Črnina je rezervirana za posebneže

Test: Ford Ranger Limited 3,2 TDCi Black Edition

Ranger je nesporni evropski in tudi slovenski prvak med odprtimi terenskimi dostavniki, kupci pa so zelo različni. Nekateri ga uporabljajo za svoje terensko delo, drugi z njim združujejo poslovno in zasebno življenje, tretji ga imajo za zelo posebne namene. V omejeni izvedbi Black Edition je naklonjen predvsem tistim, ki od takšnega avtomobila pričakujejo kaj več, tudi to, da se z njim lahko odpeljejo na gledališko predstavo ali na gala večerjo. Odprti terenski dostavniki se namreč  že nekaj časa kupujejo tudi za ustvarjanje vtisa moči in pomembnosti, seveda v nekaterih primerih tudi zaradi potreb po prevozih tovora po slabših voznih podlagah.

Samozavestno podobo, ki je kajpak v črni barvi, tudi s črnimi aluminijastimi platišči in črno masko hladilnika, si Ranger dodatno utrjuje primat med sebi podobnimi. Dobrih pet metrov dolg mogočnež ima visoko dvignjen sprednji del, da si dame med izstopanjem ne bi umazale krila skrbita izbočena pragova, za boljši vtis  poskrbijo še zajeten odbijač in zašiljena žarometaa, za poudarjanje »mišic« pa veliki in izbočeni kolesni izrezi. Celota deluje zelo skladno, kolikor je v tem avtombilskem razredu seveda mogoče.

V potniški kabini barvi karoserije sledi črnina na sedežih, ki so v posebni seriji  oblečeni v usnje, voznik in sopotnik na desni imata tudi privilegij sedežnega ogrevanja.  Sedežna oprijemljivost seveda ni takšna kot v športnih avtomobilih, a vseeno se je za Rangerjevim volanom mogoče namestiti dovolj udobno. Armaturna plošča in sredinska konzola sicer že nekoliko kličeta po posodobitvi. Merilniki so v pretežni meri digitalizirani, kar velja tudi za števec motornih vrtljajev, ki ga je treba »priklicati« z ne ravno enostavnim izbiranjem informacij, ki jih nudi potovalni računalnik. Pohvale vreden je velik sredinski zaslon, ki služi prikazovanju večine pomembnih podatkov in seveda tudi povezovanju s pametnim telefonom in drugimi zunanjimi podatkovnimi nosilci. Sicer pa se Ranger po količini razpoložljivih asistenčnih sistemov lahko skoraj lahko kosa s Fordovimi osebnimi avtomobili, vozniku so namreč v pomoč tako kamera za vzvratno vožnjo kot sistem za ohranjanje voznega pasu, tipalo za zaznavanje vozil v mrtvem kotu in tako naprej.

728x90-1

3,2-litrski turbodizelski petvaljnik je Rangerjev najmočnejši pogonski stroj; že na papirju obljublja dobre vozne lastnosti, še bolj svojo moč poudarja z mogočnim zvokom. Več kot dve toni težki Ranger se z njim iz poltovornjaka spremeni v živahno vozilo, s katerim tudi na avtocesti ni dolgočasno, kajti najvišja hitrost je kar 180 kilometrov na uro.  Šeststopenjski samodejni menjalnik uglajeno sodeluje z motorjem, ki tudi z zvokom v potniški kabini daje vedeti, kakšen je njegov karakter. In kadar se vozniku zahoče, da prevzame nadzor nad prestavljanjem, to lahko počne tudi ročno, in nenazadnje še nekoliko bolj vpliva na porabo goriva, ki seveda ni med najnižjimi, a še vseeno razmeroma znosna, upoštevaje težo vozila in motorno moč.

Seveda se prednosti štirikolesnega pogona izkažejo predvsem na podlagah, kjer ni urejenih poti. Ranger je že v osnovi namenjen vožnji po zahtevnejših voznih podlagah. Odmik od tal meri 23 centimetrov, z lahkoto brede po vodi globoki do 80 centimetrov, vstopni kot znaša 25, izstopni pa 28 stopinj. Ko zadnji pogon ne zmore več spopadanja z brezpotjem, lahko voznik s pomočjo vrtljivega stikala na sredinski konzoli do hitrost 120 km/h priklopi še sprednji pogon. V izdatno pomoč pri vzpenjanju je reduktor motorne moči, pri spuščanju po strmih pobočjih pa sistem za samodejno zaviranje. Največja terenska ovira sta lahko dolžina vozila in dolg previs preko zadnjih koles, a vendar je mogoče z Rangerjem, seveda če je za volanom vešč voznik, obvladovati tudi zahtevnejša brezpotja.

Ranger posebne črne serije torej predvsem s podobo sili iz ustaljenih okvirjev, ki so bolj ali manj trdno zarisani v razredu odprtih dostavnikov; hkrati je lahko alternativa terencem in osebnim avtomobilom, pri čemer je treba vedeti, da nekaj (pol)tovornjaške krvi vseeno ostaja. No, žal zaradi omejenosti serije z vsega 2500 primerki, takšen kot je bil na preizkusu, ni več na voljo. Kar pa ne zmanjšuje njegovega ugleda med tekmeci.

 

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: Ford Ranger Limited 3.2 TDCi, terensko vozilo z dvojno kabino in odprtim tovornim prostorom, 5 sedežev.

motor in menjalnik: petvaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj vzdolžno, gibna prostornina 3196 ccm, 147 kW (200 KM), največji navor 470 Nm pri 1500-2750 v/min, emisijski standard EURO V, prenos moči na zadnji kolesi ali na vsa štiri kolesa, 6-stopenjski samodejni menjalnik,

mere in mase: dolžina 5,277 m, širina 1,860 m, višina 1,815 m, medosna razdalja 3,220 m, masa praznega vozila 2191 kg, največja dovoljena masa 3200 kg, dovoljena obremenitev strehe 80 kg.

vzdrževanje in jamstvo: redni servis na vsakih 20.000 km oziroma na 1 leto,  2-letno splošno jamstvo, 6-letno jamstvo zoper prerjavenje.

Cena osnovne izvedbe brez dodatne opreme in popustov: 36.410 EUR (Summit Motors, Ljubljana)