DARS
R3-608, Čepovan - Dolenja Trebuša: Delo. A2-E70, Obrežje - Ljubljana: Ovire. R3-713, Ljutomer - Savci - Ptuj: Delo. R3-658, Dobliče - Sv. Ana - Stari trg: Delo. A2-E70, Ljubljana - Obrežje: Delo. A3-E70, E61, Fernetiči - razcep Gabrk: Delo. R3-725, Martjanci - Sebeborci: Delo. R3-687, Dole - Ponikva - Loče: Delo. R2-414, Kamnik - Ločica: Delo. R3-686, Tepanje - Žiče: Delo. RT-902, Strmec - Mangart: Vreme. G1-1, Vič - Dravograd: Tovornjaki. LZ-212590, Črna vas: Delo. R2-435, Ruše - Selnica: Delo. R3-605, Kambreško - Kuščar. - Livek: Delo. R1-203, Predel - Bovec: Delo. R3-701, Ruta - Pesek: Ovire. LZ-212600, C. dveh cesarjev: Delo. LZ-212400, Leskoškova cesta: Delo. R1-203, Predel - Bovec: Ovire. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Delo. A1-E61, E70, Koper - Ljubljana: Delo. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Delo. A1-E61, E70, Ljubljana - Koper: Delo. RT-908, Mojstrana - Vrata: Delo. A5 , Maribor - Lendava: Delo. R3-716, Lemerje - Grad: Delo. R3-653, Sodražica - Hrib: Delo. R3-681, Laško: Delo. R3-700, Slovenske Konjice - Oplotnica: Delo. R3-686, Žiče - Dramlje: Delo. LC-302030, Savci - Vel. Nedelja: Delo. R1-221, Trbovlje - Boben - Hrastnik: Delo. R3-641, Ljubljanica - Ljubljana (Dolgi most): Delo. RT-929, Areh - Šumik - Osankarica - Lukanja: Ovire. RT-930, Pesek - Oplotnica: Ovire. R1-217, Brezovica - Kanižarica: Delo. LZ-212670, Cesta na Bokalce: Delo. RT-930, Pesek - Oplotnica: Delo. R3-662, Metlika - Božakovo: Ovire. G2-102, Dolenja Trebuša - Želin: Ovire. R1-234, Dole - Šentjur: Tovornjaki. LC-150060, Breg - Piškovca - Bled: Delo. R3-716, Grad - Kuzma: Ovire. R3-604, Ročinj - Lig: Ovire. R3-696, Velenje - Škale: Delo.

Preskakovanje razredov

TEST: OPEL ZAFIRA LIFE M 2.0 D INNOVATION

Pred Oplovim vstopom v francoski avtomobilski konglomerat PSA je bila Zafira priljubljen družinski enoprostorski avtomobil. Potem so ga čez noč ukinili in na njegovo mesto postavili povsem drugačnega naslednika. Zafira Life je podrejena skupnim osnovam in v tesnim sorodstvenim vezem s francoskima tehničnima in oblikovnima bratrancema Peugeotom Travellerjem in Citroenom Spacetourerjem (k obema je treba prišteti še Toyoto ProAce Verso), Oplovi oblikovalce pa je preostala le delna zaščita identitete znamke. Ta je sicer vidno le na maski hladilnika na prtljažnih vratih in na volanskem obroču in merilnikih.

Ker je Zafira Life namenjena potniškim prevozom, tudi tistim na višji ravni, je v ospredju udobje. Vstop v zadnji del kabine odpirajo drsna vrata z elektrificiranim pomikom, ki si jih potniki lahko odprejo sami s potegom kljuke ali pa to delo prepustijo vozniku. Za tiste, ki se peljejo z Zafiro Life, je dobro poskrbljeno, najbolje seveda za voznika in sopotnika na desnem sedežu, kajti obema sta na voljo ogrevani v usnje oblečeni sedežni površini in dodatno še masažna funkcija. Potem se raven udobja rahlo zniža, toda potniki v zadnjih dveh sedežnih vrstah si lahko prilagodijo delovanje klimatske naprave, če jim je dolgčas se lahko skozi velika strešna okna zazrejo v modro nebo, ali pa si z vzdolžnim pomikom sedežev prilagodijo položaj spodnjih okončin.

