DARS
A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Delo. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Delo. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Delo. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Delo. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Delo. A4 Gruškovje - Podlehnik: Zastoj. R3-608, Lokve - Čepovan: Delo. G2-103, Plave - Solkan: Ovire. R3-601, Borjana - Robidišče: Delo. R3-686, Žiče - Dramlje: Delo. R3-659, Kot - Sodevci: Delo. LC-295220, Ratež - Gumberk - Otočec: Delo. LC-251070, Medvode - Sora - Puštal: Delo. R3-630, Prem - Obrov: Delo. R2-421, Štrekljevec - Jugorje: Delo. R3-696, Velenje - Škale: Delo. R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Tovornjaki. R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Ovire. G2-102, Dolenja Trebuša - Želin: Ovire. RT-902, Strmec - Mangart: Vreme. LZ-212600, C. dveh cesarjev: Delo. H4 , Nova Gorica - Razdrto: Delo. H4 , Razdrto - Nova Gorica: Delo. H4 , Nova Gorica - Razdrto: Delo. R3-643, Podpeč - Rakitna: Delo. R1-209, Bitnje - Bohinjska Bistrica: Vreme. RT-905, Mrzli Studenec - Jereka: Vreme. RT-905, Krnica - Mrzli Studenec: Vreme. R3-726, Stročja vas - Pavlovci: Delo. R3-609, Ajdovščina - Predmeja: Delo. A5 , Maribor - Lendava: Delo. R3-683, Lesično - Golobinjek: Delo. R3-677, Pišece - Zg. Pohanca - Krško: Ovire. R1-210, Trebija - Sovodenj: Ovire. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Ovire. R3-680, Rimske Toplice - Jurklošter: Delo. LC--159714, Kočno ob Ložnici: Ovire. LG-211100, Zadobrovška cesta: Delo. R3-725, Fokovci - Prosenjakovci: Ovire. R3-723, Čepinci - meja Madžarska: Ovire. H5-E751, Škofije - Koper: Ovire. R2-443, Lendava - Pince: Ovire. LC-120070, Domanjševci: Ovire. R2-439, Kobilje - Dobrovnik: Ovire. R3-722, Martinje: Ovire. G2-109, Mejni plato - meja Madžarska: Ovire. R1-232, Hodoš - Petrovci: Ovire. LZ-212020, Tavčarjeva ulica: Delo. R3-645, Zadvor - Šmartno pri Litiji: Ovire. R3-642, Podpeč - Ig: Delo.

Ford Transit z zelenim gorivom iz rabljenega jedilnega olja

OCVRTA HRANA je lahko koristna zaradi odpadnega olja kot pogonskega vira

Pri Fordu so odobrili uporabo z vodikom obdelanega rastlinskega olja (Hydrotreated Vegetable Oil– HVO) v svojih dostavnikih Transit. Osnova tega dizelskega goriva iz obnovljivih virov so odpadna olja, med katerimi so tudi rabljena olja za peko in cvrtje iz restavracij in obratov s hitro prehrano – in celo iz domačih kuhinj. Uporaba dizelskega goriva iz obnovljivih virov namesto standardnih fosilnih goriv lahko prispeva k izboljšanju kakovosti zraka.

V primerjavi z običajnim dizelskim gorivom bi lahko toplogredne pline zmanjšali za do 90 odstotkov, vozila, ki uporabljajo HVO pa izpustijo manj NOx in delcev, saj to gorivo v nasprotju z dizelskim ne vsebuje žvepla ali kisika. Gospodarske družbe po vsej Evropi zbirajo rabljeno kuhinjsko olje iz restavracij, obratov javne prehrane in šol. RecOil, pobuda EU, ki jo podpira Evropska komisija, si prizadeva za povečanje zbiranja olja za proizvodnjo biodizelskega goriva, vključno s povečanjem zbiranja v gospodinjstvih. Poleg tega HVO vsebuje tudi odpadne živalske maščobe in ribje olje, kar pripomore k lažjemu zagonu dizelskih motorjev pri nizkih temperaturah.

Uporaba vodika kot katalizatorja v postopku proizvodnje zagotavlja, da gorivo HVO zgoreva čisteje od običajnih biodizelskih goriv in ima večjo obstojnost pri skladiščenju. Pri Fordu so temeljito preverili uporabo goriva HVO z 2,0-litrskim motorjem EcoBlue, da bi se prepričali , ali res ni treba izvesti nobene prilagoditve in ali to ne bo vplivalo na servisiranje. Za uporabo v Fordovih najsodobnejših dostavnih vozilih goriva ni bilo treba dodatno razvijati. Gorivo HVO je naprodaj na izbranih bencinskih črpalkah po Evropi, predvsem v Skandinaviji in v baltskih državah, kjer je na voljo v čisti obliki ali kot mešanica z običajnim dizelskim gorivom. Gorivo zaradi večje prijaznosti do okolja uporabljajo tudi posamezni upravitelji voznih parkov na drugih trgih, večje količine pa jim zagotovijo specializirani dobavitelji, ki gorivo tudi dostavijo črpalki na lokaciji podjetja. Če začne goriva HVO v rezervoarju vozila primanjkovati v območjih, kjer ni na voljo, lahko voznik dotoči običajno dizelsko gorivo – obe vrsti goriva je možno mešati, ne da bi zaradi tega prišlo do kakršnih koli težav.

»Da bi lahko dostavna vozila uporabljala odpadke vključno z rabljenim oljem za kuhanje in cvrtje se je marsikomu zdelo za lase privlečeno, a uporaba z vodikom obdelanega rastlinskega olja je dejansko zelo uresničljiv način, s katerim bodo vozniki Transitov in upravitelji voznih parkov kmalu pomagali izboljšati kakovost zraka za dobrobit vseh prebivalcev Zemlje«  je prepričan Hans Schep, generalni direktor za področje gospodarskih vozil pri Fordu Evropa.