DARS
A2-E61, Ljubljana - zah. obvoznica: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Ovire. A1-E57, Maribor - vzhodna obvoznica: Okvara vozila. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Ovire. R1-210, Obvoznica Škofja Loka: Ovire. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. LC--306077, Cesta na Vrhovce: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. LZ-212540, Ižanska C.: Delo. NK-999990, Krško - Drnovo: Delo. R3-709, Maribor (Malečnik) - Pernica: Ovire. R2-438, Šentilj - Trate: Ovire. R2-438, Šentilj - Trate: Ovire. R3-639, Ljubljana (Šentvid) - Vodice: Delo. R1-225, Črnivec - Radmirje: Delo. LZ-212540, Ižanska C.: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. R1-204, Šempeter - Dornberk: Delo. R2--735971, cesta brez imena: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Vreme. R2-424, Boštanj - Planina: Delo. NK-690, Tržec - Zgornji Leskovec: Ovire. LC-253090, Kamniška cesta: Delo. R3-709, Maribor (Malečnik) - Pernica: Ovire. R3-702, Dravograd - Trbonje: Ovire. R3-656, Kočevska Reka - Borovec: Delo. A2-E61, Karavanke - Ljubljana: Ovire. R3-744, Štore - Svetina - Laško: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. RT-929, Areh - Šumik - Osankarica - Lukanja: Delo. H3 , Ljubljana - severna obvoznica: Delo. R3-653, Hrib - Trava - Podplanina: Delo. LC-464080, Vojnik - Ljubečna: Delo. R3-645, Ljubljana (Litijska cesta) - Zadvor: Delo. A1-E57, Ljubljana - Maribor: Delo. A1-E57, Maribor - Ljubljana: Delo. R3-609, Predmeja - Lokve: Delo. LZ-212340, Od Bratislavske C.: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. R3-646, Cikava - Grosuplje: Delo. R3-730, Žice - Sveta Ana - Zgornja Ščavnica: Delo. A2-E61, Ljubljana - Karavanke: Delo. R3-741, Škofije: Delo. RT-940, Zavrhek - Artviže - Pregarje: Delo. G2-102, Peršeti - Most Na Soči: Delo. R3-625, Bertoki - Gračišče: Delo.

Aktivni življenjski slog je posvečen cilj

TEST: FORD TOURNEO CUSTOM ACTIVE 2.0 TDCi

Ford Tourneo Custom Active ni povsem običajen potniški dostavnik, saj se z nekaterimi slogovnimi dodatki zgleduje po športnih terencih, s prostornostjo za potnike in prtljago pa je blizu razredu  velikoprostorskih avtomobilov. S tem so pri Fordu hkrati zadeli dve tarči, nekoliko so zapolnili raznino, ki je nastala  z odhodom  enoprostorskega Galaxyja in hkrati ustregli tistim, ki se radi zapeljejo tudi po kakšni makadamski podeželski cesti.

A vendar ne gre za terensko vozilo, kajti vsi »terenski« elementi kot so plastične obloge blatnikov in pragov ter še nekaj drugih plastičnih dodatkov, so namenjeni le bolj samozavestnemu videzu. Ob tem je oddaljenost karoserije od tal namreč povsem enaka kot pri običajnih izvedbah, prav tako ni nobenih sprememb na podvozju, mehanska zapora diferenciala z omejenim zdrsom je le za doplačilo in tudi 17-palčna aluminijasta platišča niso namenjena vožnji po brezpotjih. Je pa treba priznati, da je celoten »paket« vizualno privlačen, ne glede na to ali takšen dostavnik opravlja poslanstvo družinskega avtomobila ali je morda namenjen prevozom zahtevnejših (poslovnih) potnikov.

Tourneo Custom je v vseh pogledih radodaren s prostornostjo potniške kabine. Udobno potovanje se pri tovrstnih vozilih začne že pri vstopu v zadnji del skozi bočna drsna vrata ki so sicer na obeh straneh, vendar tudi med ponudbo dodatne opreme ni elektrificiranega odpiranja. Udobni sedeži so zadaj razporejeni v dve vrsti, dovolj prostora je tudi za nekoliko višje in zajetnejše potnike. Sedežnih kombinacij je veliko, s kar nekaj truda se notranjost lahko spremeni v mobilno konferenčno sobano. Odstranjevanje ni ravno lahkotno in zahteva precej krepke roke, a se zato prtljažni del lahko krepko poveča, sidrišča sedežev pa je mogoče uporabiti kot nosilce koles. S tem možnosti za prevoz športnih rekvizitov še ni konec, jadralne deske in kaj podobnega je mogoče prevažati na strehi, vendar boste pri natovarjanju potrebovali ustrezno lestev. 

K široki uporabnosti tega dostavnika precej pripomore tudi najmočnejša izvedba sodobnega 2-litrskega prisilno polnjenega dizelskega štirivaljnika s 136 kilovati (185 KM). Še vedno rahlo tovornjaško godrnjavi motor ima zadostno zalogo moči in navora tudi za premikanje s polno obremenjenega vozila. Povezava s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki svoje delo opravlja razmeroma mehkobno in brez večjih zamud zaradi katerih bi se motorni vrtljaji povzpeli v neželene višave, je alternativa ročnemu menjalniku. Obstaja tudi možnost prilagajanja delovanja menjalniške avtomatike voznikovemu okusu, čemur je namenjeno majhno stikalo na prestavni ročici. Pri naglejšem speljevanju sicer ni pričakovane uglajenosti, saj se prednji pogonski kolesi brez sramu zavrtita v prazno in tudi stikalo za speljevanje na spolzkih podlagah ni v posebno pomoč. Podvozje je naravnano na potniško udobje in vozilo brez večjih pretresov prenaša cestne grbine, medtem, ko sprednji del pri hitrejših vstopih v ovinke nič kaj športno rahlo sili navzven in zato je budnost voznika nujna, kajti največkrat so potrebne korekcije z volanom.

Voznikov delovni prostor zelo spominja na Fordove osebne avtomobile, tako s preglednimi merilniki in večino logično nameščenimi stikali kot tudi s priročnim volanskim obročem. Torej nič pretresljivo novega ali vzburljivo drugačnega, z izjemo tretje generacije komunikacijskega sistema z novim  velikim osrednjim zaslonom, na katerem je večino nastavitev mogoče opraviti z dotikom.

Tourneo Custom torej pričakovano solidno opravlja svoje prevozniške naloge; uspešno vozi med srednje velikimi potniškimi dostavniki in hkrati delno nadomešča ukinjene enoprostorce. Nadgradnja z opremo Active je sicer  bolj estetska kot vsebinska in seveda namenjena predvsem tistim, ki se jim zdi, da je za aktivni življenjski slog treba imeti tudi prostoren in prilagodljiv avtomobil.

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: FORD TOURNEO CUSTOM 2.0 ECOBLUE ACTIVE , potniško vozilo, 8 sedežev, bočna drsna vrata na obeh straneh, dvižna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1995  ccm, 136 kW (185 KM) pri 3500 v/min, največji navor 415 Nm pri 1750 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 4,793 širina 1,986 višina 1,979,  medosna razdalja 2,933 m, min. prostornina prtljažnega prostora l200 l, masa praznega vozila 2311 kg, največja dovoljena masa 3190 kg, dovoljena obremenitev strehe 100 kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letno splošno jamstvo,

Cena  izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 43.510 EUR (Summit Motors, Ljubljana)