Italijanska ofenziva

Pred poldrugim letom so pri znamki Fiat Professional obelodanili načrt, da bodo do polovice letošnjega leta izpopolnili ponudbo lahkih gospodarskih vozil, predvsem tam, kjer so se pojavile vrzeli. Tako so najmanjši Fiorino, za številko večji Doblo in največji hišni model Ducato dobili družbo dveh novih vozil, srednje velikega Talenta in odprtega terenskega dostavnika Fullbacka. Novinca sta rezultat partnerskega sodelovanja z Renaultom in Mitsubishijem, kajti časi so takšni, da je razvoj popolnoma lastnega vozila prevelik zalogaj za marsikaterega proizvajalca.

Vsestransko talentirani Talento

Novi Fiat Talento prihaja na mesto, ki ga je pred tem imel model Scudo, ki ga je Fiat Professional izdeloval v navezi s francosko skupino PSA Peugeot Citroen. Novinec, ki bo odslej zastopnik srednje kategorije je torej preoblečeni Renault Trafic, italijanski stilisti pa so poskrbeli, da se od »originala« razlikuje po izraziti maski hladilnika, drugačnih žarometih in zajtnejšem odbijaču. Bolj prestižno opremljene različice so okrašene tudi s kromiranimi letvicami, medtem, ko je Talento zadaj povsem podoben francoskemu bratrancu in je razpoznaven predvsem po velikem logotipu Fiat Professional in seveda dovolj opazni oznaki modela.

Talento je dolg okroglih pet metrov v običajni in 5,4 metra v podaljšani karoserijski različici, obe sta na voljo z običajno in tudi povišano streho. Tovorni prostor pri krajši različici sprejme do 3,75, pri daljši pa 4,15 metra dolge kose tovora, medtem ko prostornina tovornega prostora od 5,2 pri osnovni do 8,6 kubičnega metra pri podaljšani in povišani različici. Poleg tovorne izvedbe z dvema ali tremi sedeži, je voljo tudi kombinirana izvedba s petimi ali šestimi sedeži, potniškim prevozom pa so namenjena sedem-, osem- ali devetsedežna vozila. Fiatovega novinca poganjajo Renaultovi 1,6-litrski turbodizelski štirivaljniki v štirih različnih zmogljivostih izvedbah, najšibkejša razvije od 70 kilovatov (95 KM), nato pa sledijo še s 84, 88 in 107 kilovati (115, 120 in 145 KM). Menjalniki so pri vseh motorjih šeststopenjski ročni, za doplačilo je na voljo sistem samodejne zaustavitve motorja pri mirovanju in ponovnega zagona ob speljevanju.

Pri zasnovi voznikovega delovnega prostora italijanski stilisti niso imeli veliko besede, zato je armaturna plošča do potankostim podobna kot v Traficu, kar pa seveda ni slabo. Vozniku so v pomoč nekateri sistemi kot na primer elektronika za boljši oprijem koles na vozno pv tem avtoodlago, asistenca za speljevanje v klanec, sistem za nadzor nihanja priklopnika in tako naprej. Namesto elektronskega opozorilnika za vozila v mrtvem kotu pa je v Talentu lahko širokokotno ogledalo v desnem senčniku, ki vozniku omogoča pregled nad vozili, ki prihajajo z desne strani poševno.

Talento, ki ga skupaj s Traficom (ter sorodnimi modeli Opla in Nissana) izdelujejo v francoskem Sandouvilu, bo na najpomembnejše evropske trge zapeljal že do konca poletja, medtem, ko naj bi na slovenske ceste prispel ob koncu letošnjega oziroma v začetku prihodnjega leta.

Čvrsti in uporabni Fullback

Svoj prvi odprti terenski dostavnik je znamka Fiat Professional našla pri japonskem Mitsubishiju, kajti v tem avtomobilskem razredu je še manj proizvajalcev, ki bi si drznili takšno vozilo razvijati sami. Fiat Fullback je torej sorodnik še vedno svežega Mitsubishija L200 in tudi pri njem so imeli italijanski oblikovalci možnost spremembe sprednjega dela. Tako so posegli predvsem v predel maske hladilnika, ki je dobila prečne reže, nekaj malega pa je še drugih sprememb, tudi v notranjosti. Kakorkoli že, Fullback ima opazno dvignjen sprednji del, zaradi česar je podoba športno dinamična, tudi zaradi zadnjega dela kabine pred sprednjim robom tovornega prostora v obliki črke J. Pogonu je namenjen na novo razviti Mitsubishijev 2,4-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je na voljo v šibkejši izvedbi s 113 kilovati (154 KM) ter 380 Nm navora in močnejši s 133 kilovati (181 KM) in navorno krivuljo, ki se dvigne do 430 Nm. Motorni navor se na zadnji kolesni par ali na vsa štiri kolesa (na voljo je priključljiv ali samodejni štirikolesni pogon) prenaša s pomočjo na novo razvitega šetstopenjskega ročnega ali petstopenjskega samodejnega menjalnika. Tako kot poševnooki bratranec, se tudi Fullback ponaša z aktivnim asistenčnim sistemom za stabilnost vozila in priklopnika, opozorilnikom za nenamerno menjavo voznega pasu in do sedmimi varnostnimi mehovi, kamero za vzvratno vožnjo in tako naprej. Pri Fiatu Professional ne skrivajo, da imajo s Fullbackom ambiciozne načrte, saj je vozilo uporabno za različne namene, poleg tega pa so v okviru znamke Mopar, ki ima za koncern Fiat Chrysler Automobiles na skrbi dodatno opremo, pripravili vrsto nadgradenj in predelav.

Novinca skupaj z L200 za vse trge izdelujejo v Mitsubishijevi tovarni na Tajskem, na večini evropskih trgov se prodaja začenja v začetku jeseni, zelo verjetno tudi na slovenskem.

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija