DARS
G1-11 Koper - Dragonja: Zastoj. A2 Obrežje - Brežice: Zastoj. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Ovire. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Okvara vozila. A4 Gruškovje - Podlehnik: Zastoj. RT-902, Strmec - Mangart: Ovire. R1-203, Predel - Bovec: Ovire. LC-024020, Boršt - Boršt: Ovire. R3-613, Ajševica - Nova Gorica: Delo. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Ovire. G2-104, Mengeš (Slovenska cesta): Delo. R1-225, Črnivec - Radmirje: Ovire. R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Ovire. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. LZ-212340, Od Bratislavske C.: Delo. LC-177400, Ankaranska Bonifika: Delo. R3-634, Javornik - Gorje: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. LC-490240, Grajska Vas - Kaplja Vas: Delo. R3-723, Šalovci - Čepinci: Delo. R3-656, (Dragarji) Zgornji Čačič - Osilnica: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. R3-716, Grad - Kuzma: Delo. R3-695, Gorenje - Soteska: Delo. LC-464070, Zadobrova - Začret: Delo. R3-643, Rakitna - Cerknica: Delo. R3-639, Ljubljana (Šentvid) - Vodice: Delo. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Delo. LC-071080, Vir - Radomlje: Delo. R3-625, Bertoki - Gračišče: Delo. LC--297034, Šujica: Delo. R3-734, Cerkvenjak - Vitomarci: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. R3-658, Stari Trg - Brezovica: Delo. LC-213050, Podutik - Dobrova: Delo. LZ-212590, Črna vas: Delo. LC--288881, Kamnogoriška cesta: Delo. R3-711, Rače - Kungota - Kidričevo: Delo. R2-435, Ruše - Selnica: Delo. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire.

Izkušnje večjih za manjšega

TEST: MAN TGE 3.180 4x4

Čeprav je MAN novinec v razredu lahkih gospodarskih vozil, dostavnik TGE temelji na dolgoletnih izkušnjah, ki jih je nemški proizvajalec pridobival s tovornjaki in avtobusi. Poleg tega je v tesnem sorodstvu s Volkswagnovim predstavnikom v največjem dostavniškem razredu, ki je nedvomno med tehnološko najbolje podkovanimi vozili v svojem razredu.   

Zunanji videz modela TGE je všečen že na prvi pogled in za razpoznavnost skrbi predvsem lev na maski hladilnika. Poleg tega ima MAN TGE marsikaj, kar je bilo med dostavniki doslej neobičajno, na primer žarometi s tehnologijo svetečih diod z inteligentnim samodejnim preklapljanjem med zasenčenim in dolgim snopom, ter številni asistenčni sistemi, med drugim za ohranjanje voznega pasu, za preprečevanje večnaletnega trčenja in tako naprej. Večina posameznih delov tega paketa je sicer prepuščena odločitvam uporabnikov oziroma volji za doplačila saj osnovno ceno kar krepko dvignejo navzgor.

Tovorni prostor je tudi v izvedbi s šestimi sedeži dobro izkoriščen in temeljit, zadaj je zaprt z dvokrilnimi vrati, ki imajo lahko vdelani stekli. V notranjosti tovornega prostora si je vsekakor priporočljivo že v osnovi omisliti tovarniško nedrsečo podlogo in leseno oblogo sten, ki lahko sega le do sredine ali povsem do vrha. Dostop v drugo vrsto potniške kabine odpirajo velika (in težka) bočna vrata, potnikom je namenjena sedežna klop s precej pokončnim naslonskim delom, vendar je sedenje zaradi zadostnega prostora za kolena, razmeroma udobno.

Tudi sedenje za volanom velikega dostavnika je zdaj še za korak bližje občutkom v osebnih avtomobilih. Voznikov sedež je dodatno (nastavljivo) vzmeten, s čimer odlično blaži sicer dokaj grobo odzivanje na cestne grbine in skrbi za visok nivo udobja. Volanski obroč merilniki, stikala in vse ostalo pa ponovno spominja na tisto, kar se vidi in čuti v osebnih avtomobilih, a je hkrati treba razumeti, da plastika armaturne plošče ni na enakem nivoju.

Vožnja najmanjšega člana družine MAN je zaradi neposredno nastavljenega volanskega mehanizma, natančno uravnoteženega podvozja in volanske neposrednosti zelo podobna kot za volanom  osebnega avtomobila in manj izkušeni voznik mora paziti,

da ne pozabi na dostavniške mere. A vendar, voznega užitka ni skoraj nič manj kot v kakšni limuzini srednjega višjega razreda in to še posebej velja, če je v nosu najmočnejši 2,0-litrski turbodizelski motor, ki razvije 130 kilovatov in visok navor; pogonski stroj je uglajen in razmeroma tih, odločen pri pospeševanju in dovolj energičen za hitrosti, ki med največjimi dostavniki odstopajo od voznega povprečja. V kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pokaže zvrhano mero elastičnosti tudi pri polno obteženem vozilu, in kar je še bolj pomembno, izkaže se tudi z ekonomičnostjo. Delovanje štirikolesnega pogona z večploščno sklopko, ki omogoča  zanesljiv oprijem koles ne glede na vremske razmere in vozno podlago, v običajnih razmerah za volanom skoraj ni zaznavno.  Ta pogonski sklop je namenjen  za vožnjo v zahtevnejših razmerah, na primer na težkih voznih podlagah na gradbiščih ali na slabših makadamskih poteh v odročnejših predelih in po spolzkih in zasneženih cestah. Odločitev za štirikolesni pogon torej temelji na posebnih potrebah zaradi zahtevnosti terena in tudi zaradi tehničnih zahtev pri profesionalnih uporabnikih kot so reševalci, gasilci, policija, komunalne službe in podobno.

S številnimi asistenčnimi sistemi, med drugim za nenamerno menjavo voznega pasu (slednji se ob vsakem zagonu motorja aktivira sam), za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, za pomoč pri parkiranju in zapuščanju parkirnega prostora, za stabilizacijo priklopnika in pomoč pri parkiranju s priklopnikom in tako naprej, se voznik lahko počuti še bolj varno. Med doplačljivimi dodatki so med drugim tudi vtičnica za 220V, vmesnik za zunanje porabnike, rumene markirne luči na bokih, snemljiva vlečna kljuka in tako naprej.

TGE ima torej dobro izhodišče za utrditev blagovne znamke z znakom leva tudi v kategoriji lahkih gospodarskih vozil, vendar se konkurenčna tekma zaostruje tudi med večjimi dostavniki.

 

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: MAN TGE 3.180 4×4, kombinirano tovorno vozilo, bočna drsna vrata na desnem boku, dvokrilna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1968  ccm, 130 kW (177 KM) pri 3600 v/min, največji navor 410 Nm pri 1500 do 2000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na vsa kolesa, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 5,986 m, širina 2,040 m, višina 2,590 m,  medosna razdalja 3,640 m, prostornina tovornega prostora 11,3 m3, masa praznega vozila 2095 kg, največja dovoljena masa 3500 kg, nosilnost 1405 kg, dovoljena obremenitev strehe 150 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija

Cena osnovne izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 40.000 EUR (MAN Truck & Bus Slovenija, Ljubljana)