S te velikoprostorcem lahko potuje osmerica, a kadar je potnikov manj, pridejo v poštev prostorske prilagoditve z odstranjevanjem sedežne klopi samo v zadnji ali tudi v sredinski vrsti, pri čemer se razmeroma skromen prtljažnik lahko pri postavljeni drugi klopi poveča vse do 4200 litrov, z odstranitvijo še slednje pa se Zafira Life prelevi v manjši tovornjak. Treba je sicer omeniti, da so prtljažna vrata zoprno težka, in razvojniki niso pomislili, da bi odpiranje in zapiranje lahko olajšali z elektrificiranim mehanizmom. Kakšno drobnarijo mogoče spraviti tudi skozi steklo, ki se odpira ločeno.

Voznikovo delovno mesto je zelo podobno tistim v »običajnih« potniških avtomobilih, merilniki so dobro pregledni, nekatera stikala na ne najbolj logičnih mestih, veliko upravljalskih funkcij pa je na osrednjem komunikacijskem zaslonu, ki je hkrati namenjen radijskemu sistemu, satelitski navigaciji in nastavitvam posameznih asistenčnih sistemov.

2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom predstavlja najbolj prepričljiv pogonski sklop. Motor premore dovolj energije za lagodno vožnjo ali tudi za precej naglo pospeševanje. Menjalnik je dobro preračunan, zamera gre le zelo togim gibom prestavne ročice, ki vozniku ne morejo biti ravno v veselje

Za udobno vožnjo dovolj dobro poskrbi vzmetenje, ki se le občasno malce bolj grobo odzove na kakšno cestno grbino, seveda pa je razumno in razumljivo tudi to, da Zafire Life ni mogoče voziti kot kakšen športni avtomobil, ampak kot limuzinski kombi s komfortnim pedigrejem. Poraba goriva je zelo odvisna od motornega obremenjevanja, povprečno dinamični vozniki lahko dosežejo povprečje tudi nižje od 8 litrov plinskega olja na 100 kilometrov, kar je za tako velik in težak avtomobil še vedno v sprejemljivih okvirih.

Z drugače zasnovano Zafiro Life so torej pri Oplu hitro zapolnili vrzeli v lastnih avtomobilskih vrstah. Je pa res  da so s takšnim pristopom verjetno izgubili nekaj kupcev, ki si ne želijo tako velikega avtomobila.

 

TEHNIČNI PODATKI

vozilo: OPEL ZAFIRA LIFE M 2.0 D INNOVATION, potniško vozilo, 8 sedežev (7+1), bočna drsna vrata na obeh bokih, dvižna prtljažna vrata zadaj.

motor in menjalnik: štirivaljni, dizelski s turbinskim polnilnikom in neposrednim visokotlačnim vbrizgom goriva po skupnem vodu, nameščen spredaj prečno, gibna prostornina 1997  ccm, 110 kW (150 KM) pri 4000 v/min, največji navor 370 Nm pri  2000 v/min, emisijski standard EURO 6, prenos moči na prednji kolesi, 6-stopenjski ročni menjalnik.

mere in mase: dolžina 4,956 m, širina 1,920 m, višina 1,890 m,  medosna razdalja 3,275 m, prostornina prtljažnega prostora 603/798 l, masa praznega vozila 1630 kg, največja dovoljena masa 2740 kg, dovoljena obremenitev strehe – kg.

vzdrževanje in jamstvo: 2-letna splošna garancija

Cena izvedbe, brez popustov in dodatne opreme: 40.040 EUR (Wallis Automotive Europe)