DARS
A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Zastoj. H4 , Razdrto - Nova Gorica: Zaprta cesta. LK-215440, Gregorinova ulica: Zaprta cesta. G2-102, Sp. Idrija - Godovič: Izredni dogodek. RT-907, Krnica - Zg. Radovna: Zaprta cesta. R1-206, Vršič - Trenta: Izredni dogodek. LC-226170, Laze - Planina: Izredni dogodek. RT-908, Mojstrana - Vrata: Izredni dogodek. R3-644, Ljubljana (Šmartinska) - Šentjakob: Zaprta cesta. R1-204, Dornberk - Štanjel: Zaprta cesta. LC-122010, Hrastnik - Radeče: Zaprta cesta. R3-610, Dolenja Trebuša - Sp. Idrija: Izredni dogodek. R3-683, Imeno - meja RH: Zaprta cesta. RT-930, Pesek - Oplotnica: Prepoved za tovornjake. RT-930, Pesek - Oplotnica: Zaprta cesta. LZ-414080, Vrtojbenska ulica: Zaprta cesta. RT-902, Strmec - Mangart: Zaprta cesta. RT-917, Kočevje - Željne: Zaprta cesta. R3-645, Zadvor - Šmartno pri Litiji: Izredni dogodek. R3-633, Jereka - Jezero: Zaprta cesta. R3-688, Slovenske Konjice - Žiče: Zaprta cesta. R3-750, Slovenska vas - Šentrupert: Zaprta cesta. R3-724, Berkovci - Kobilje: Izredni dogodek. R3-602, Staro selo - Breginj - most: Zaprta cesta. R3-643, Podpeč - Rakitna: Zaprta cesta. LZ-414070, Bazara - Šempeter - mp Šempeter: Zaprta cesta. LZ-212410, Sneberska cesta: Zaprta cesta. R3-671, Križaj - Podbočje - Šutna: Zaprta cesta. RT-926, Sleme - Koprivna: Prepoved za tovornjake. R1-210, Kr (Primskovo - Labore): Prepoved za tovornjake. R2-428, Luče - Sestre Logar: Izredni dogodek. LG-243790, Ljubljanska ulica od Trga: Zaprta cesta.

Dolžinski prirastek za zahtevnejše

TEST: CITROEN BERLINGO XL feel BLUE HDI 130

Citroen Berlingo z novo podobo in prostornejšo notranjostjo nadaljuje boj za prevlado med vsestransko uporabnimi družinskimi avtomobili. V podobi nove generacije je pridobitev tudi podaljšana izvedba XL, z dodatnim prtljažnim prostorom in oziroma ali sedmimi potniškimi mesti

Berlingo ima tokrat v širšem družinskem krogu ( s predlansko pridružitvijo znamke Opel koncernu PSA) kar dva polbrata, Peugeotovega Rifterja in Oplovega Comba, kmalu pride tudi Toyotin klon, a je po dosedanjih prodajnih številkah daleč pred vsemi ostalimi, ki še vztrajajo v tem razredu. Od trojice omenjenih sorodnikov ima najbolj prepoznavno podobo sprednjega dela, ki izstopa z visoko postavljeno   maska hladilnika in dvema ozkima pasovoma svetlobnih teles. Velikoprostorec sicer dobro skriva svoje dostavniške korenine, ki so bile seveda najbolj izrazite v prvi generaciji, a zadaj je razmeroma oglat in nevpadljiv, pravzaprav je razlike s predhodnikom treba iskati z ostrim očesom.

Dolžinski prirastek podaljšane izvedbe znaša 35 centimetrov, zaradi česar je Berlingo XL nekoliko manj okreten v mestnih središčih in pri parkiranju. A to seveda ne zmanjšuje vrednosti, ki jo ponuja notranjost, ki je najbolj razkošna tam, kjer je prostor za prtljago in tovor. Že prostornina osnovne prtljažne postavitve litrov je precej impresivna, pri podrtih zadnjih sedežih pa je mogoče v prtljažnik stlačiti skoraj tri kubične metre tovora, med katerim so lahko seveda tudi športni pripomočki, gospodinjski aparati ali pa zgolj lepo število potovalnih torb z bolj ali manj nujno počitniško kramo. Škoda, da zadnje sedežne vrste ni mogoče odstraniti, a kaže, da je tudi pri teh avtomobilih to že nekoliko iz mode. V podaljšani izvedbi, ki ima lahko tudi tretjo sedežno vrsto, bi ob izdatnih notranjih merah pričakovali kakšen dodatni centimeter vzdolžnega prostora še bolj pa manjka nastavitev naklona naslonjal. Sedenje spredaj je solidno, a nič več kot to, kajti sedalna dela sprednjih sedežev sta (spet) nekoliko prekratka, kar se po daljši vožnji začuti v stegenskih mišicah.

Vožnja je kar občutno prijaznejša kot je bila v prejšnjem Berlingu, vzmetenje je zdaj mehkejše in se bolj prijazno odziva na cestne grbine, vendar v ovinkih kljub temu ni zaznavnega pretiranega nagibanja. Torej, z vidika vodljivosti in upoštevaje karoserijo z višjim težiščem, avtomobil ni problematičen in tudi novi 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik je v najmočnejši izvedbi dovolj suveren za družinsko vožnjo. Pogonski stroj namreč že v nižjem območju vrtljajev premore zadostno zalogo navora, za bolj dinamično vožnjo ga je prignati do 3500 vrtljajev, kjer je točka, ko se začne usihanje njegove energije. Treba mu je priznati, da je precej tišji in bolj uglajen kot je bil predhodnik v prejšnjem Berlingu. Tudi pri šeststopenjskem menjalniku je določen napredek, prestavljanje je bolj gladko, a gibi prestavne ročice so še vedno nerazumno dolgi.

Kakovost plastike na armaturni plošči in oblogah vrat z dostavniškimi sledmi zapušča mešane občutke, volanski obroč, merilniki in osrednji komunikacijski zaslon pa so primerljivi s tistim, kar je v novejših Citroenovih avtomobilih. Torej korektno, a brez presežkov, ki jih ponujajo nekateri sodobni avtomobili. In to velja tudi za nabor asistenčnih sistemov za varnost in udobje, ki je zadosten, ne pa tudi popoln. Zato je treba k osnovni ceni dodati še kakšnega tisočaka za nekaj dandanes skoraj nepogrešljivih dodatkov. A to praktičnosti in uporabnosti tega vozila ne zmanjšuje.

TEHNIČNI PODATKI

Vozilo: Citroen Berlingo XL Feel 1.5 BlueHDi 130, 5 vrat, 5 sedežev

Motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1499  ccm, 96 kW (130 KM) pri 3500 v/min, največji navor 130 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6.2, prenos moči na prednji kolesi, 5-stopenjski ročni menjalnik.

Mere in mase: dolžina 4,753 m, širina 1,921 m, višina 1,844 m,  medosna razdalja 2,975 m, masa praznega vozila 1600 kg, največja dovoljena masa 2098 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

Vzdrževanje in jamstvo: 2 leti splošne garancije

Cena izvedbe brez popustov in dodatne opreme: 21.800 EUR (C-Automobil Import, Ljubljana)