Leta 1995 je Mercedes-Benz s Sprintejem opredelil celoten dostavniškii segment in prispeval k prehodu na e-trgovino. Opremljen s kolutnimi zavorami na sprednjih in zadnjih kolesih, protiblokirnim zavornim sistemom, vključno s samodejnim zavornim diferencialom, bolj aerodinamično karoserijo, znižano porabo in s številnimi drugimi novostmi, je takratni novinec postavil standarde glede varnosti, učinkovitosti in udobja.
Od začetka je bil novi dostavnik na voljo kot šasija, platforma ali tovorna izvedba, s kabino za potnike ali z enojno kabino, kot kombinirana izvedba in kot udoben minibus s petimi oziroma devetimi sedeži, z nizko ali visoko streho. Medosne razdalje so se gibale od 3000 do 4025 milimetrov. Dovoljena bruto masa je bila sprva 2590, 2800 ali 3500 kilogramov. Optimalni predpogoji za številna področja uporabe – na primer na gradbišču, v trgovini, potniškem prometu, pa tudi za požarne in reševalne službe. V zadnjih 25 letih se je Sprinter dokazoval tudi kot avtodom in kot osnova za številne različne posebne karoserije.
Po več kot 1,3 milijona prodanih Sprinterjev je leta 2006 Mercedes-Benz predstavil celovit nadaljnji razvoj: čeprav je že prej obstajala zelo široka paleta različic, so kupci zdaj lahko dostopali do prilagojene rešitve za praktično vse potrebe. Za novo vozilo so bile značilne številne novosti, na primer izredno široka drsna vrata prtljažnega prostora, previsoka streha in četrta dolžina karoserije. Pogonske sklope o še izboljšali z novo ponudbo motorjev in novim 6-stopenjskim menjalnikom za dizelske različice. Na voljo je bil tudi izboljšani zavorni sistem z razširjenimi funkcijami in revidiranim konceptom skladiščenja v notranjosti vozila. Nove značilnosti so vključevale tudi širokoosne pnevmatike na zadnji osi za 4,6-tonsko varianto, biksenonske žaromete, varnostni blazini za voznika in sovoznika, sistem za parkiranje in še veliko več.
Z učinkovitim pogonskim sklopom in številnimi novostmi je Sprinter iz leta 2013 ponovno zavzel novo najvišjo mesto med konkurenco. Zahvaljujoč najnovejši tehnologiji motorjev, ki vsebuje tehnologijo katalitične redukcije izpušnih plinov, je bil Sprinter prvi dostavnik, ki je dosegel standard Euro VI. Poleg razširjene garancije mobilnosti in 7-stopenjskega samodejnega menjalnika so imeli kupci še več možnosti za opremo. Ponovno je bil poudarek predvsem na varnosti: Sprinter je bil prvo lahko gospodarsko vozilo serijsko opremljeno z asistenčnimi sistemi za bočni veter, za vzdrževanje voznega pasu, za vozila v mrtvem kotu in opozorilnikom za nevarnost naleta.
Tretja generacija Sprinterja je bila prva iz serije modelov, ki je leta 2016 poosebljala filozofijo Mercedes-Benza kot ponudnik celovitih rešitev mobilnosti. Združuje napreden oblikovanje z udobjem in varnostnimi lastnostmi, ki jih opažamo le pri osebnih avtomobilih. Obsežno povezovanje z internetom preko multimedijskega sistema omogoča številne storitve in nove možnosti za upravljanje velikega voznega parka. Storitve med drugim omogočajo upravljanje naročil prek spleta in podatke o vozilih, na primer lokacijo, intervale za oskrbo z gorivom ali vzdrževanje, praktično v realnem času.
Iz možnih karoserij, šasije, koncepta pogona, tonaže in podrobnosti opreme je mogoče sestaviti več kot 1000 različnih izvedb. Od leta 2018 je na voljo tudi več izbire pri motorjih, prvič je na voljo sprednji pogon in zanj razvita dva menjalnika ter 9-stopenjski samodejni menjalnik s pretvornikom navora.
eSprinter, predstavljen konec leta 2019, z električnim pogonom na prednja kolesa ima moč do 85 kW z navorom do 295 newtonmetrov. Prilagodljiv koncept koristne obremenitve in baterije upošteva posamezne zahteve, z uporabno zmogljivostjo 47 kWh je njegov doseg do 168 kilometrov z največjo koristno obremenitvijo 891 kilogramov.
Sprinterja ne izdelujejo samo v tovarnah Mercedes-Benz Düsseldorf in Ludwigsfelde, temveč tudi v Buenos Airesu. Ameriška tovarna v Charlestonu je bila razširjena tako, da je postala s trenutnim modelom popolnoma zasedena. Sprinter je sicer na voljo v več kot 130 državah