DARS
RT-919, Vinica - Stari trg: Zaprta cesta. H2-E57, E59, hitra cesta skozi Maribor: Zaprta cesta. H2-E57, E59, hitra cesta skozi Maribor: Zaprta cesta. RT-915, Ilirska Bistrica - Grda Draga: Zaprta cesta. R3-702, Dravograd - Trbonje: Zaprta cesta. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Zaprta cesta. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Zaprta cesta. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Zaprta cesta. R3-658, Stari trg - Brezovica: Zaprta cesta. R3-639, Sp. Brnik - Cerklje: Zaprta cesta. R3-643, Podpeč - Rakitna: Zaprta cesta. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Zaprta cesta. A1-E57, E59, Maribor - Šentilj: Izredni dogodek. R3-688, Slovenske Konjice - Žiče: Zaprta cesta. R3-729, Velika Polana - Lipa - Beltinci: Zaprta cesta. LZ-212510, Chengdujska cesta: Zaprta cesta. R3-750, Slovenska vas - Šentrupert: Zaprta cesta. G2-101, Ljubelj - Bistrica (Tržič): Izredni dogodek. RT-917, Kočevje - Željne: Zaprta cesta. LG-299000, Glavni trg: Zaprta cesta. R3-675, Čatež ob Savi - Mokrice: Izredni dogodek. R3-684, Prelasko - Buče - Kozje: Zaprta cesta. LZ-414070, Bazara - Šempeter - mp Šempeter: Zaprta cesta. LZ-212410, Sneberska cesta: Zaprta cesta. LZ-414080, Vrtojbenska ulica: Zaprta cesta. R3-671, Križaj - Podbočje - Šutna: Zaprta cesta. R3-633, Jereka - Jezero: Zaprta cesta. R3-644, Ljubljana (Šmartinska) - Šentjakob: Zaprta cesta. R3-681, Laško - Breze - Šentjur: Zaprta cesta. H6 , Koper - Izola: Izredni dogodek. LC-226170, Laze - Planina: Zaprta cesta. RT-926, Sleme - Koprivna: Prepoved za tovornjake. R1-210, Kr (Primskovo - Labore): Prepoved za tovornjake. R2-428, S. Logar - Pavličevo sedlo: Izredni dogodek. RT-915, Grda Draga - Pudob: Zaprta cesta. R3-665, Vel. Reka - Radeče: Zaprta cesta. R2-428, Luče - Sestre Logar: Izredni dogodek. RT-930, Pesek - Oplotnica: Prepoved za tovornjake. RT-930, Pesek - Oplotnica: Zaprta cesta. LG-243790, Ljubljanska ulica od Trga: Zaprta cesta.

Konec preddigitalnega obdobja

TEST: VOLKSWAGEN TRANSPORTER 2.0 TDI

Precej dolgo je bil Volkswagen Transporter dvignjen nad povprečje v razredu kombiniranih vozil, zato velja za enega najbolj zrelih med bližnjimi tekmeci, ali, bolje rečeno, med zasledovalci. A ker se čas v avtomobilskem svetu ne ustavlja, tudi Volkswagnovega paradnega konja čaka skorajšnja osvežitev.

Kljub dejstvu, da je Transporter pred davnimi sedmimi desetletji najprej nastal kot dostavnik, se v potniških izvedbah bolj uvršča med velikoprostorske limuzine, stopnja imenitnosti pa se skriva za imeni Caravelle, Multivan in kampinško naravnana California. Transporter seveda ni najbolj elegantna različica, a kljub vsemu zna ustreči razmeroma zahtevnim potnikom. Šesta generacija je prinesla s seboj kar nekaj sprememb, manj na zunanjem videzu in več tam, kjer se ne vidi. Krojači  zunanjosti so svoje delo opravili precej zadržano in se osredotočili le na posamezne podrobnosti, a to še ne pomeni, da je Transporter  oblikovno nezanimiv ali neprivlačen. Prav nasprotno.

