen spredaj prečno, gibna prostornina
2143 ccm, 120 kW (163 KM) pri 3800, največji navor 380 Nm pri
1400-2400 v/min, emisijski standard EURO 5b, prenos moči na
zadnji kolesi, 7-stopenjski samodejni menjalnik.
mere in mase: dolžina 5,140 m, širina 1,928 m, višina 1,910 m,
medosna razdalja 3,200 m, masa praznega vozila 1800 kg,
največja dovoljena masa 2.800 kg, dovoljena obremenitev
strehe: –
Vzdrževanje, garancija, jamstvo in asistenca: redni servis na
največ 40.000 km ali dve leti, 2-letna splošna garancija,
doživljenjsko mobilno jamstvo
Cena izvedbe brez dodatne opreme in popustov, z vključenim
DDV: 31.520 EUR (Autocommerce, Ljubljana)