Avtonomna dostava na zadnjem kilometru

Skupina Renault je na razstavi gospodarskih vozil v Hannovru premierno pokazala študijo Renault EZ-PRO, koncept robotiziranega električnega vozila za avtonomno vožnjo, povezljivega in namenjenega deljeni rabi, ki kaže vizijo dostave na zadnjem kilometru. Ta logistični sektor pravzaprav pomeni eno največjih priložnosti za prelomnico v dostavnih storitvah v prizadevanju za čistejše mestno okolje z učinkovitim in obvladanim prometom. Medtem ko ob siloviti rasti e-trgovanja kupci pričakujejo takojšnjo dostavo, morajo prodajalci in distributerji obvladovati stroške dostave, medtem, ko v številnih mestih iščejo načine za obvladovanje zgoščenega prometa in prometnih zastojev.

“Renault EZ-PRO prikazuje naše videnje dostave na zadnjem kilometru, ki je sestavni del ekosistema pametnih mest prihodnosti in prilagojena potrebam poklicnih uporabnikov. Ta koncept ponuja rešitev, ki bi lahko našim strankam odprla množico poslovnih priložnosti, kakršne predstavljamo z našimi partnerji, Skupino DPD, Lomi Coffee, Piper-Heidsieck in Patrick Roger,” je ob predstavitvi dejal Ashwani Gupta, direktor Zveze za lahka gospodarska vozila.

Wordpress Photo Gallery

EZ-PRO je koncept, ki ga sestavljajo avtonomen vodilni zabojnik in robotizirani zabojniki brez voznika. V EZ-PRO vodilni zabojnik gosti skrbnika, ki se lahko osredotoči na naloge z dodano vrednostjo, kot je nadzor in načrtovanje dostavnih poti avtonomnih robo-podov, saj mu ni treba voziti. Prav tako skrbi za osebno dostavo občutljivejšega blaga, na primer hrane ali krhkih pošiljk. Pri Renaultu ocenjujejo, da bo človek še dolgo ostal osrednji člen prevozne dejavnosti.

Po vzoru sedanje Renaultove ponudbe lahkih gospodarskih vozil se tudi študija EZ-PRO osredotoča na varnosti in ergonomičnost delovnega mesta, na primer z vstopom s prednje strani, igralno palico za upravljanje in okretno platformo s štirikolesnim krmiljenjem. Avtonomni robotizirani zabojniki lahko v koloni sledijo vodilnemu vozilu, prav tako pa tudi krenejo vsak po svoji poti, da opravijo dostavo »na zadnjem kilometru«. Upoštevajoč strokovno znanje in izkušnje Renault Pro+ je lastnost te študije delovanje po meri uporabnika.  EZ-PRO ima prilagodljive module, ki ustrezajo velikemu številu posebnih potreb poklicnih uporabnikov, tako za specialiste dostave in logistike na zadnjem kilometru, kot tudi za trgovce na drobno, obrtnike in podjetnike.

Wordpress Photo Gallery

EZ-PRO nakazuje rešitev za deljeno uporabo vozil. Konvoj zabojnikov, ki jih vodi en sam logistični operater, lahko prevaža različne vrste blaga, vsak zabojnik ima lahko svojega skrbnika, svojo vsebino, stranke in kraj dostave. Na isti način lahko en zabojnik na isti poti opravi več dostav za različne spletne prodajalne, kar izboljšuje produktivnost zabojnikov in znižanje stroškov dostave. Študijsko vozilo je zasnovano kot optimalna rešitev dostave za poklicne uporabnike in za končne kupce. Prejemniki blaga bodo lahko izbrali zanje najprimernejši čas in kraj dostave. Končni kupec bo lahko tudi izbral tudi osebno dostavo, ki jo opravi skrbnik, ali prevzem iz samopostrežnega predala v avtonomnem zabojniku. Te predale, dostopne 24 ur vsak dan, prejemniki pošiljk lahko odklenejo z aplikacijo za mobilni telefon. Poleg tega bo lahko na voljo tudi sprotno sledenje pošiljk preko pametnega telefona in možnost opozarjanja za še bolj gladko izkušnjo z dostavo.

Dostava na zadnjem kilometru ima kar 30-odstotni delež prometa v mestih  – to je breme, ki ga EZ-PRO lahko pomaga olajšati z rešitvijo deljene dostave, prilagodljivostjo urnika in avtonomno vožnjo. Te lastnosti bodo prispevale k manjšemu številu vozil na cestah v prometnih konicah in redkejših prometnih zastojih zavoljo slabih vozniških navad in slabo parkiranih dostavnih vozil. Predvideno je, da bo zaradi povezave robotiziranega vozila z mestno infrastrukturo, na primer s semaforji in s središčem za nadzor prometa, bolj tekoč. EZ-PRO je drugi del serije Renaultovih študij, ki se osredotočajo na storitve urbane mobilnosti in sledi predstavitvi študije EZ-GO, koncepta robotiziranega, popolnoma avtonomnega, povezljivega, električno gnanega vozila za prevoz potnikov. V istem duhu zagotavljanja trajnostne mobilnosti za vse ima tudi EZ-PRO povsem električni pogon.

Delite to objavo

Dostavnice
Naslov najboljšega gre v Postojno

Dijaki iz 12 slovenskih srednjih šol, ki izobražujejo bodoče avtoserviserje, so se tudi letos pomerili za naslov Mladi mehanik Slovenije 2024. Naslov je osvojil Tobija