Glede prostornosti in udobja ima Transporter le malo neposrednih tekmecev. V izvedbi z dolgo medosno razdaljo, ki pomeni tudi več skupne dolžine, je osmim potnikom na voljo veliko prostora, tudi če vsi vzamejo s seboj večje kose prtljage, ni prostorskih zadreg. Najbolje se seveda godi vozniku in sopotniku na desnem sedežu, zadaj so sedežna mesta razporejena v dve vrsti in nad udobjem se vsaj potniki običajne rasti, ne bi smeli pritoževati. Za prijetno ozračje v potniški kabini lahko poskrbijo z ločenim nastavljanjem delovanja klimatske naprave. Sedežne prevleke in notranje obloge so manj imenitne kot pri prestižnem Multivanu, ampak pri tem Volkswagnu eleganca in udobje nikoli nista bila del serijskega paketa. Kadar se pojavi potreba po povečanju prostora za tovor ali prtljago, je to mogoče s popolno odstranitvijo zadnjih klopi, a za takšno opravilo je treba zagotoviti več kot par rok. In verjetno so takšni prostorski posegi pri večini uporabnikov bolj redkost kot pravilo.

Še največjo mero priletnosti in neuglašenosti s sodobnimi digitalnimi časi kaže voznikovo delovno mesto. Oblika instrumentne plošče je sicer blizu drugim Volkswagnovim modelom, počutje za volanom je dobro in Transporter je eden od tistih dostavnikov, ki tudi po daljši vožnji ne povzroča pretirane vozniške utrujenosti. Toda vozniku ni na voljo sodoben komunikacijsko informacijski zaslon in mora se sprijazniti tudi z odsotnostjo večine sodobnih asistenčnih sistemov za varnost in udobje. Vse to pride z osveženo izvedbo, ki bo nosila oznako T6.1

Z 2,0-litrskim turbodizelskim motorjem, ki razvije 110 kilovatov, se Transporter suvereno giblje v vseh voznih razmerah. Pogonski stroj je uglajen in zmerno tih, odločen pri pospeševanju in dovolj energičen za visoke potovalne hitrosti. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pokaže zvrhano mero elastičnosti in kar je še bolj pomembno, izkaže se tudi z ekonomičnostjo. Voznik od podvozja prejema zelo natančne informacije o stiku koles s podlago, vzmetenje je naravnano na udobje in Transporter zaradi dolge medosne razdalje zelo dobro prenaša cestne grbine.

Vse drugo pride letošnjo jesen. Realizirani tehnični ukrepi bodo namreč prinesli  prehod s hidravličnega na elektromehansko servokrmiljenje. To je med drugim omogočilo nabor asistenčnih sistemov, s tem pa tudi znatno višji nivo varnosti in udobja. Med nove asistenčne sisteme spadajo tehnologije, kot so aktivna sistenca za ohranjanje smeri, sistem za parkiranje s samodejnim vrtenjem volana, bočna zaščita ob kritičnem približevanju oviram ali osebam, asistenca za odparkiranje, ter sistem za vzvratno vožnjo s priklopnikom. Paleto novih sistemov dopolnjuje sistem za prepoznavanje prometnih znakov. Zaprta tovorna in kombinirana izvedba sta serijsko opremljeni z novo asistenco za bočni veter, ki stabilizira vozilo, če ga na primer na mostu zadene sunek vetra. V  serijsko opremo bosta vključeni še funkcija večnaletnega zaviranja in asistenca za speljevanje na klancu.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Volkswagen Transporter 2.0 TDI, potniško vozilo, 8 sedežev (7+1), bočna drsna vrata na desnem boku, dvižna prtljažna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968  ccm, 110 kW (150 KM) pri 3500 v/min, največji navor 340 Nm pri 1500 do 3000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa kolesa, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,304 m, širina 1,904 m, višina 1,970 m,  medosna razdalja 3,400 m, prostornina prtljažnega prostora 713/7800 l, masa praznega vozila 2023 kg, največja dovoljena masa 3200 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija, 2-letno dodatno jamstvo

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 36.967 EUR (Porsche Slovenija, Ljubljana)