DARS
A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Zastoj. A4-E59, Maribor - MP Gruškovje (Hrvaška): Zastoj. A1-E57, E59, Maribor - Šentilj: Zastoj. A4-E59, MP Gruškovje (Hrvaška) - Maribor: Zastoj. A4 Gruškovje - Podlehnik: Zastoj. A4 Podlehnik - Gruškovje: Zastoj. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Okvara vozila. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Okvara vozila. LG-211030, Tržaška cesta: Delo. A5 , Maribor - Lendava: Ovire. G1-6 Ilirska Bistrica - Jelšane: Zastoj. A2 Brežice - Obrežje: Zastoj. A2 Obrežje - Brežice: Zastoj. LZ-212220, Od Vojkove cesta do Titove: Delo. R3-633, Jereka - Jezero: Delo. R3-656, (Dragarji) Zgornji Čačič - Osilnica: Ovire. LZ-212670, Cesta na Bokalce: Delo. R3-701, Ruta - Pesek: Ovire. RT-929, Areh - Šumik - Osankarica - Lukanja: Ovire. RT-930, Pesek - Oplotnica: Ovire. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. R3-672, Zavratec - Smednik: Delo. R3-683, Lesično - Golobinjek: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. R3-639, Ljubljana (Šentvid) - Vodice: Delo. R2-425, Šentvid - Šoštanj: Delo. R3-636, Lipnica - Gobovce: Delo. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire. LC--636052, Cesta svobode: Delo. LZ-212590, Črna vas: Delo. H6 , Koper - Izola: Ovire. R1-204, Štanjel - Dutovlje: Delo. R3-646, Škofljica - Šmarje Sap: Delo. R3-633, Jereka - Jezero: Ovire. R3-642, Ig: Delo. R3-715, Murska Sobota - Skakovci: Delo. H4 , Razdrto - Nova Gorica: Ovire. R1-221, Trbovlje - Boben - Hrastnik: Delo. G2-102, Dolenja Trebuša - Želin: Ovire. R3-687, Dole - Ponikva - Loče: Delo. R3-746, Stari trg - Loški Potok: Delo. R3-712, Žihlava - Rogoznica (Ptuj): Delo. R3-701, Ruta - Pesek: Delo. R1-203, Predel - Bovec: Ovire. R2-435, Ruše - Selnica: Delo. LC-177130, ODDilici - Rojci - KRBabiči: Ovire. R1-234, Dole - Šentjur: Tovornjaki. LC-150060, Breg - Piškovca - Bled: Delo. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Delo.

V znamenju električne drugačnosti

TEST: Nissan eNV200 Combi 7 Comfort

Pred leti je bil eNV200 med (prvimi) dostavniki, ki so tlakovali pot v električno prihodnost. Zdaj, ko je bolj ali manj jasno, da bodo električni  pogonski sklopi igrali pomembno vlogo pri lahkih gospodarskih vozilih, na ceste prihaja vse več tekmecev. Kljub tesni povezanosti japonskega Nissana s francoskim Renaultom je eNV200 dokaz, da si v deželi vzhajajočega sonca avtomobilske razrede predstavljajo nekoliko po svoje. Z dobrimi štirimi metri in pol dolžine je namreč ta enoprostorski dostavnik v območju, ki ga obvladujejo francoski duet Citroen Berlingo in Peugeot Partner, nemški Volkswagen Caddy, sorodniški Renault Kangoo in drugi.

Pokončni položaj na voznikovem sedežu in položen volanski obroč vsakokrat opozarjata, da gre za avtomobil z dostavniškimi koreninami. Komunikacijski zaslon z omejeno izbiro funkcij je že za časom, osrednji merilnik je dobro pregleden in z uporabo aplikacije za pametni telefon je mogoče preverjanje stanja baterije in nastavitve klimatske naprave na daljavo. Manjkajo sodobni asistenčni sistemi, ki jih zaradi priletnosti enostavno ni.

Potniško udobje v drugi vrsti je solidno, le pri izračunih prostora za noge so se japonski arhitekti nekoliko ušteli. Potnika, ki jima odredijo sedenje v tretji vrsti, se zaradi klopi v drugi vrsti do tja lažje spravita skozi prtljažna kot skozi bočna drsna vrata. Pri sedemsedežni postavitvi je prtljažnega prostora bore malo, z odmikom zadnjih sedežev in zlaganjem klopi pa postane krepko večji, kot se za takšno vozilo pravzaprav tudi spodobi.

Pogled na doseg z enim polnjenjem povzroča zmerno nelagodje, medtem ko je vožnja povsem preprosta, v skladu s pričkovano odzivnostjo električnega motorja. Dostavniški eNV200 je seveda težji (dodatne kilograme prispeva predvsem baterija) in manj aerodinamičen kot kombilimuzinski Leaf, s katerim si deli pogonski sklop, zato so zmogljivosti nekoliko zamegljene, pospeševanje z mesta do 100 kilometrov na uro namreč traja debelih 14 sekund. Podvozje, ki je enako kot pri tovorni izvedbi (ta ni na voljo za slovenske kupce), je tudi razlog za nič kaj dinamično in kar malce nerodno obnašanje v ovinkih, kjer voznik zazna preveč karoserijskega nihanja. Tako je eNV200 nedvomno precej bolj primeren za vožnje po mestih kot za hitro potovanje po avtocestah ali križarjenje po podeželju.

To je povezano tudi z oskrbo z elektriko, ki lahko traja od 40 minut za tričetrtinsko napolnitev baterije na hitrih javnih polnilnicah ali okoli sedem ur na domači polnilnici, in vse do več kot 21 ur, če je polnilni kabel vtaknjen v običajno gospodinjsko vtičnico. Predvsem na avtocesti motor golta kilovate ure električne energije hitreje od pričakovanj in obljubljenega dosega, ki naj bi z novo, močnejšo baterijo s 40 kilovatnimi urami znašal vsaj 200 kilometrov. Povprečna poraba namreč hitro uide na več kot 19 kilovatnih ur na 100 kilometrov, seveda  tudi na račun klimatizacije in osvetlitve.

Med električnimi dostavniki eNV200 kljub popustu in od lani nekoliko skromnejši državni podpori  ni med najcenejšimi in ukinitev  prodaje (na slovenskem trgu) cenovno precej ugodnejše izvedbe z dizelskim motorjem, se zdi strel v prazno ali v koleno. Nenazadnje bi bil takšen dostavnik bolj zanimiv za tiste, ki se vozijo tudi na daljše razdalje.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Nissan eNV200 Combi 7 Comfort, potniško vozilo, 7 sedežev (6+1), bočna drsna vrata na obeh straneh, dvižna prtljažna vrata zadaj.

motor in menjalnik: električni, nameščen spredaj, moč 80 kW (109 KM), največji navor 254 Nm,  zmogljivost baterije 40 kWh, prenos moči na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik.

mere in mase: dolžina 4,560 m, širina 1,755 m, višina 1,855 m,  medosna razdalja 2,725 m, prostornina prtljažnega prostora 443/2.110 l, masa praznega vozila 1667 kg, največja dovoljena masa 2.250 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 44.164 EUR (Renault Nissan Slovenija, Ljubljana)